וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלוויות הרוגי הפיגוע: "24 יתומים ברחוב אחד"

בבית העלמין בהר המנוחות מובאים למנוחות ארבעת ההרוגים מהפיגוע בבית הכנסת בירושלים. ראשון נקבר הרב משה טברסקי. לאחר מכן, החל מסע הלווייתיהם של אריה קופינסקי, אברהם שמואל גולדברג וקלמן לוין

צילום: רויטרס, עומר מירון, שי מכלוף, יותם רונן, זק"א, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אלפי בני אדם משתתפים היום (שלישי) בצהריים בבית העלמין הר המנוחות שבירושלים בהלווייותיהם של ארבעת ההרוגים מהפיגוע שאירע הבוקר בבית הכנסת בשכונת הר נוף בעיר. ראשון נטמן הרב משה טברסקי, יליד ארצות הברית בן 59, שמסע הלווייתו יצא בשעה 14:00 משכונת סנהדריה. בשעה 15:00 יצא מסע הלווייתם של שלושת ההרוגים הנוספים מבית הכנסת ברחוב אגסי, שבו אירע הפיגוע. מדובר באריה קופינסקי, יליד ארצות הברית בן 43, אברהם שמואל גולדברג, יליד בריטניה בן 68 וקלמן לוין, יליד ארצות הברית בן 55. בהלווייתם משתתף נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

הרב יצחק מרדכי רובין, רב הקהילה ורב בית הכנסת שבו התפללו ההרוגים, נשא דברים בהלווייתם של השלושה. "אנחנו כאן, עומדים מול שלושת הקדושים, מטובי בני קהילתנו, תלמידי חכמים אשר דמם נשפך כמים", אמר. "כשאנו סופרים כמה אלמנות ויתומים נוספו לכלל ישראל הבוקר, ארבע אלמנות, 24 יתומים ויתומות ברחוב אחד. כשהם עטופים בטלית ובתפילין, נטבחו ארבעת הקורבנות ועמם עוד פצועים רבים. נהפך ליבנו לראות את המיטות של אברהם, קלמן ואריה השם יקום דמם. אנחנו נמצאים באבל שיצא מקטגוריה פרטית והפך לקטגוריה ציבורית".

"לראות כאן בבוקר יהודים טבוחים, שפוכים, כשדמם נשפך על הארץ, בצורה כזו אכזרית ושפלה, זה רק פרא אדם. אומות העולם לא מבינים, לא יודעים, חושבים שיש כאן בן אדם אבל מי שהתחנך בדרכי התורה - מבין שאין כאן בן אדם. כולם שואלים על מה ולמה עשה השם זה לנו? אנחנו צריכים להתחזק באמונתנו. אנחנו לא מתנהלים בנקמות ובתגובות, הקדוש ברוך הוא יקום את דם עבדיו".


פיגוע בירושלים - כותרות נוספות:
חיסל המחבלים: "רצו לעברי עם סכינים מגואלים בדם - ויריתי"
המשטרה העלתה כוננות בירושלים; מחסומים יוצבו במזרח העיר
אחרי הפיגוע בירושלים: עימותים בבירה ובגדה המערבית

הלוויתו של הרב משה טברסקי, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
נושאים את ארונו של משה טברסקי, היום בצהריים/נועם מושקוביץ

הרב משה טברסקי, אב לחמישה ילדים, התגורר בבניין בשכונת הר נוף, בסמוך לבית הכנסת. הוא שימש כרב בישיבת "תורת משה" שבסנהדריה. "מאוד קשה לדבר עליך בזמן עבר", ספד לו רב שלימד עמו בישיבה. "הוא היה אדם קדוש שנרצח בגלל שהוא יהודי שנהרג על קידוש השם. הוא היה טהור, ביישן וצנוע. היה לי קשר עמוק שהרגשתי אליו ואני מקווה שהוא הרגיש אלי". חבר קרוב שלו אמר: "כל כולו רצה לאהוב ולעזור לכל מי שיכל. הוא קודם כל היה אדם, מלא שימחה ומצוות. אנשים שרצו לשפוך אצלו את ליבם מצאו אצלו כתובת".

חתנו של טברסקי, הרב שמעון חרל"פ סיפר כי "מדובר בענוג שבענוגים. הוא היה לוקח כל ערב את הרכב ומתנדב ל'עזר מציון' לחלק אוכל". לדבריו, "הוא היה ענק בתורה וענק במידות. הוא הכיר הכול ואם היה לו איזה דבר שלא היה לו ברור הוא היה מביא את הספר לימוד ומסתכל עד שהדברים מתיישבים ומתבררים. לא היה לו דבר בחייו חוץ מתורה. הוא מת עם הטלית והתפילין. זה כל כך מתאים לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלוויתו של הרב משה טברסקי, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
הלווייתו של משה טברסקי/נועם מושקוביץ

הרוג נוסף הוא אריה קופינסקי. לפני כשנתיים חווה טרגדיה אישית כשבתו בת ה-13 מתה בשנתה. לאחר מותה, נותרו לו חמישה ילדים, הגדול בן 16 והקטן בן חמש. "אני נוטה להאמין שהוא נאבק עם המחבל", אמרה תושבת השכונה. "הוא אדם חזק וגדול. מתאים לו להיאבק כדי להציל אחרים. אדם משכמו ומעלה. התמודד עם השכול בכזו גבורה עילאית, מי שבא לחזק אותם יצא מחוזק".

הלוויתו של הרב משה טברסקי, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
ההמונים בהלוויה/נועם מושקוביץ

אברהם שמואל גולדברג עלה ארצה מאנגליה לפני 23 שנים. הוא הותיר אחריו שישה ילדים. קלמן לוין הותיר אחריו תשעה ילדים.

שבעה פצועים מהפיגוע עדיין מאושפזים בבתי החולים בבירה. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים שני פצועים באורח אנוש - אחד מהם שוטר, לבד משני פצועים באורח קשה שהובהלו למקום ופצוע קל אחד. בבית החולים שערי צדק מאושפזים פצוע בינוני ופצוע קל.

(עדכון ראשון: 14:08)


לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

הלוויתו של הרב משה טברסקי, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
הלוויתו של הרב משה טברסקי, נובמבר 2014/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully