וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים ערבים הפגינו בתל אביב: "ציונים החוצה"

23.11.2014 / 21:04

בהפגנה שנערכה על רקע המתיחות בין יהודים לערבים ושבה השתתפו גם חברי הכנסת זועבי וזחלקה, תקפו המשתתפים את הממשלה. זחלקה גינה את פיגועי הדריסה, אך טען כי נתניהו אחראי להם. "להפיל את הממשלה ולהביא שלום"

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

כמאה סטודנטים ערבים הפגינו היום (ראשון) בכניסה לאוניברסיטת תל אביב על רקע המתיחות במזרח ירושלים וברחבי המדינה בתקופה האחרונה. בהפגנה, שבה השתתפו גם חברי הכנסת חנין זועבי וג'מאל זחלקה (בל"ד), קראו המשתתפים "להוציא את הציונים מהארץ" ו-"שחרור אסירים עכשיו". ההפגנה הסתיימה ללא אירועים חמורים או תגובות אלימות. ההפגנה הייתה אמורה להתקיים ביום חמישי תחת הכותרת "לזכר השהידים", אך מונח זה עורר תגובות נזעמות רבות ושם ההפגנה שונה ל"נגד פשעי הכיבוש".

"אהרונוביץ', יא פחדן, מי הרג את חמדן?" קרא ח"כ זחלקה בהפגנה, בהתייחסו לשר לביטחון הפנים ולהרג הצעיר בכפר כנא על ידי שטורים, ואמר: "אתה!". כמו כן, נשמעו קריאות כמו "יעלון, שר הביטחון, כמה ילדים רצחת עד היום?" ו"ביבי פושע, יעלון רוצח". ח"כ זחלקה אמר לוואלה! חדשות כי הוא אינו תומך בפיגועי הדריסה האחרונים שאירעו ושהוא ומפלגות ערביות נוספות הוציאו הודעות גינוי חריפות נגדם. עם זאת, הוא האשים את הממשלה באירועים. "אני מאשים את ביבי שמונע שלום צודק ואחראי לשפיכות הדמים בין יהודים ופלסטינים. אם לא יהיה כיבוש לא יהיו שהידים. לבי על הצעירים הפלסטינים והישראלים. אני חושב שצעירים צריכים להתחתן ולעשות ילדים, ולא למות לשווא למען מלחמה לא צודקת ולמען דיכויו של עם הפלסטיני. אני קורא להפיל את הממשלה הנוכחית ולהביא שלום".

עוד בוואלה! חדשות
לפיד: "לא נצביע בעד חוק הלאום, בחירות - חוסר אחריות"
ישראלי התגייס לדאעש - ונעצר בנתב"ג עם שובו ארצה
נפצע בפיגוע בבית הכנסת: "המחבל אמר 'לך', והקשבתי"

הפגנת סטודנטים ערבים באוניברסיטת תל אביב. דוד קורן, צילום מסך
לא נרשמו אירועים אלימים בהפגנה. ח"כ זחאלקה/צילום מסך, דוד קורן

יארה אגבריה, תושבת אום אל-פחם וסטודנטית לעבודה סוציאלית, אמרה: "כולם רואים שיש סכסוך ערבי -יהודי במדינה הזאת. אני מרגישה באפליה נגדנו. אני ערביה פלסטינית שחיה פה. אני חשה בגזענות ואפליה. אהרונוביץ' דיבר על זה שהוא יהרוג כל ערבי חשוד ללא משפט. אני מרגישה באפליה ואני נגד זה. תפסיקו לייהד את אל-אקצא!".

וואסים, סטודנט לביולוגיה שנה א', החזיק שלט שבו נכתב "די לייהוד ירושלים". לדבריו, "אל-אקצא שייך למוסלמים. זה חלק מהזהות שלהם. אי אפשר לחיות עם הציונים שרוצים רק מדינה יהודית, אבל אני לא תומך בפיגועי הדריסה". על הדברים שנשמעו בהפגנה ועלולים להיחשב כדברי הסתה, השיב כי "זה חופש ביטוי". לורן באסם, סטודנטית למשפטים, אמרה: "אנחנו מתכוונים להוציא את הגזענות והפשעים מהארץ, ולהגיע לשיוויון. אני לא תומכת בפיגועי הדריסה ולא תומכת באלימות, אבל זה מה שיקרה אם יהיו פשעים מהצד האחר. צריך להפסיק עם כל זה ולחיות בצורה נוחה".

התאים הימניים לא הפגינו נגד בשל שינוי שם ההפגנה, אך כמה סטודנטים יהודים שנכחו באזור ההפגנה טענו כי מדובר בצביעות. ליזי המאירי, מתא "הבית היהודי" אמרה: "הסטודנטים אמרו שהשהידים הם לא בהכרח מחבלים וטרוריסטים, וששהיד הוא מי שנרצח בידי הצבא הישראלי. עם זאת, בתמונה עם שמות המחבלים שעשו את הפיגוע בבית הכנסת, נכתב שהידים וברקע דמויות של נרצחים. כל טרוריסט שרצח יהודי מופצת תמונתו תחת השם שהיד, אז שלא יגידו שאנחנו אלו שמגדירים אותם כך. מה שהיה פה זה מפגן של צביעות".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully