וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הפועל שנפל אל מותו ביקשה לפרסם את פרטי החקירה

25.11.2014 / 12:57

משפחתו של נתנאל רואי ערמי, פועל הבניין שלפי החשד נרצח באתר בנייה בפתח תקווה לפני כחודשיים, דרשה להסיר את צו איסור הפרסום. אמו: "מתייחסים אלינו כאל אזרחים סוג ב'"

צילום: יותם רונן, ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק
הבניין ברחוב שרגא רפאלי, ממנו נפל אל מותו הפועל, ספטמבר 2014. ניב אהרונסון
המקום שממנו נפל ערמי ונהרג/ניב אהרונסון

משפחתו של נתנאל רואי ערמי, פועל הבניין בן ה-27 שנפל אל מותו בספטמבר האחרון מהקומה ה-11, ולהערכת המשטרה נרצח, הגישה ביום (שלישי) בקשה באמצעות עורך הדין חור אוריאל ניזרי מארגון "חוננו", להתיר לפרסם את פרטי החקירה בעניין נסיבות מותו. בהצהרה שנתנה המשפחה לתקשורת בבית משפט השלום בפתח תקווה, אמרה מרים ערמי, אמו של נתנאל, "בגלל שאנחנו יהודים אנחנו מרגישים שמתייחסים אלינו כאל אזרחים סוג ב'". בני המשפחה הגיעו לבית המשפט לבושים בחולצות לבנות עם תמונת בנם וסביבה כתמי דם.

הבקשה של המשפחה באה בעקבות צו איסור פרסום שהוטל על התפתחויות שחלו בחקירה והמידע לגביהן נמסר מהרשויות למשפחה. כבר בתחילת החודש שעבר חלה התפתחות בחקירת המוות שלו, שלהערכת המשטרה היה רצח מכוון. לפי החשד, הייתה חבלה מכוונת בכבלי הסנפלינג שבאמצעותם אבטח את עצמו ערמי. אביו של נתנאל, אמר כי חשוב שעם ישראל ידע כיצד נרצח בנו. "חייבים להגיע לחקר האמת ואי אפשר להסתיר דברים מהחקירה מעיני הציבור", אמר.


לקריאה נוספת:
התפתחות בחקירת מותו של הפועל שנפל מהקומה ה-11
אמו של הפועל שנרצח בכתה: "אנחנו כמו במטווח"
חשד: פועל הבניין שנפל מגובה בפתח תקווה - נרצח

נתנאל רואי עראמי. פייסבוק, צילום מסך
הרשויות לא עדכנו את הציבור, אז המשפחה דרשה זאת. נתנאל רואי ערמי/צילום מסך, פייסבוק

המשפחה פנתה לבית המשפט לאחר שלדבריה שתקה וציפתה כי רשויות החקירה יעדכנו את הציבור בהתפתחויות, ולצערה זה לא קרה. כמו כן, בני המשפחה סבורים כי לפרסום הפרטים יש השלכות ציבוריות רחבות. גורמים במשטרה מעריכים כי הצו נועד לחפות על מחדלי החקירה של משטרת מחוז המרכז בפרשה.

אלמנתו של נתנאל, נוריה, הנמצאת בחודש החמישי להריונה, סיפרה על ההתמודדות הקשה היומיומית. "הילד הגדול כל הזמן שואל איפה אבא. איך אפשר להסביר לו שאבא יצא לעבודה ונרצח?", תהתה. "אני כל הזמן חושבת איך אעבור את הלידה בלעדיו. אין לילה שאני לא חושב איך אעבור את זה. זה פשוט קשה".

מוריה ערמי אלמנתו של נתנאל רואי ערמי במסיבת עיתונאים בבית דגן. ניב אהרונסון
נוריה ערמי, אלמנתו של נתנאל, בהלווייתו/ניב אהרונסון

בני המשפחה נשאלו אם הם פנו למדינה בבקשה להכיר בבנם כנפגע פעולת איבה, והשיבו כי בשל צו איסור הפרסום הם מנועים מלהגיב על כך. גורמים המקורבים למשפחה סיפרו כי המשפחה אכן פנתה בבקשה כזו, והנושא נמצא בדיונים בין גורמי הביטחון לאנשי הביטוח הלאומי וטרם התקבלה החלטה בעניין.

ב-16 בספטמבר עסק ערמי בסגירת פתחי אוורור של ממ"דים בבניין בפתח תקווה, פעולה הנעשית מחוץ למבנה באמצעות פיגומים או סנפלינג. הוא השתלשל מגג הבניין וכשהגיע למכסה האחרון, בקומה ה-11, הוא שלח את חברו למטה לסדר את כלי העבודה ולהתכונן לעזיבת המקום. כשהבחין החבר כי הפועל לא שב לרכב האיסוף, הוא יצא לחפש אותו ומצא אותו מוטל על הקרקע ללא רוח חיים.

בני משפחתו אמרו כבר לאחר מותו כי הם בטוחים שמדובר ברצח ממניע לאומני. "לא ניתן למשטרה לחפף את החקירה ולא ניתן שזו תהיה פרשת 'שלי דדון 2'", אמר אחד מבני המשפחה. "אנו יודעים כי עובדים שם באתר הבנייה עשרות פועלים, חלקם פלסטינים, ואנו מניחים שאחד מהם מעורב במעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully