וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

הקרב הבלתי נגמר על חוק הלאום

נתניהו ענה ללפיד ולבני: "נעביר את חוק הלאום גם בלי הסכמה". עומר מירון
צילום: עומר מירון/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום יציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את תזכיר חוק הלאום שניסח. מדובר בהצעה שמיועדת להופך להצעת חוק ממשלתית, המציגה את העקרונות המרוככים של נתניהו, לעומת שתי הצעות החוק הפרטיות שהניחו חברי הכנסת זאב אלקין, איילת שקד ויריב לוין. כעת, יצטרכו שלושת חברי הכנסת שהגישו את הצעות החוק הפרטיות להחליט אם להסירן מסדר היום ביום רביעי הקרוב ולאפשר להצעת החוק של נתניהו להיות היחידה שמקודמת, או לנסות ולהביאן בכל מקרה לאישור מליאת הכנסת.

הרמטכ"ל ה-21

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל הבא גדי איזנקוט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אתם צריכים לדעת שהיום האיש שכל צלמי החדשות והכתבים הצבאיים יארבו לו בניסיון לחלץ את ה-תמונה ואת ה-ציטוט – הוא הרמטכ"ל ה-21 של מדינת ישראל, גדי איזנקוט. לפני המינוי הרשמי עליו עוד לעבור את ועדת טירקל, אבל נראה שיש הסכמה רחבה כי מדובר במינוי ראוי. בתמונה של הרגע המרגש בו נודע לאיזנקוט על המינוי, נראית תגובתו: החיוך הרחב שנמרח על פניו רק רומז על השבועות הארוכים שעברו עליו ועל בכירי מערכת הביטחון בריאיונות, בדיונים ובספקולציות לגבי זהותו של הרמטכ"ל הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גליק רוצה להר הבית

גליק השתחרר מבית החולים: "אנשים מתו מטווח אפס, זכיתי להשגחה". עומר מירון
צילום: עומר מירון/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון בערר שהגיש יהודה גליק, שמבקש לעלות להר הבית. גליק ניצל בחודש שעבר מניסיון התנקשות, כשנורה ארבע פעמים בידי רוכב אופנוע פלסטיני ממזרח ירושלים מחוץ למרכז מורשת בגין לאחר הרצאה שנתן במקום. גליק מורחק מהר הבית כיוון שהוא מואשם בכך שתקף אישה ערבייה במקום.

מכבי חיפה - הפועל תל אביב

מאמן מכבי חיפה, אלכסנדר סטנוייביץ'. אדריאן הרבשטיין
צילום: אדריאן הרבשטיין/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהערב, קבוצות הכדורגל של מכבי חיפה והפועל תל אביב ייפגשו באצטדיון סמי עופר, במשחק המרכזי במחזור העשירי בליגת העל. האדומים מגיעים להתמודדות מעודדים מהניצחון הנאה על הפועל באר שבע, שהיה השלישי ברציפות שלהם. הירוקים, לעומת זאת, לא מצליחים להתאושש מפתיחת העונה החלשה, והפסד ביתי שלהם יסיט את האש שוב לכיוונו של המאמן אלכסנדר סטנוייביץ'. המאמן הסרבי כבר רמז בשבועות האחרונים כי יציע את התפטרותו, אולם נשיא המועדון יעקב שחר מעניק לו גיבוי. למרות המצב הקשה של מכבי חיפה, האצטדיון צפוי להיות מלא בכ-30 אלף איש, שיעניקו תפאורה אדירה למפגש.

מפולניה באהבה

שבוע האוכל הפולני. חיים יפים ברבלט,
שבוע האוכל הפולני/חיים יפים ברבלט

שבוע האוכל הפולני יצא לדרך כבר ביום שישי, אבל אתם צריכים לדעת שהיום תוכלו לראות את השף מאיר אדוני מבשל אוכל פולני במסגרת הפסטיבל. מטרת הפסטיבל היא ליצור חיבורים קולינריים-תרבותיים מעניינים, כשהקהל הרחב מוזמן לחגוג את המסורת הפולנית והפולנית-יהודית על גווניה השונים. אופים, קונדיטורים, שפים ובשלנים ביתיים מפולין ומישראל ינסו להבין יחד את פשר המשיכה לבצק ואת מגוון הרגשות והטעמים שהוא מעורר בקרב אוכליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully