וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שאתם צריכים לדעת על היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

הפגנות באוניברסיטת תל אביב

אירועים בפייסבוק להפגנות סטודנטים באוניברסיטת תל אביב. פייסבוק, אתר רשמי
ההזמנה להפגנה שאירגנו הסטודנטים הערבים באוניברסיטה/אתר רשמי, פייסבוק

אתם צריכים לדעת שבאוניברסיטת תל אביב צפויות להתקיים היום שתי הפגנות. הראשונה החלה כיוזמה של סטודנטים ערבים, שפתחו אירוע בפייסבוק, ובו נכתב: "הפגנת מחאה נגד מדיניות הכיבוש של ממשלת ישראל". השם הרשמי, שנכתב בערבית בלבד, מתאר את האירוע כהפגנה "לזכר דם השאהידים ועל מנת לשמור על אתרינו הקדושים". לב סולודקין, סטודנט יהודי באוניברסיטה, ראה את ההזמנה לאירוע ויזם הפגנת נגד, שבה הוא קרא לגולשים להפגין כדי "להרים את ההפגנה הציונית הכי גדולה שאוניברסיטת תל אביב ראתה אי פעם".

אזכרה לחללי "מבצע קדש"

טקס אזכרה ממלכתי ליצחק רבין. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט,
177 הרוגים ושבוי אחד/מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

אתם צריכים לדעת שהיום בשעה 11:00 יתקיים טקס אזכרה לחללי "מבצע קדש" בהר הרצל. מדובר במלחמה שהתקיימה לפני 58 שנים בין ישראל, בריטניה וצרפת לבין מצרים. היא נמשכה שמונה ימים, וגבתה מחיר כבד: 177 הרוגים, מאות פצועים ושבוי אחד - הטייס יונתן אטקס, שמטוסו נפגע והונחת על אדמת סיני. הוא הוחזר בעסקת חילופי שבויים יחד עם שלושה חיילים שנשבו שנה לפני המלחמה. לאחר המלחמה מעמדה הצבאי של ישראל בעולם התחזק, ומדינות מתפתחות רבות החלו לרכוש מישראל טכנולוגיה צבאית וייעוץ בנושאים ביטחוניים וחקלאיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ילדים של החיים

ילדים בכיתת לימוד. ShutterStock
מהווים שליש מאוכלוסיית המדינה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 25 שנה אישרה עצרת האו"ם את אמנת זכויות הילד. מאז בכל שנה מציינים בכל העולם את יום הילד הבינלאומי. לרגל היום שמצויין גם בישראל, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים על מצב הילדים בארץ. מהנתונים עולה כי ילדים (עד גיל 17) מהווים 33% מאוכלוסיית המדינה. 70% מהם יהודים. בביתר עילית אחוז הילדים הגבוה ביותר והם מהווים 63.8% מאוכלוסיית העיר, ואילו בתל אביב הם מהווים 20% בלבד. מספר הילדים הממוצע במשפחה הישראלית עומד על 2.42. זו השנה ה-15 ברציפות שבה השם נועה היה הנפוץ ביותר בקרב בנות יהודיות. אצל הבנים היהודיים, השם הנפוץ ביותר הוא נועם.

מכבי פוגשת את הצרפתים

סופוקליס שחורציאניטיס בן אלטיט מכבי תל אביב כדורסל מול ראשון פרימן ברק נתניה. קובי אליהו
נחזיק אצבעות/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שאחרי הניצחון הנינוח על הפועל גלבוע/גליל עליון בליגה, מכבי תל אביב תנסה להמשיך במומנטום שלה כשתתארח הערב (חמישי, 21:45, שידור ישיר בוואלה! ספורט) אצל לימוז' הצרפתית במסגרת המחזור השישי של היורוליג. כזכור, במפגש הראשון בין שתי הקבוצות, במחזור הפתיחה של היורוליג, מכבי ניצחה 76:92 במה שהיה משחקו הטוב ביותר של מרקיז היינס העונה. מכבי תחסר במשחק הזה את גיא פניני הפצוע וייתכן שגם את בריאן רנדל. הפורוורד המצוין נפצע במשחק הקודם מול מלאגה ויעבור מבחן כשירות לפני פתיחת המשחק.

הכוכב הבא

גשם מטאורים, ספרד, אוגוסט 2013. AP
מטר מטאורים בספרד/AP

אתם צריכים לדעת שזה היום האחרון למטר הלאונידים - מטר מטאורים המתרחש בכל שנה בין ה-13 ל-20 בנובמבר. הלאונידים קיבלו את שמם משום שהם נראים כאילו הגיעו מקבוצת הכוכבים אריה, Leo באנגלית. המטר המרהיב נוצר כאשר כדור הארץ עובר דרך שובל האבק שמותיר אחריו כוכב שביט בשם טמפל-טאטל. בשעות השיא, ניתן היה לראות כ-200 מטאורים בשעה, אולם כוח הכבידה של צדק הסיט את את השביט ממסלולו, ולפי חישובים הסופה הבאה תתרחש רק בשנת 2099. יש למה לצפות!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully