וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: צעדת הזדהות עם קהילת בית הספר הדו-לשוני

מאות תלמידים, הורים ומורים מירושלים ישתתפו בצעדה כאות הזדהות עם בית הספר שאחת מכיתותיו הוצתה. וגם: החללית "אוריון" בטיסת ניסוי ראשונה, ומכבי תל אביב מול אלבה ברלין ביורוליג

שלום ולהתראות?

לפיד ולבני במליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
לפיד ולבני במליאה, נובמבר 2014/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שרגע לפני שיהפכו לחברי כנסת פשוטים, יגיעו הבוקר (חמישי) השרים המפוטרים יאיר לפיד וציפי לבני להיפרד ממשרדיהם. לבני תיפרד מעובדי משרד המשפטים בירושלים בשעה 10:30, ואילו לפיד ייפרד ממשרד האוצר בשעה 12:00. בשעה 17:00 יחלפו 48 שעות מהרגע שבו נשלח אליהם מכתב הפיטורין, וכהונתם כשרים תפקע באופן רשמי. הם עוד ישובו לשולחן הממשלה? נחכה ונראה.

צועדים עם הדו-לשוני

כיתה שרופה בבית הספר הדו-לשוני בירושלים שהוצת. טלי מאייר
כיתה שרופה בבית הספר הדו-לשוני בירושלים שהוצת/טלי מאייר

אתם צריכים לדעת שמאות תלמידים, הורים ומורים מירושלים יצעדו הבוקר בהזדהות עם קהילת בית הספר הדו-לשוני, שאחת מכיתותיו הוצתה בשבת ושעל קירותיו רוססו כתובות נאצה. הצעדה מצטרפת למסר הנחוש שיצא מבית הספר, שבו לומדים ילדים יהודים וערבים, לאחר ההצתה: "המעשה השפל הזה נועד להפחיד אותנו. זה לא ימנע מאיתנו להמשיך בשגרה ולעבוד ביחד כי חיים משותפים - זה הפתרון".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

קבורה מאוחרת

מפקד הגדודים העבריים בצבא הבריטי במלחמת העולם הראשונה, לוטננט קולונל ג'ון הנרי פטרסון. Wikipedia, אתר רשמי
לוטננט קולונל ג'ון הנרי פטרסון/אתר רשמי, Wikipedia

אתם צריכים לדעת שמפקד הגדודים העבריים בצבא הבריטי במלחמת העולם הראשונה, לוטננט קולונל ג'ון הנרי פטרסון, ייטמן היום בישראל - 67 שנים אחרי מותו. אפרו של פטרסון הובא מארה"ב לבקשת נכדו שסיפר שמשאלתו האחרונה של הקצין הבריטי, שהיה ציוני נלהב, הייתה להיקבר בישראל לצד הלוחמים היהודים שעליהם פיקד. משרד ראש הממשלה סייע במבצע הבאת האפר, שהיה כרוך בין היתר בהשגת צו בית משפט, וראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו צפוי להתפנות מעיסוקיו הפוליטיים כדי לנכוח בטקס הקבורה במושב אביחיל; פטרסון היה ידידו של אביו בנציון נתניהו ואחיו יוני נקרא גם על שמו.

אל האינסוף ומעבר לו

הדמיה של החללית אוריון של סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א). AP
הדמיה של החללית אוריון של סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א)/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תשוגר החללית "אוריון" לטיסת ניסוי ראשונה. "אוריון" היא החללית החדשה של נאס"א שנועדה לשאת אסטרונאוטים למסעות ארוכים בחלל – בין היתר למאדים ולאסטרואיד. היום היא תצא למשימה בלתי מאוישת שמטרתה לבחון את מערכות הבידוד, הניווט וכולי. מועד השיגור נקבע ל-14:05 שעון ישראל, והחללית תקיף את כדור הארץ פעמיים. בנאס"א מציינים כי "אוריון" תגיע לגובה של 5,800 ק"מ מעל פני כדור הארץ - בערך פי 15 מהגובה שבו נמצאת תחנת החלל הבינלאומית. בעת הנחיתה היא תפתח מהירות של כ-32 אלף קמ"ש ותיחשף לטמפרטורה של 2,200 מעלות צלזיוס.

מכבי ת"א – אלבה ברלין

גיא גודס, מכבי תל אביב. מגד גוזני
גודס/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב תתמודד הערב עם אלבה ברלין, במשחק נוסף במסגרת הבית המוקדם ביורוליג. הצהובים כבר הבטיחו מעשית את מקומם בטופ 16, וניצחון על הגרמנים יהפוך את ההעפלה לרשמית. אף שההתמודדות הזו תהיה חסרת חשיבות עבור שחקניו של גיא גודס, במכבי תל אביב יודעים כמה חשוב להימנע מתקלות מול היריבה הנחותה. כזכור, בברלין ניצחה מכבי תל אביב 69:84, באחד ממשחקיה הטובים יותר העונה. לאחר הניצחון על בני הרצליה, גודס ישאף לשבוע נקי מהפסדים ולעוד קצת אוויר לקראת המשך מאבקי הליגה והיורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully