וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי לצבא איראן: נצלו את זמן השלום להתעצמות

30.11.2014 / 20:47

המנהיג העליון קרא לצבא להתחמש ולהגביר יכולותיו באירוע לציון "שבוע חיל הים". "האויב משקיע בתחום זה, ועל כוחותינו להמשיך ולשפר את מוכנותם, בלי קשר לחישובים פוליטיים"

עלי חמינאי בטקס חלוקת דרגות בטהראן. איראן, נובמבר 2014. לשכת המנהיג, אתר רשמי
חמינאי בנאום לכוחות הצבא/אתר רשמי, לשכת המנהיג

המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, קרא היום (ראשון) לכוחות הצבא להתחמש ולפעול להגברת יכולותיהם הקרביות, ללא קשר לשיקולים מדיניים – ככל הנראה בהתייחס להמשך שיחות הגרעין עם מעצמות המערב. בכינוס של בכירי חיל הים לרגל "שבוע חיל הים" המצוין ברפובליקה האיסלאמית, הוסיף חמינאי: "בהינתן גבולותינו הימיים הנרחבים והשקעותיו האדירות של האויב בתחום זה, על כוחותינו להמשיך ולשפר את מוכנותם, בלי קשר לחישובים פוליטיים".

חמינאי, אשר במסגרת תפקידו מוגדר גם המפקד העליון של כל חיילות הצבא, לא הבהיר אילו מדינות נחשבות אותו "אויב", אך בקרב בכירים בטהראן, המונח מתייחס לרוב לבריטניה או לארצות הברית. חמינאי הוסיף: "עתות שלום טומנות בחובן הזדמנויות אדירות עבור כוחותינו, להעצים את יכולות ההגנה שלנו".

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי הארכת שיחות הגרעין: אובמה צפוי להיתקל בקשיים מבית
קרי בשיחות הגרעין: "לא נישאר בשולחן המו"מ לעד"
שיחות הגרעין תמו ללא הסכם, המו"מ הוארך ליולי 2015

ג'ון קרי, מוחמד ג'וואד זריף וקתרין אשטון – שיחות הגרעין, וינה – 20 בנובמבר 2014. רויטרס
שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, מקבילו האמריקני ג'ון קרי ובכירת האיחוד האירופי קתרין אשטון בסבב השיחות האחרון בווינה/רויטרס

המשא ומתן בין איראן לשש המעצמות – ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה – חצה לפני כשבוע את תאריך היעד המקורי שנקבע לו, ללא הסכם סופי שימנע מאיראן לפתח את תכנית הגרעין שלה בתמורה להסרת הסנקציות. עתיד השיחות, שהושקו עם ברכתו של חמינאי, לא ברור, וגובר החשש כי הם יסתיימו ללא הסכם סופי.

למרות תמיכתו במגעים, חמינאי נחשב שמרן ונותר חשדן כלפי המערב ופעילות צבאות זרים באזור המפרץ הפרסי. הוא טען פעמים רבות כי על איראן לשמור על יכולותיה ההגנתיות, כולל תכנית הטילים הבליסטיים השנויה מחלוקת של טהראן, שלדבריו לא פתוחים לדיון בשום מסגרת.

רק בשבוע שעבר, אמר מפקד כוחות המהפכה האיראניים, מוחמד עלי ג'עפרי, כי "טווח הטילים שלנו מכסה כיום את כל ישראל. זה אומר כי המשטר הציוני ייפול, ובהחלט בקרוב". עם זאת, בכיר הצבא ומקורבו של הנשיא חסן רואחני, עלי שמחאני, הבהיר היום בשיחה עם סוכנות הידיעות הרשמית "אירנ"א: "יכולת הטילים שלנו, כמו זו הגרעיני, היא למטרות שלום בלבד, ומכוונת להגנה עצמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully