וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הכדורגל החשוד בדריסת שוטרת שוחרר למעצר בית

3.12.2014 / 10:41

מנהלה של הפועל פתח תקווה, עופר צברי, החשוד בדריסת השוטרת נוי זיתון שוחרר למעצר בית עד יום ראשון - אך יותר לו לצאת מחר למשחקה של הקבוצה נגד בית"ר ירושלים ולהיות נוכח ביציע

צילום: קובי אליהו, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בתל אביב שיחרר הבוקר (רביעי) את עופר צברי, מנהל קבוצת הפועל פתח תקווה בכדורגל, למעצר בית עד יום ראשון. עם זאת, יותר לו לצאת מביתו מחר ולהיות נוכח במשחקה של הפועל פתח תקווה נגד בית"ר ירושלים.

צברי חשוד בדריסת שוטרת התנועה נוי זיתון ובבריחה משוטרים שביקשו לבדוק אותו בשבוע שעבר בבת ים, לאחר שנמצא ברכב עם נער בן 17 כשהם עירומים באופן חלקי. המשטרה לא הצליחה להשלים נכון לאמש את כל פעולות החקירה כדי שהפרקליטות תגבש נגדו כתב אישום, ולאחר התייעצות עם פרקליטות מחוז תל אביב ביקשה המשטרה לשלוח את צברי למעצר בית.

עוד בנושא
שני נערים תושאלו במשטרה כחלק מפרשת צברי
מח"ש תחקור השוטרים שירו
אשתו של עופר צברי: "לא קל לי, אבל זה לא הזמן לשאול שאלות"

שני נערים ממחלקת הנוער מועדון הכדורגל שבו עובד צברי זומנו שלשום לתשאול במשטרה כחלק מהחקירה שנערכת סביב מעצרו. במועדון סיפרו כי המשטרה פנתה ישירות אל הנערים וביקשה מהם להגיע לתשאול מבלי לעבור קודם דרך האגודה. בהפועל פתח תקווה מעריכים כי הפנייה אל אותם נערים נעשתה ככל הנראה עקב מספרי טלפון שייתכן שהיו במכשיר הסלולרי של צברי.

מנהל הפועל פתח תקווה דורון צברי החשוד בדריסת שוטרת מובא להארכת מעצרו, נובמבר 2014. ניב אהרונסון
ייצא לראות את המשחק נגד בית"ר, וישוב למעצר בית. צברי בבית המשפט/ניב אהרונסון

מהפועל פתח תקווה נמסר בתגובה לשחרורו למעצר בית: "אנחנו מאוד שמחים שעופר צברי חוזר לבית משפחתו, שם מקומו. אנחנו נמשיך להעניק לו את התמיכה ומחזקים את ידיו ואת ידי המשפחה".

מנכ"ל ההקבוצה, יורם עינב אמר הבוקר כי "נכון לעכשיו אין כתב האישום. כל המעשים שנעשו נבחנים, ומן הסתם אנחנו תומכים בצברי. ייתכן שהוא יחליט להגיע למשחק הקרוב, אולי לא, נדון על זה. אם הוא ירצה לבוא, אנחנו נשמח".

עינב התייחס לפרסום לפיו המשטרה תשאלה שני נערים כחלק מהפרשה, ואמר: "אין לנו מושג לגבי זה. המשטרה לא עירבה אותנו ולא ביקשה מאתנו דבר בנושא. מבחינתנו אנחנו לא מעורבים בזה. יש תמיכה מלאה בעופר, הוא שירת בצורה מדהימה את המועדון, הוא איש מסור ונאמן. אתם רואים את התמיכה שאנחנו נותנים לו כל עוד אנחנו יודעים שהוא לא אשם".

בתחילת השבוע מתח השופט יורם גת ביקורת קשה על תפקוד השוטר והשוטרת שהיו מעורבים באירוע וירו לעברו של צברי, והורה למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) לפתוח נגדם בחקירה. "יש לציין כי מעיון בתיק החקירה עולות תהיות רבות לגבי התנהגות השוטרים באירוע והדבר אף הועבר לחקירת מח"ש, אולם אין כדי לאיין את התנהגותו של החשוד כי קיים חשד סביר בביצועה", כתב השופט.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צברי בעת מעצרו. משמאל: השוטרת נוי זיתון/מערכת וואלה, צילום מסך

במהלך הדיון טען סנגורו של החשוד, עו"ד משה יוחאי, כי המשטרה מנסה בחקירתה לכסות על ירי לא מוצדק של השוטרים כלפי הנהג. "מדוע השוטרים בפאניקה מהתיק הזה? כי הם יודעים שביצעו ירי ללא הכוונה למספר אזרחים. הוא כמעט איבד את חייו. לאדם מותר להיות עם גבר בחניון. אם הוא היה עם אישה לא היו מתקרבים אליו. מכיוון שהוא היה עם גבר החליטו לעצור אותו", אמר יוחאי.

"במדינת ישראל מי שדורס שוטר בדרך כלל לא משתחרר כל כך מהר. זה אומר שהמשטרה קיבלה את הגרסה הראשונית של עופר", הוסיף סנגורו. "המשטרה חטאה בכך שפרסמה את שמו ואת היותו עבריין מין ופדופיל כאשר ידוע לכל וגם למשטרת ישראל במי מדובר ושהוא אינו כזה. אני מקווה שהפרשה הזו תיעלם במהרה מחייו".

"הכול יתברר כהבל הבלים"

יוחאי המשיך וביקר את התנהלות המשטרה: "ברגע שהמשטרה הבינה שפעלה שלא כשורה, היא ירתה לכל עבר וניסתה להצדיק את ההתנהלות שלה. היא ניסתה לשחק בינגו וכעת היא מחפשת קשר מיני בין עופר לאחד הנערים. הכול יתברר כהבל הבלים". לדבריו, "לפעמים עדיף לבוא ולהגיד סליחה ולא לנבור בדברים שלא צריך לנבור בהם".

עשרות מבאי האולם, בהם אשתו ובנו המאומץ של צברי, הריעו לדבריו של הסנגור. "אנחנו אוהבים אותך תהיה חזק", הם קראו לעבר צברי וניסו לחזקו.

יום לאחר התקרית, תיאר אביה של זיתון בת ה-19, דורון, את פרטי האירוע שבו הייתה מעורבת בתו. "השוטרים ראו את המכונית זזה בצד הדרך, פתחו את הדלת וראו שיש במושב האחורי גבר עירום שמבצע בנער מעשים מגונים", סיפר. לדבריו, "הם רצו לעצור אותו אבל הוא ביקש להתלבש. היא לא נתנה לו, וברגע זה הוא נכנס לאוטו, הניע אותו, ולאחר שהיא ניסתה לסגור עליו – הוא דרס אותה וברח".

בהכנת הכתבה השתתף הכתב יניב טוכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully