וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה לקראת שיא: הצפות בגוש דן, צפי לעשרות מ"מ

המערכת החורפית תתחזק הלילה עם גשמים נרחבים, מטחי ברד ורוחות עזות. נרשמו כמה תקלות נקודתיות בקווי מתח במרכז, אולם הן טופלו. מוקד 100 של המשטרה תוגבר. שלג יירד בחרמון

מערכת וואלה!

החורף אמנם עדיין לא כאן מבחינה רשמית, אבל סערה ראשונה בעלת מאפיינים חורפיים פוקדת את המדינה. הלילה (שלישי) יירדו גשמים עזים מצפון הארץ ועד צפון הנגב, והם יהיו מלווים בסופות רעמים ובמטחי ברד. הרוח תתחזק מאוד עם משבים של עד 60 קמ"ש. גם הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל בצורה ניכרת.

נוכח הגשמים הרבים שירדו בתוך זמן קצר, התקשו מערכות הניקוז העירוניות בכמה ערים בגוש דן לקלוט את המים הרבים שזרמו. בין היתר נקוו שלוליות גדולות ברחוב ז'בוטינסקי, אשר שיבשו את התנועה. הצפות נרשמו גם במספר כבישים בתל אביב ובחולון.

השלג שהצטבר בתחילת השבוע בחרמון ייערם מהלילה בצורה יותר משמעותית בפסגות הגבוהות של ההר. יש חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום, ומהצפות במקומות המועדים - בעיקר לאורך החוף. אחרי שבמהלך היום עברנו גל אחד, מהשירות המטאורולוגי נמסר כי שיא המערכת מהלילה ועד מחר בצהריים, כשחזוי גשם כמעט רציף באזורים שונים בארץ. הצפי הוא לעשרות מילימטרים מהערב ועד מחר.

עוד בוואלה! חדשות:
ניו יורק טיימס לנתניהו: חוק הלאום - "כמו מימי העבדות"
משפחת הפועל שנפל אל מותו ביקשה לפרסם את פרטי החקירה
שוויון בנטל? השירות האזרחי נכשל בגיוס חרדים

כתוצאה מפגיעה בקו מתח גבוה בהוד השרון נרשמו הפסקות חשמל בכמה רחובות בעיר, אולם התקלה טופלה בתוך זמן קצר. בנוסף, קו מתח נמוך ניזוק בתל אביב, וגם במקרה זה המפגע טופל. בצפון, בעקבות פגיעת ברק בכבל מתח גבוה בצומת אחיהוד, הושבתה התאורה בצמתים שבין גילון לעוקף עכו. שוטרי אגף התנועה הגבירו נוכחות באזור.

גשם בבני ברק, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
תושבי בני ברק תחת הגשם, היום/ראובן קסטרו
חורף. ניר שטיינברג, מערכת וואלה! NEWS
קשת בשמי תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ניר שטיינברג

בשל התנאים הסוערים, שעשויים להביא עמם גם למפגעים בתשתיות, ייתכנו חסימות צירים. כמו כן, המשטרה תגברה את כוח האדם בכבישים מרכזיים, וכל העת מתקיימות הערכות מצב בשיתוף עם הרשויות המקומיות, כיבוי אש, מד"א, חברת חשמל ואחרים, "וזאת כדי לשמור על שגרת החיים בצורה הטובה ביותר", כך נמסר מהמשטרה. גם מוקדי 100 של המשטרה יתוגברו בכוח אדם וכך גם משמרות השוטרים הרגילות.

מכ"ם הגשם המתעדכן

עוד נמסר מהמשטרה כי יחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ יערכו וישמשו כוח כוננות לאירועים מיוחדים בעקבות מזג האוויר החורפי. "ציבור הנהגים מתבקש להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה".

ברק בדגניה ב' שבעמק הירדן. שמעון מנטאל, תמונות גולשים
ברקים בדגניה ב' שבעמק הירדן/תמונות גולשים, שמעון מנטאל
שקיעה ברמת הגולן. מיכאל שמידט, תמונות גולשים
שקיעה ברמת הגולן/תמונות גולשים, מיכאל שמידט
גשם בבני ברק, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק, נובמבר 2014/ראובן קסטרו

גם חברת החשמל מבקשת מהציבור לשמור על ערנות ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או על נזקים אחרים לרשת החשמל. החברה מבקשת להסיר ממרפסות, מגגות ומחבלי כביסה חפצים שעלולים לפגוע ברשתות החשמל בעת מזג אוויר סוער. "בשל סכנת התחשמלות אסור בהחלט להתקרב לחוטי חשמל קרועים, ויש לדווח על כך מידית למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100", נמסר. ניתן לדווח גם באמצעות האפליקציה של חברת החשמל בטלפון הסלולרי או בעמוד הפייסבוק של החברה. "תושבים שמבחינים בעצים או בעמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל, מתבקשים להודיע למוקד העירוני 106 או למרכזי השירות 103 של חברת החשמל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכבי האש ישנה כוננות גבוהה. רשף משנה ליאור שרעבי, מכבאות במחוז תל אביב, אמר כי ישנה כעת כוננות סופה דרגה ג', שהיא אחת מתחת לזו הגבוהה ביותר. "צוותי לוחמי האש נמצאים במצב מתוגבר. בוטלו החופשות, הסירות נוידו לנקודת ההזנקה, ובכלל - אנחנו ערוכים עם משאבות חשמליות ומכניות לשאיבה באזורי הצפות. הצפי שלנו לגבי הימים הקרובים הוא שיהיו הצפות, אך הן לא יהיו משמעותיות. אנחנו יותר צופים לסכנה מהתעופפות של חפצים מסוכנים, אנטנות, שלטים, עצים ועוד. בנוסף, אנחנו ערוכים לכל תרחיש", הבהיר.

בהתייחסו לקור, ולעלייה הצפויה בשימוש בתנורים הזהיר מקצרים ומשריפות, וקרא לציבור לנהוג במשנה זהירות.

גשם בבני ברק, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק, נובמבר 2014/ראובן קסטרו
חורף. ניר שטיינברג, מערכת וואלה! NEWS
שקיעה בצל ענני סערה בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ניר שטיינברג

גם מחר מזג האוויר יהיה חורפי. ממטרים לפרקים יירדו מצפון הארץ ועד הנגב מלווים בסופות רעמים יחידות, ובחרמון ירד שלג. ינשבו רוחות ערות ויוסיף להיות קר מהממוצע בעונה. קיים חשש מהצפות בעיקר לאורך החוף וחשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום. בחמישי אמנם נהיה אחרי השיא, אולם ימשיך להיות גשום. בשישי נישאר עם ה"שאריות" של המערכת אולם עדיין צפוי גשם מקומי. תחול עלייה בטמפרטורות.

שיא הגשם להיום (מחצות) נמדד בבית דגן, שם ירדו 36 מילימטרים. אחריה התחנה בשערי תקווה עם 13 מ"מ, ושלישית תל אביב עם 12 מ"מ. מתחילת מערכת הגשם ביום שישי ירדו בשערי תקווה 56 מ"מ. בבית דגן - 50, באשדוד - 43, באשקלון - 40, במרום גולן - 36, בירושלים - 30, בקריית גת - 27, בחיפה - 25, בתל אביב - 22, בבאר שבע - 11, ואפילו ביטבתה שבערבה ירדו 1.5 מ"מ של גשם.

הסתיו הנוכחי עשוי להסתכם כאחד הגשומים ביותר מאז תחילת המדידות. כבר כעת, לפני שיא המערכת הנוכחית, ירדו בנגב המערבי יותר מ-40% מהמשקעים לחורף כולו. במקומות שונים במישור החוף "סגרו" כבר שליש הכמות השנתית, ובבאר ובחיפה - כרגע.

הטמפרטורות הצפויות להמשך הערב והלילה: בתל אביב מ-17 מעלות עד 14, בירושלים מ-12 עד 8, בחיפה מ-18 עד 11, בבאר שבע מ-17 עד 11 ובאילת מ-23 עד 14. בצפת ינועו הטמפרטורות מ-12 עד 6, בטבריה מ-20 עד 13, בים המלח מ-21 עד 18 ובמצפה רמון מ-13 עד 8.

וואלה! מזג אוויר

יש לכם תמונה שאתם רוצים להראות לכולם? שלחו לנו ונפרסם אותה: weatherwalla@walla.co.il

(עדכון ראשון: 15:08)

חורף מוקדם: שלג ראשון ירד בחרמון ונערם בפסגות הגבוהות. ג'יליס
החרמון מתכסה לבן. שלג ראשון בחרמון, אתמול/ג'יליס
גשם בבני ברק, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק, נובמבר 2014/ראובן קסטרו
סופת ברקים בקרית ים, נובמבר 2014. אנדריי קירושין, תמונות גולשים
ברקים בקריית ים/תמונות גולשים, אנדריי קירושין
גשם בבני ברק, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק, נובמבר 2014/ראובן קסטרו
מעונן במבואות ים. ג'וליה שבצ'נקו, תמונות גולשים
מעונן במבואות ים/תמונות גולשים, ג'וליה שבצ'נקו
מזג. מערכת וואלה!
תצטרכו את המטריות ביומיים הקרובים/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully