וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה על הריסת בית המחבל מפיגוע הטרקטור: "צעד הרתעתי"

23.11.2014 / 19:30

בתגובה לעתירה לבג"ץ שהגישה משפחתו של מוחמד ג'עאביס, שביצע את הפיגוע בירושלים באוגוסט, קבעה המדינה כי טענת המשפחה שמדובר בתאונת דרכים היא "מופרכת". "לנוכח גל הטרור הרצחני, יש צורך ממשי בפעולות הרתעה"

זירת פיגוע הדריסה בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בירושלים, בחודש אוגוסט/נועם מושקוביץ

בתגובה לעתירה לבג"ץ שהגישה משפחתו של מוחמד ג'עאביס, שביצע את פיגוע הטרקטור באוגוסט בירושלים, נגד הריסת ביתה, טענה היום (ראשון) המדינה כי מדובר בצעד שנועד להרתיע מפגעים נוספים. כמו כן, סתרה המדינה את טענת המשפחה, המתגוררת בשכונת ג'בל מוכבר במזרח העיר, שלפיה לא היה מדובר בפיגוע, אלא בתאונת דרכים, וקבעה כי הטענה "מופרכת ומשוללת יסוד עובדתי". בפיגוע, שהתרחש במהלך מבצע "צוק איתן", נהרג אברהם וואלעס, בן 29, ועוד חמישה בני אדם נוספים נפצעו.

בתגובת המדינה, שהוגשה על ידי עורכי הדין יוכי גנסין ואבינעם סגל-אלעד ממחלקת הבג"צים בפרקליטות, נכתב כי "בשל הצורך החיוני להרתיע מפגעים פוטנציאליים מביצוע פיגועי טרור נוספים בתחומי מדינת ישראל, החליט מפקד פיקוד העורף, לפי המלצת השב"כ, על דעת הדרג המדיני ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, להפעיל את סמכותו על הדירה שבה התגורר המחבל". עוד נכתב כי "הראיות המנהליות הרבות שבידי המשיבים מעידות בבירור כי מדובר היה בפיגוע קשה ומכוון שבו היה מעורב המחבל, וכי לא היה מדובר בתאונה תמימה".

עוד בוואלה! חדשות
יורים ומדליפים: המשבר שדרדר את הממשלה לשפל חסר תקדים
ישראלי התגייס לדאעש - ונעצר בנתב"ג עם שובו ארצה
"הוא גרר אותי לפרדס וניסה לאנוס אותי, לא אשכח את המבט שלו"

4 מתפללים נרצחו במתקפת טרור בבית כנסת בירושלים. רויטרס
"ניכרת מגמה של הידרדרות ביטחונית בשנתיים האחרונות". ספר מוכתם בדם בבית הכנסת בהר נוף/רויטרס

בהמשך נטען כי "מפקד פיקוד העורף סבור, כי בשל גל הפיגועים בירושלים בחודשים האחרונים, פיגועים שחלקם בוצע על ידי תושבי מזרח ירושלים, ישנו צורך חיוני בהרתעת מפגעים תושבי האזור מביצוע פיגועי טרור בתחומי המדינה. לא כל שכן, התגבר הצורך האמור לאור העובדה שמדובר בפיגועים שחלקם נעשה במתאר של 'מפגע בודד', קרי, מפגע שאינו קשור לתשתית טרור מאורגנת, המוכן למות במהלך הפיגוע. לכן, קיים קושי מובנה לסכל את הפיגוע מבעוד מועד. מכאן, שהרתעה מוקדמת של מפגעים נוספים מהסוג האמור בירושלים היא חיונית עוד יותר".

מנתוני גורמי הביטחון עולה כי בגזרת ירושלים ויהודה ושומרון ניכרת מגמה מתמשכת של הידרדרות ביטחונית בשנתיים האחרונות. "בשנת 2013 נרשמו כ- 1,414 פיגועים, ובשנת 2014, עד כה, נרשמו כ-1,650 פיגועים, רובם המוחלט - 1,595 במספר - במתווה של טרור עממי. משנת 2013 ועד לעת הזו נהרגו 22 בני אדם כתוצאה מפיגועי טרור, וזאת לעומת אפס הרוגים בשנת 2012. על רקע גל הפיגועים הרצחניים שאירעו לאחרונה, בירושלים ובמרחב הסמוך, יש צורך ממשי בנקיטת פעולות הרתעה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טוויטר: gali.gnt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully