וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוער: 72 מ"מ ירדו בשומרון, מפלס הכינרת עלה ב-3.5 ס"מ

26.11.2014 / 8:03

המערכת החורפית הנוכחית הגיעה במהלך שעות הלילה לשיאה. באזור המרכז ובשפלה ירדו כמויות גבוהות של גשם, שהתפשט בהמשך גם לירושלים, שם נמדדו כ-40 מ"מ. במהלך היום יהיו משבי רוחות עזים שיגיעו עד לכ-65 קמ"ש

צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, בועז צרפתי, יוני קליף, עוזי גרינפלד, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

המערכת החורפית הגיעה הלילה (רביעי) לשיאה. עיקר הגשם ירד באזור השומרון והמרכז והשתפשט לאזור הרי ירושלים, כשגם בצפון נרשמו כמויות נאות של משקעים ביחס לעונה זו. החזאית מאיה ברטוב ממרכז החיזוי בבית דגן מסרה לוואלה! חדשות כי כמות המשקעים הגדולה ביותר ירדה בהתנחלות קרני שומרון ובקבוצת יבנה. עד השעה שמונה בבוקר נמדדו ביישובים אלו 72 מ"מ של גשם. כמו כן, בשערי תקווה נמדדו כ-70 מ"מ, בבית דגן 62 מ"מ ובתל אביב כ-23 מ"מ.

גם באזור ירושלים ירדה כמות גדולה באופן יחסי של גשם, ונמדדו כמעט 40 מ"מ. בדרום, בנגבה שבצפון הנגב, נמדדו 47 מ"מ. בצפון, באזור הכינרת, נמדדו 26 מ"מ. המפלס עלה ב-3.5 ס"מ, והוא עומד הבוקר על 212.83 מטרים. מעט גבוה יותר, באזור הגולן, נמדדו כמעט 40 מ"מ גשם.

לדברי ברטוב, במהלך היום צפויים ממטרים מהצפון ועד הנגב, מטחי ברד, סופות ברקים ורעמים. קיים חשש מהצפות בעיקר לאורך החוף וחשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום. בחרמון ירד שלג. הרוחות יוסיפו להיות חזקות לפחות עד שעות אחר הצהריים. באזור החוף, למשל, צפויים להיות משבי רוחות במהירות של עד 65 קמ"ש.

עוד בוואלה! חדשות:
הנשיא ריבלין נגד חוק הלאום: "מה הטעם בהצעה?"
שבוע לפיגוע בהר נוף: "אכזריות נוראה, איך זה ייתכן?"
השוטר שהרג הנער השחור בפרגוסון: "לא הייתי פועל אחרת"

גשם בנתיבי איילון  ה-26 בנובמבר 2014. יותם רונן
נחל איילון גדוש במים, הבוקר/יותם רונן
מדיד הכנרת, נובמבר 2014. ג'יליס
המדיד שמודד את מפלס הכינרת, היום/ג'יליס

מאגף התנועה של המשטרה לא נמסר על עומסי תנועה חריגים, אולם הצירים המרכזיים תוגברו בשוטרים, אשר מסייעים בהכוונת הנהגים. "ציבור הנהגים מתבקש להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה", נמסר.

נוכח התחזית הסוערת, הוחלט בכמה ערים ברחבי הארץ להיערך בכוחות מיוחדים על מנת להעניק סיוע לתושבים במצוקה. כבר בערב נדרשו הכבאים בראשון לציון לפנות כמה אזרחים שמים הציפו את בתיהם. לא היו נפגעים. בשל כמויות המשקעים החריגות לעונה, הוקם באשדוד צוות מקצועי מיוחד שנועד לספק מענה לקריאות תושבים במקרים של שריפה או הצפה. גם בירושלים התקיימה ישיבת של גופי החירום. מוקדי 100 של המשטרה תוגברו בכוח אדם וכך גם משמרות השוטרים הרגילות.

בחברת החשמל מבקשים מהציבור לשמור על ערנות ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או על נזקים אחרים לרשת החשמל. מכבי האש ערוכים לאפשרות של קריאות לסיוע בשאיבת הצפות.

הצפות במושב גיאה בדרום, נובמבר 2014. עדי ירום, מערכת וואלה! NEWS
ברשויות נערכו להעניק סיוע לתושבים במצוקה. הצפות במושב גיאה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, עדי ירום

החל ממחר צפויה המערכת החורפית להיחלש. גשם ירד עדיין מדי פעם מצפון הארץ ועד צפון הנגב. הרוחות ייחלשו, אך יוסיף להיות קר מהממוצע בעונה. עדיין קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום. ביום שישי יהיה מעונן חלקית. בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי קל. הטמפרטורות יעלו במקצת אך יוסיף להיות מעט קר מן הממוצע לעונה. בשבת יוסיף להיות מעונן חלקית וללא שינוי של ממש בטמפרטורות. משעות אחר הצהריים ייתכן גשם מקומי, בעיקר לאורך החוף.

וואלה! מזג אוויר

מידות החום החזויות ברחבי הארץ במהלך היום: בירושלים מ-7 מעלות בלבד בלילה עד 10 במהלך היום (10 מעלות מתחת לממוצע), בתל אביב – 16-14 (7 מעלות מתחת לממוצע), בחיפה – 16-11, בעמקי הצפון – 16-11, בצפת – 9-5, בקצרין – 14-9, במודיעין – 15-11, באשדוד – 17-15, בבאר שבע – 15-11, במצפה רמון – 11-7 ובאילת החמימה תצנח הטמפרטורה הלילה ל-14 בלבד, ול-20 בשיא הצהריים.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

שמיים מעוננים בתל אביב. שימי סולטן, תמונות גולשים
שמיים מעוננים בתל אביב/תמונות גולשים, שימי סולטן
גשם בבני ברק, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק/ראובן קסטרו
ברק בדגניה ב' שבעמק הירדן. שמעון מנטאל, תמונות גולשים
ברקים בקיבוץ דגניה ב'/תמונות גולשים, שמעון מנטאל
גשם בבני ברק, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
מנסים להתחמק מהגשם בבני ברק/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשת בכביש באזור גוש דן/מערכת וואלה!, צילום מסך
מעונן במבואות ים. ג'וליה שבצ'נקו, תמונות גולשים
מעונן במבואות ים/תמונות גולשים, ג'וליה שבצ'נקו
גשם בבני ברק, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
גם המטריות לא עוזרות/ראובן קסטרו
גשם בנתיבי איילון  ה-26 בנובמבר 2014. יותם רונן
נתיבי איילון מוצפים, הבוקר/יותם רונן
גשם בפתח תקווה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
גשם סוער בפתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו
גשם בפתח תקווה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
מסתתרים מהגשם בפתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully