וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: השר לשעבר מיסז'ניקוב יואשם בקבלת שוחד

25.11.2014 / 12:18

שר התיירות לשעבר צפוי להיות מועמד לדין בגין שוחד והטיית מכרז של פסטיבל סטודנטים בינלאומי באילת בשנת 2010 לטובת חברה שבה עבדה בת זוגו לשעבר. ח"כ טופורובסקי עשוי להתבקש להעיד בפרשה

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) צפויים להמליץ להעמיד לדין את שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב בעבירות של שוחד והטיית מכרזים. לפני כחודשיים הותר לפרסום כי מיסז'ניקוב חשוד שהטה מכרז של פסטיבל סטודנטים בינלאומי באילת בשנת 2010 לטובת חברה שבה עבדה בת זוגו לשעבר, יוליה רוט. כמו כן, מיסז'ניקוב חשוד כי העביר תקציבים בסך מאות אלפי שקלים לערוץ האופנה על מנת לעודד את הנהלת הערוץ להעסיק את רוט. במשטרה חושדים כי חלק מהסכום הגיע לכיסו של השר לשעבר.

במשטרה מתקרבים בימים אלה לשלביה האחרונים של החקירה, שכוללים בחינת מחשבי החשודים והמסמכים שנתפסו. על אף שהחקירה טרם הסתיימה, נראה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד השר לשעבר מיסז'ניקוב.

עוד בוואלה! חדשות:
לפיד: "לא נצביע בעד חוק הלאום, בחירות - חוסר אחריות"
בעקבות ההקלטה: אולמרט יזומן להעיד נגד ברק
אף פעם לא מאוחר: צפו בבת 100 מבקרת לראשונה בים

סטס מיסז'ניקוב שר התיירות בכנס ההתאחדות המלונאים, ספטמבר 2012. דרור עינב
השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב/דרור עינב

במסגרת הפרשה נחקרה גם רוט, אך עד כה לא התקבלה החלטה אם להעמיד גם אותה לדין. לקראת סוף החקירה, צפויה המשטרה לזמן גם את חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) לצורך מתן עדות פתוחה, במסגרתה הוא יצטרך לתת הסברים אודות אותה הטיית מכרזים לפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי. טופורובסקי עמד בראש התאחדות הסטודנטים בישראל בתקופה שבה על פי החשד אירעה הטיית המכרז.

בחודש יולי 2010 החליט משרד התיירות להשתתף במימון פסטיבל סטודנטים בינלאומי באילת בחסות התאחדות הסטודנטים. לאחר כחודש, התקשר המשרד בהסכם עם ההתאחדות להפקת הפסטיבל, אך בפועל הוא הופק על ידי חברה פרטית. לפי החשד, מיסז'ניקוב הטה את תוצאות המכרז על האירוע לטובת חברת הפקות שבה עבדה רוט.

מיסז'ניקוב ורוט הכחישו

במשטרה בדקו את התנהלותו של השר לשעבר הן בקידום הפסטיבל והן בקידומה של רוט כמפיקה באירוע. לפי החשד, השר נפגש פעמיים עם מארגן האירוע, שהוא גם מנכ"ל חברת ההפקות, מחוץ למשרד. לאחר מכן קיבל ממנו השר מכתבים, מהם השתמע כי החברה סברה שהמשרד יאשר את השתתפותו במימון הפסטיבל, וזאת עוד לפני שהנהלת המשרד אישרה את בקשת החברה הפרטית להשתתף. במשטרה בדקו את האפשרות כי הכספים עבור מימון הפסטיבל מצאו את דרכם לכיסו של מיסז'ניקוב, ולכן הוא קידם אותו באופן כזה.

לצורך הפקת הפסטיבל, המשרד העסיק את רוט בחודש אפריל 2010 והיא קיבלה 69,600 שקלים בתמורה לשירותיה. לעומת זאת, במסמך שהוגש על ידי המשרד בנוגע לתקציב שהועבר להפקת הפסטיבל, נותרו סימני שאלה במקום סכום נקוב בעבור שירותי הפקה. לפי החשד, רוט קיבלה את התפקיד כחלק מההיכרות עם שר התיירות דאז מבלי לעבור את התהליך הנהוג של מכרז.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ח"כ בועז טופורובסקי ואשתו שלי הרמן בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
ח"כ בועז טופורובסקי ואשתו בטקס ההשבעה לכנסת/טלי מאייר

מיסז'ניקוב הכחיש בפני נציגי משרד מבקר המדינה בחודש נובמבר 2011, כי קיים קשר כלשהו בין העסקתה של רוט לבין היכרותה אתו. "בשום שלב עד האירוע לא ידעתי שהיא שותפה או קשורה לפסטיבל", טען. "אנחנו מכירים הרבה שנים, בקשר מאוד טוב. הבחורה מפיקה המון שנים, הרבה אירועים, היא מקצועית ואיכותית והפיקה פסטיבלים באילת גם בעבר. הגיוני וסביר שהחברה תיקח אותה להיות מפיקה של האירוע".

בשיחה עם נציגי משרד מבקר המדינה במאי 2011, גם רוט הכחישה את הקשר לשר לשעבר. לדבריה, היא "לא נפגשה עם השר במסגרת טיפולה בארגון הפסטיבל, אלא רק עם המנכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully