וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד עיריית ביתר עילית מתח ביקורת על ראש העיר - ופוטר

24.11.2014 / 17:12

מנהל מחלקת הנוער בעירייה פוטר מתפקידו לאחר שהחל לבקר פומבית את פועלו של ראש העיר מאיר רובינשטיין. בית הדין לעבודה הורה להחזירו לתפקידו. "סימנו את המטרה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורמים בעירייה התנכלו לעובד במשך שנה. ראש העיר מאיר רובינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הדין האזורי לעבודה כפה על ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין להחזיר לעבודה את מנהל מחלקת הנוער בעירייה, שפוטר לאחרונה מתפקידו. בית הדין לעבודה קבע כי פיטוריו של כהן נעשה מ"מניעים אישיים" וכי גורמים בעירייה, בהם העומד בראשה, התנכלו לו בתקופה האחרונה.

לפי כתב התביעה, שאותה הגיש פנחס כהן בבית הדין לעבודה לאחר שפוטר, מסכת ההתנכלויות החלה לפני הבחירות המוניציפליות בהתנחלות החרדית, אז החל כהן לבקר פומבית את פועלו של רובינשטיין. מאז, לטענת התביעה, החל רובינשטיין לצמצם את סמכויותיו של כהן בעירייה. המצב החמיר כאשר כהן הגיש תלונה נגד רובינשטיין למבקר המדינה, שלאחריה זומן לשימוע לפני פיטורים ובסופו של דבר פוטר.

עוד בוואלה! חדשות:
שיקום עזה יוצא לדרך: כך ישראל תפעיל לחץ על חמאס
אחת מכל שבע נשים בישראל - קורבן אלימות במשפחה
אשקלון: הערבים יחזרו לעבודה, הילדים יעברו מבנה

בכתב ההגנה טענה העירייה כי כהן פוטר מטעמים של צמצומים. עוד טענו בעירייה כי מלבד עבודתו במחלקת הנוער הוא החזיק עמותה לטיפול בבני הנוער, דבר המהווה ניגוד עניינים. עם זאת, בית המשפט השתכנע כי כהן לא עמד בסתירה או בניגוד עניינים כלשהו כמנהל עמותה וקבע כי הסיבה להתנכלויות היא הביקורת שמתח על העירייה. "מזה כשנה מתנכלים לו, בין היתר לאחר שהעלה טעות כנגד העירייה", קבע בית הדין. עוד קבע בית הדין כי העירייה לא הוכיחה שאכן נקטה באותה תקופה בהליך צמצומים קולקטיבי, דבר שמצביע על פיטורים מכוונים. "המשיבה ביקשה לפטר את המבקש וסימנה את המטרה אותה שעה".

בפסק דין מפורט הוחלט להחזיר את כהן לתפקידו בעירייה. שופט בית הדין לעבודה, אייל אברהמי, קבע כי הייתה סמיכות זמנים בין "תלונותיו של המבקש למבקר המדינה לבין ההתנכלות לו", וכי ההתנכלות כלפיו באה לידי ביטוי בין היתר בהעברתו ממשרדו והכפפת העובדים שעליהם היה ממונה לאחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully