וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל פיזור הקואליציה: אהרונוביץ' מקדם מינוי בזק למפכ"ל

3.12.2014 / 5:59

השר לביטחון פנים פועל למינוי מחליף לדנינו כבר בשבוע הבא, שכן המהלך דורש את אישור הממשלה. במסגרת המאמצים, נפגש אהרנוביץ' עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כדי לקבל את חוות דעתו בנושא

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ומפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב יורם הלוי ביקרו את עומר וואליד, שנפצע באירוע הירי בסניף בנק בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
המועמד המועדף על נתניהו ורגב. ניצב יורם הלוי והשר לביטחון פנים אהרונוביץ'/דייב בוימוביץ'

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', נועד אתמול (שלישי) עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כדי לדון איתו באפשרות של מינוי בזק לתפקיד מפכ"ל המשטרה. זאת, כחלק ממאמציו של אהרונוביץ' למנות מחליף בהקדם בשל התפרקות הקואליציה, שכן מהלך שכזה דורש את אישור הממשלה. השר פועל למינוי מחליף כבר בשבוע הבא, ועל פי הערכות ישנה סבירות גבוהה מאוד שזה אכן ייצא לפועל.

עוד בנושא:
היום שאחרי דנינו: מי יהיה המפכ"ל הבא?
המבחן של המפכ"ל: להציל את ספינת המשטרה הטובעת
אחרי הטלטלה: סבב מינויי בכירים במשטרת ישראל

במסגרת הליך בחירת מפכ"ל המשטרה, נותרו שלושה מועמדים מובילים, בהם שניים המועדפים בקרב מקבלי ההחלטות. המועמד המרכזי של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי. נתניהו, יחד עם חברת הכנסת מירי רגב, מנסים ללחוץ על לשכת השר אהרונוביץ' כדי לקדם את הלוי. לפי גורמים המעורים בפרטים, ראש הממשלה התרשם מתפקודו של האחרון במהלך מבצע "צוק איתן".

ואולם, מפקד מחוז הדרום אינו המועמד המועדף על אהרונוביץ'. השר לביטחון פנים היה רוצה לראות את נציב שירותי הכבאות, שחר איילון, בתפקיד השוטר מספר 1. אהרונוביץ' אף ייעד את איילון לתפקיד בסבב הקודם, אך הדבר לא יצא לפועל. בשלב זה, עקב התדמית הקשה שנוצרה למשטרה בשל פרישה של חמישה ניצבים בתוך שנתיים, מעדיף השר למנות אדם שהוכיח את עצמו בגוף גדול אחר, שהיה כפוף לו.

עם זאת, גם אפשרות שילובו של נציב שירות בתי הסוהר (שב"ס), אהרון פרנקו, עומדת על הפרק. יתר המועמדים, בהם מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, וסגן מפכ"ל המשטרה, ניצב ניסים מור, מאבדים גובה במרוץ לתפקיד - בייחוד לאור פיזור הקואליציה.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully