וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

בירה (שוב) בכוננות

חוקרי מז"פ בזירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, נובמבר 2014. AP
בכוננות גבוהה. צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שלאור פיגוע הדמים בבית הכנסת אתמול, שבו נרצחו ארבעה מתפללים ושוטר, תועלה היום רמת הכוננות הארצית לרמה כמעט הכי גבוהה שיש. במקביל החליטה המשטרה לבטל את חופשות השוטרים ולתגבר את האבטחה במוקדים רבים, ובהם בתי כנסת ומסגדים, מחשש לתקריות ועימותים. במשטרה חוששים שהעימותים, שפרצו כבר אתמול לאחר מתקפת הטרור הרצחנית בירושלים, יתפשטו מהבירה לעבר כל הגדה המערבית.

כשסאדאת נחת

אנואר סאדאת ומנחם בגין לצד ג'ימי קרטר מתחבקים בקמפ דייויד 1978,. AP, AP
סאדאת, בגין וקרטר. צילום: AP/AP, AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 37 שנים נרשמה היסטוריה במזרח התיכון: נשיא מצרים דאז, אנואר סאדאת, נחת בנמל התעופה בן גוריון ובכך הפך למנהיג הערבי הראשון שהגיע לביקור בישראל. ירידתו של סאדאת מהמטוס שודרה בשידור חי בישראל והוא זכה במהלך היומיים שבהם שהה בארץ לכבוד מלכים אדיר. בין השאר הוא נאם בכנסת, נפגש עם מנהיגים וסלל את הדרך לליבם של הישראלים. הביקור פתח גם את הדרך לתהליך שלום עם ישראל שבסופו נחתם הסכם שלום ב-1979. כששב סאדאת מביקורו בישראל למצרים ליוו אותו שני מטוסים של חיל האוויר הישראלי כאות הערכה וכבוד למנהיג הערבי הדגול.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הטובים ל"חרב"

תרגיל של גדוד חרב, יוני 2012. ג'יליס
חייל מגדוד 'חרב'. צילום: ג'יליס/ג'יליס

אתם צריכים לדעת שהיום יגיעו לבקו"ם מתגייסי גדוד "חרב" הטריים. גדוד "חרב" הינו הגדוד הדרוזי היחיד בצה"ל והשנה מציין הגדוד 40 שנה להיווסדו. כיום משרתים בצה"ל אלפי דרוזים, כאשר אחוז המתגייסים מבני העדה עומד על 82%, אחוז גבוה אשר נשמר לאורך השנים. במלחמת לבנון השנייה הגדוד היה הראשון להיכנס ללחימה והאחרון לצאת והוא אף עוטר בצל"ש אלוף פיקוד הצפון. הגדוד נוהג "לתפוס קו" בגבול הצפוני והוא מומחה בגזרה זו. לאחרונה הועברו הכשרות הטירונים לבסיס האימונים החטיבתי של גולני בצפון מתוך כוונה לקרב את בסיס האימונים למגוריהם של החיילים הדרוזים בגליל המערבי. גיוס קל!

גאנה מחממת מנועים

אברהם גרנט נבחרת ישראל כדורגל. ברני ארדוב
גרנט. צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

לפני פחות משבוע הוא מונה רשמית לתפקיד, והערב אברהם גרנט יצפה במשחקו הראשון כמאמן נבחרת גאנה מהיציע. הכוכבים יקיימו את משחקם האחרון במוקדמות מוקדמות אליפות אפריקה, שתתקיים בינואר בגינאה המשוונית. לאחר חמישה משחקים מדורגת גאנה במקום הראשון בבית שלה, והמשחק הביתי מול טוגו הוא שיקבע האם תשחק באליפות. תיקו יבטיח לגאנה מקום בטורניר, וגרנט יודע שלאחר הבטחת המקום הצפויה הקהל לא יצפה ממנו לדבר מלבד הצלחה בטורניר. אז הערב הוא יהיה רק אורח, אבל המבחן הגדול של המאמן הישראלי צפוי בעוד כחודשיים, אז תתמודד נבחרתו עם הנבחרות הטובות של היבשת.

לו הייתה חיה היום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזה. צילום: בוצ’צ’ו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שאילו הייתה חיה היום, הייתה הזמרת עופרה חזה חוגגת היום את יום הולדתה ה-57. חזה, אחת מהזמרות החשובות והמשפיעות בישראל בכל הזמנים, נולדה בשכונת התקווה והפכה בגיל צעיר לזמרת עם קריירה מוזיקלית ענפה ומוצלחת. היא הצליחה בישראל ובחו"ל - ומומחים טענו שהיא הייתה אחת הזמרות הראשונות שהצליחה להביא לעולם מוזיקת עולם אתנית בשילוב סגנון מערבי מעודכן. בפברואר 2000 מתה מסיבוכים שנבעו ממחלת האיידס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully