וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

הכנסת מתפזרת

בנימין נתניהו, ציפי לבני, יאיר לפיד. טלי מאייר
בנימין נתניהו, ציפי לבני, יאיר לפיד/טלי מאייר

אתם צריכים לדעת שהיום צפויה מליאת הכנסת להצביע בקריאה טרומית על הצעות החוק לפיזור הכנסת ה-19 שיגישו מרבית סיעות האופוזיציה. אתמול פיטר ראש הממשלה את השרים לבני ולפיד, אחרי כך שאר שרי יש עתיד התפטרו, ועכשיו נותר לחכות להכרזה על תאריך לקיום הבחירות. ברגע שיוסכם על תאריך, הצעות החוק השונות יגיעו לוועדת הכנסת לצורך גיבושן לנוסח אחד והכנתן לקריאה ראשונה. על פי חוק יסוד: הכנסת, הבחירות צריכות להיערך בטווח של עד חמישה חודשים מיום אישור החוק בקריאה שניה ושלישית. לפי ההערכות, הבחירות ייקבעו ככל הנראה לאחד מימי השלישי במרץ או אפריל 2015.

שלב הסיכומים

הפגנת תמיכה במשפטה של דורסי לי זיתוני, פריז. ליאור ניר,
צילום: ליאור ניר/ליאור ניר

אתם צריכים לדעת שהיום בשעה 15:00 (שעון ישראל) ייערך בבית המשפט בפריז שלב הסיכומים במשפטיהם של דורסי לי זיתוני, קלוד חייט ואריק רוביק. בתום שלב הסיכומים יקריאו השופטים את הכרעת הדין בעניינם. לשניים מיוחסות עבירות של גרימת מוות בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי חקירה, הימלטות מזירת תאונה וניסיון שוחד. ביום חמישי בשבוע שעבר החל משפטם של השניים, שנקטע לקראת סוף הדיון בעקבות תקרית אלימה נגד עורך דינו של חייט. לאור נסיבות האירוע, החליטו השופטים על השהיית הדיון ודחייתו להיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

להגדיל את שכר המינימום

מאות אלפי בני אדם צעדו בהפגנה נגד יוקר המחיה. טל אנגלנדר
צילום: טל אנגלנדר/טל אנגלנדר

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים צעדה בדרישה להעלאת שכר המינימום ל-5,300 שקל. הצועדים ייצאו בשעה 18:30 מכיכר רבין בתל אביב לקריית הממשלה, שם יערכו הפגנה לתמיכה בציבור העובדים. בין היתר, ישאו המפגינים שלטים ועליהם הכיתובים "לא מוותרים על המינימום" ו"מינימום של כבוד". את ההפגנה מארגן הפורום לצדק חברתי, שמתייצב לצד מאבקה של ההסתדרות להעלאת שכר המינימום, להפסקת העסקת עובדי קבלן והתחייבות להעסקת עובדים עם מוגבלויות.

יום הנכה 2014

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה: שאטרסטוק/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את יום הנכה הבינלאומי, שהוכרז לראשונה על ידי האו"ם בשנת 1992. יום הנכה נועד להביא להגברת ההבנה, הסבלנות, האכפתיות והמודעות כלפי נכים, גיוס תמיכת אזרחי העולם למען רווחתם של אנשים עם מוגבלויות ושילובם במסגרות החיים הציבוריים, הפוליטיים, החברתיים, התרבותיים והכלכליים. יום הנכה הבינלאומי לשנת 2014 מתמקד בתפקידה של הטכנולוגיה בהפחתת סיכונים, יצירת סביבת עבודה תומכת ופיתוח בר קיימא. במסגרת היו,ם עמותות, ארגונים ציבוריים וגופים עסקיים וממשלתיים מקיימים פעילויות הסברה להגברת מודעות.

מכבי תל אביב - בני סכנין

אבוקות ביציע של אוהדי בני סכנין. קובי אליהו
צילום: קובי אליהו/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום, ערב העמדתה לדין בגין קריאות גזעניות של אוהדיה ובצל המאבק של מנהלת הליגה בכדורגל באלימות ובגזענות, תתארח האלופה מכבי תל אביב אצל בני סכנין. ההתמודדות הועברה מסכנין לאצטדיון בעכו, בשל התפרעות קהל אוהדי הקבוצה המארחת במשחק מול בית"ר ירושלים. במישור הביטחוני, בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגה מקווים שהפעם המשחק יעבור ללא אירועים חריגים מצד שני מחנות האוהדים. במישור המקצועי, הצהובים יקוו לצאת עם מלוא שלוש הנקודות כדי לצמק את הפער מעירוני קרית שמונה והפועל באר שבע. סכנין, לעומתה, תסתפק גם בנקודה שתיתן לה מעט אוויר בתחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully