וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע קל בפיגוע בגוש עציון, המחבלת נורתה: "פשוט נס"

פלסטינית בת 20 התנפלה על אזרח בצומת גוש עציון ודקרה אותו בכתפו. חיילים שהיו שם ירו בה ופצעו אותה קשה. הפצוע: "קלטתי שתקועה לי סכין". הבוקר נתפס פלסטיני עם סכין בצומת תפוח

צילום: הצלה יו"ש, עומר מירון, חדשות 0404, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

פיגוע דקירה: מחבלת בת 20 דקרה לפני זמן קצר (שני) אזרח ישראלי בצומת גוש עציון. חיילים מחטיבת כפיר שהיו במקום זיהו את המתרחש, ירו לעבר המחבלת, וניטרלו אותה. כוחות צבא פתחו בסקירות במטרה לאתר שלושה בני אדם שככל הנראה הסיעו את המחבלת למקום הפיגוע. האדם שנדקר נפצע באורח קל בכתפו והוא טופל בשטח על ידי אנשי מגן דוד אדום. החשודה הועברה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם.

ג'וש לוריך, שנפצע בפיגוע, שחזר את שאירע: "עמדתי בטרמפיאדה, דיברתי עם מישהו מוכר שעצר טרמפים. תוך שזה קורה הרגשתי מכה בעורף מצד שמאל. הייתי קצת בשוק. עד שהספקתי להסתובב, ראיתי גוש שחור מתרחק ממני ובדיעבד הסתבר שזאת הייתה המחבלת. בזווית העין קלטתי שיש לי סכין תקועה". לדבריו, הוא לא הרגיש שמדובר בסכין, אלא במכה יבשה. "זה לא להאמין, זה פשוט נס. השם יתברך", אמר.

פאראמדיק מד"א אייל זהבי שהגיע למקום סיפר: "על הארץ הייתה שכובה צעירה שנורתה על ידי כוחות הביטחון ונפגעה באורח קשה בפלג גופה העליון. יחד עם כוח רפואה צבאי הענקנו לה טיפול רפואי והיא פונתה משם בניידת טיפול נמרץ". עוד אמר כי הפצוע הישראלי לא נדרש לפינוי.

חשש לפיגוע דקירה בצומת הגוש, נובמבר 20134. טלי מאייר
זירת הפיגוע, הבוקר/טלי מאייר

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, התייחס לפיגוע והודה לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה. "אני קורא לשר הביטחון שיעשה הכל להשבת השקט והביטחון לתושבי האזור. תושבי גוש עציון איתנים ונחושים להמשיך בשגרה, ואנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי שהחיים כאן ימשיכו לפרוח ולשגשג".

זה ניסיון הפיגוע השני הבוקר. סמוך לשעה 8:00 בבוקר עצרו לוחמי משמר הגבול במחסום תפוח צעיר בן 18 תושב שכם שברשותו סכין. לוחם מג"ב שהיה באותה עת בעמדת תצפית הבחין בו מתהלך כשהוא חובש כובע על ראשו. אחרי שעורר את חשדם של החיילים, ביצעו הלוחמים חיפוש על גופו ואז מצאו את הסכין. כוחות נוספים של מג"ב וצה"ל הגיעו למקום, ובמקביל מפקד הגדוד החל לתחקר את החשוד. עם סיום האירוע נלקח החשוד לחקירה ולזיהוי בשב"כ.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
גורמים בליכוד: "ההזדמנות האחרונה, שלפיד יירד מהעץ"
נפתח הערעור בתיק הולילנד, דני דנקנר הגיע במדי אסיר
עסקי המריחואנה נושמים לרווחה אחרי הבחירות באורוגוואי

האירועים מהיום מגיעים אחרי רגיעה מסויימת בשטחים ובסביבות ירושלים, שהתאפיינה בפיחות ניכר בכמות האירועים האלימים ובהתפרעויות.

אזור התקרית

בסוף השבוע הותר לפרסם כי שב"כ וצה"ל חשפו במהלך ספטמבר האחרון תשתית צבאית נרחבת של חמאס שפעלה לגיוס חוליות צבאיות בחו"ל לביצוע פיגועים נגד יעדים ישראליים. לפי הודעת שב"כ, פעילות התשתית הוכוונה על ידי מפקדת חמאס בטורקיה בראשות סאלח ערורי. השתתפו בה פעילים של הארגון שהוכשרו בחו"ל והוחדרו לשטח הגדה לצורך מימוש פעילות הטרור.

במסגרת החקירות של כוחות הביטחון נעצרו יותר מ-30 פעילים - רובם מהגדה וחלקם מירדן ומכווית - ונתפסו שני רובים מסוג M-16, תחמושת וחומרים לייצור מטענים. ביום שישי שעבר נחשף לראשונה בוואלה! חדשות מפי גורמים פלסטיניים על אודות איתור תשתית טרור זו של חמאס.

חשש לפיגוע דקירה בצומת הגוש, נובמבר 20134. טלי מאייר
חיילים באזור הפיגוע, בצהריים/טלי מאייר
חשש לפיגוע דקירה בצומת הגוש, נובמבר 20134. טלי מאייר
דם בזירת הפיגוע/טלי מאייר
חשש לפיגוע דקירה בצומת הגוש, נובמבר 20134. מאיר דויטש, תנועת רגבים, מערכת וואלה! NEWS
צומת גוש עציון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מאיר דויטש, תנועת רגבים
נתפס פלסטיני עם סכין בצומת תפוח, נובמבר 2014. יחידת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
הסכין שנמצאה על גופו של הפלסטיני בתפוח/חטיבת דובר המשטרה, יחידת דובר המשטרה
נתפס פלסטיני עם סכין בצומת תפוח, נובמבר 2014. יחידת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
לוחמי מג"ב במחסום תפוח, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה, יחידת דובר המשטרה
הסכין שאתה ביצעה המחבלת את הפיגוע. מועצה אזורית גוש עציון, מערכת וואלה! NEWS
הסכין שאיתה דקרה המחבלת את האזרח/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית גוש עציון
חשש לפיגוע דקירה בצומת הגוש, נובמבר 20134. מאיר דויטש, תנועת רגבים, מערכת וואלה! NEWS
חשש לפיגוע דקירה בצומת הגוש, נובמבר 20134/מערכת וואלה! NEWS, מאיר דויטש, תנועת רגבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully