וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 30% בתלונות בגין אפליית בעלי מוגבלות

בשנה האחרונה התקבלו 1,300 פניות בנושא בנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, לעומת 1,064 אשתקד. "בעלי מוגבלות ניצבים בפני חסמים רבים, בהם סטיגמות. אין שיפור מהותי בנושא"

הפגנה באוניברסיטת תל אביב במחאה על חוסר הנגישות בקמפוס, מרץ 2011. אורי לנץ
הפגנה באוניברסיטת תל אביב נגד חוסר נגישות לבעלי מוגבלויות, מרץ 2011/אורי לנץ

עלייה חדה בפניות לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בשנת 2014 - כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (שני) הנציבות לקראת היום הבינלאומי לשוויון זכויות עבור בעלי מוגבליות, שיחול מחר. כך, התקבלו בשנה החולפת 1,300 פניות לנציבות הנגישות - עלייה משמעותית לעומת 2013, אז התקבלו בנושא זה 1,064 פניות.

בישראל חיים כיום כ-1.6 מיליון איש עם מוגבלות מסוימת, והם מהווים כחמישית מכלל האוכלוסייה. 878 אלף מתוכם הם בגיל העבודה. עוד עולה מהנתונים כי 1.35 מיליון מהם בני 18 ומעלה, בהם 535 אלף בעלי מוגבלות חמורה ו-810 אלף בעלי מוגבלות מתונה.

לקריאה נוספת:
היסטוריה: מעבידים יחויבו להעסיק בעלי מוגבלויות
שילוב בעלי מוגבלויות: החלטה מבורכת, כוונה מסוכנת

מתוך כלל האנשים בגיל העבודה, 18% הם בעלי מוגבלות פיזית, 9% עם מוגבלות נפשית, 4% עם מוגבלות קוגניטיבית, 4% עם מוגבלות ראייה, 4% עם מוגבלות שמיעה וכן 3% בעלי לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז. ל-47% מהאנשים עם מוגבלות יש יותר מתחום מוגבלות אחד.

"לאורך השנים אנו רואים כי לא חל שיפור מהותי בפערים בין אנשים בעלי מוגבלות ליתר החברה", אומר אחיה קמארה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים. "אנשים עם מוגבלות נצבים בפני חסמים רבים המונעים את השתלבותם בחברה, ומקשים עליהם למצות את עצמם. החסמים הם בחלקם בתחום הנגישות. סביבה שאינה נגישה אינה מאפשרת לאנשים עם מוגבלות לקחת חלק בכל תחומי החיים".

קמארה הוסיף כי בעלי מוגבלויות נאלצים להתמודד עם מחסומים נוספים המקשים על השתלבותם בחברה. "דעות קדומות וסטיגמות מובילות לכך שאנשים מתקשים למצוא מקומות עבודה, או סובלים מבדידות חברתית. אנו כנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פועלים ללא לאות להסרת חסמים על מנת שהחברה הישראלית תהיה נגישה, מקבלת וסובלנית יותר כלפי אנשים עם מוגבלות, ותאפשר להם להשתלב כאזרחים שווים בתוכה", אמר.


לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully