וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: נשללה תושבות סייען הפיגוע בדולפינריום

23.11.2014 / 13:25

שר הפנים גלעד ארדן ביטל את תושבות הקבע של מחמוד נאדי, מי שהסיע את המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בדולפינריום בשנת 2001. "הפרת אמונים בוטה למדינת ישראל"

פיגוע התאבדות במועדון הדולפינריום בתל אביב בו נרצחו 21 אנשים, יוני 2001. AP
"את מדינת ישראל שוטף גל טרור והסתה שבו מעורבים תושבי המדינה". זירת הפיגוע בדולפינריום ב-2011/AP

שר הפנים גלעד ארדן ביטל הבוקר (ראשון) את תושבות הקבע של מחמוד נאדי, מי שהסיע את המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בדולפינריום בשנת 2001. בפיגוע נהרגו 21 בני אדם ונפצעו 110. נאדי הורשע בעבירות של סיוע להריגה, סיוע לגרימת חבלה חמורה וסיוע לשהייה בלתי חוקית ונגזרו עליו 12 שנות מאסר.

"בנסיבות אלה, לנוכח חומרת מעשייך והפרת האמונים הבוטה למדינת ישראל כתושב המדינה, החלטתי לעשות שימוש בסמכותי ולבטל את רישיון ישיבת הקבע שלך בישראל", כתב לו ארדן. החלטתו מבטלת את רישומו של נאדי במרשם האוכלוסין, שוללת ממנו את תעודת הזהות הכחולה ומונעת ממנו כל זכות סוציאלית.

ידיעות נוספות באותו נושא:
נתניהו: "נבחן שלילת אזרחות לקוראים להשמדתנו"
ארדן: "שוקלים לשלול תושבות קבע מערבים שמעודדים טרור"

תביעה: עיריית ת"א כשלה באבטחה בפיגוע בדולפינריום
עשר שנים לפיגוע בדולפינריום: "אני חיה את האבל"

"את מדינת ישראל שוטף גל טרור והסתה שבו מעורבים תושבי המדינה שמבצעים פיגועים, מסייעים להם ומצדיקים אותם ואף מסיתים אחרים לבצע פשעים ומעשי רצח. אנשים אלו אינם יכולים להמשיך וליהנות ממעמד קבע של תושבי המדינה, ואפעל בכל כוחי לשלול את תושבותם ולמנוע מהם כל הטבה כלכלית שתושבות זו מעניקה", הצדיק השר את החלטתו.

ב-8 בדצמבר 2003, כשנתיים וחצי לאחר הפיגוע הקטלני, גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 12 שנות מאסר בפועל על נאדי, בן 29 מקלקיליה, שהסיע את המחבל המתאבד לתל אביב תמורת 200 שקל. נאדי סיים לרצות את עונשו.

נאדי, שכבר הורשע בעבר בהסעת תושבי שטחים לישראל, טען כי לא ידע שבכוונת הנוסע שלו לבצע פיגוע התאבדות, ולכן הסיע אותו יחד עם בתו בת השבע. לאחר הפיגוע יצר קשר עם גורמי הביטחון והסגיר את עצמו.

אתמול אמר ארדן, שנכנס לתפקידו ב-5 בנובמבר, כי הוא הורה לאנשי משרדו לבחון את האפשרות של שלילת תושבות קבע מתושבי מזרח ירושלים שמעודדים טרור. "הוריתי לאנשי משרד הפנים לבחון ולהמליץ לי כיצד ניתן להרחיב את הסמכויות שלי כשר פנים לשלול את תושבות הקבע והזכויות הסוציאליות הנלוות מערביי מזרח ירושלים שמעודדים טרור והסתה לאלימות", אמר ארדן באירוע "שבתרבות" בנס ציונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully