וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בבירה: להפסיק לתת לנהגים ערבים להסיע את ילדינו

27.11.2014 / 16:52

הורים בשני בתי ספר בירושלים פנו לעירייה בבקשה לאסור על נהגים ערבים להסיע את ילדיהם עקב הפיגוע, וכשסורבו החלו לאסוף את ילדיהם בעצמם. "אין לי בעיה עם ערבים. זו דאגה לילדיי בזמן רגיש"

זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"הרבה הורים בפניקה מאז מה שקרה". הפיגוע בהר נוף/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עשרות הורים בשני בתי ספר בירושלים מסרבים מאז הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף לתת לילדיהם לנסוע עם נהגי הסעות ערבים - כך נודע לוואלה! חדשות. ההורים, מבתי הספר בית יעקב שבשכונת רמת שלמה ובית הספר אפרתה שבשכונת קטמון התארגנו זמן קצר לאחר הפיגוע והחליטו שבכל פעם שמגיע נהג ערבי ברכב ההסעות, לאסוף את הילדים בעצמם מבית הספר. לטענתם, ההתארגנות נמצאת בתחילת דרכה ובכל יום מצטרפים ליוזמה הורים נוספים.

"הייתי מודאגת עוד לפני הפיגוע אך לאחר מכן החלטתי לקום ולעשות מעשה", סיפרה אריאלה פישר, אם לילד בן תשע ולילדה בת 11 הלומדים בבית הספר בית יעקב. "הנהג יכול להיות תושב מזרח העיר, האח או הדוד של המחבל. אין עליהם שום פיקוח. אלו קווים מטעם העירייה שמופעלים על ידי חברה פרטית, ואין לנו מושג מי הנהג ומה הרקע שלו. להפקיד את הילד שלי בידיים שלהם זה סיכון ממש גדול".

לדברי פישר, ליוזמה שותפים גם מורות בבית הספר. "המורות חששו למסור את הילדים לנהגים הערבים והן הזמינו מוניות פרטיות שייקחו אותם. פנינו לעירייה ושם גילו הבנה למצב, אך אמרו שעל פי החוק הם לא רשאים לאסור העסקה של ערבים", אמרה. "התוצאה היא שכדי לא לעבור על החוק הם ממשיכים לסכן את הילדים שלנו".

הפיגוע בבית הכנסת בירושלים - כתבות נוספות:
חורי כדורים ורצון עז לחזור לשגרה: שבוע לפיגוע בהר נוף
"תלמיד חכם שלא היה לו ויכוח עם אף אדם"
זעקת האלמנה: "אש המחלוקת בוערת בציבור שלנו"

פישר הוסיפה: "מאז הפיגוע הדקירה בבית הכנסת הרבה הורים בפניקה. כתוצאה מזה נאלצו לקחת את העניינים בידיים. אנחנו לא מוכנים לסכן את הדבר הכי יקר לנו. שלוש פעמים בשבוע מגיע נהג ערבי ובתורנות כל פעם הורה אחר לוקח את הילדים". לדבריה, היוזמה אינה נובעת ממניעים גזעניים. "אין לי שום בעיה עם ערבים. זה רק עניין של דאגה לילדים שלי בזמן מאוד רגיש של התגברות הטרור. אני פשוט מציאותית".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מפעילה מגוון אמצעים של פיקוח ובקרה על מערך ההסעות באמצעות מפקחים ייעודיים להסעות, ביקורות הקב"טים של מוסדות החינוך בהסעות וכן דיווחים ישירים ממנהלי המוסדות והורים. כל פניה שמתקבלת בנושא מטופלת באופן פרטני ומקבלת את המענה הראוי".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully