וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד של תאונה ישכנע אתכם לשים חגורת בטיחות

תיעוד מצמרר של תאונת דרכים מסוכנת הפך לויראלי, כשהנהג מתנגש במעקה בטון ונראה כשהוא נזרק בעוצמה מהרכב אל הכביש הסואן

צילום חובבים, יוטיוב

תאונת דרכים קטלנית, שהתרחשה בקייפטאון בדרום אפריקה ותועדה במצלמת דשבורד של רכב שנסע גם הוא בכביש הסואן, הפכה לוויראלית כשהיא מציגה עדות מצמררת לחשיבות חגירת חגורת בטיחות. בסרטון ניתן לראות בבירור את הנהג נזרק מהרכב רגע אחרי שהוא מתנגש עם רכבו במעקה הבטון שבצידי הכביש.

מומחי בטיחות בדרכים שצפו בסרטון מדגישים שבמידה והנהג היה חגור, יתכן שהיה יוצא מהאירוע ללא פגע. עד כה לא ידועים פרטים על הנהג או על מצבו, אך לפי הסרטון, קשה להאמין שמישהו יכול לשרוד תאונה שכזו.

אדם נזרק מרכב במהלך תאונה. צילום מסך
תאונת דרכים שהפכה לויראלית תוך 24 שעות/צילום מסך

על פי עמותת "אור ירוק", בכל שנה נהרגים בממוצע 44 נוסעים שלא היו חגורים בחגורות בטיחות בעת תאונת דרכים. 44 הרוגים המהווים כמעט 10 אחוזים מכלל ההרוגים בכבישים. עוד עולה מנתוני העמותה, המתבססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי בין השנים 2003-2010 נהרגו לא פחות מ-354 נוסעים שלא היו חגורים בחגורות בטיחות.

מתוך הנתונים הללו, מדאיגה במיוחד השורה המתייחסת לילדים; 45 מתוך 354 ההרוגים שלא היו חגורים (או רתומים למושב בטיחות) היו ילדים עד גיל 14. הנתון הזה מדאיג, שלא לומר מקומם, שהרי ילדים לא אמורים לחגור את עצמם וכאן האחריות היא של ההורים בלבד.

הנתונים של "אור ירוק" מקבלים חיזוק מנתוני המועצה האירופית לבטיחות בדרכים, לפיהם 26 אחוז מהנוסעים כלל לא חוגרים חגורת בטיחות. על פי נתוני המועצה לשנת 2012, מתוך 20 מדינות שנבדקו ישראל דורגה במקום ה- 12, באשר לשיעור חוגרי חגורת בטיחות. על פי הערכות המועצה, חייהם של 8,900 בני אדם ניצלו בשל העובדה שחגרו חגורה בטיחות, ואילו חייהם של 900 בני אדם היו יכולים להינצל, לו כל הנוסעים ברכב היו חגורים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully