וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זמן פציעות" יקר עד הבחירות

18.11.2014 / 13:20

בעוד חברות הממשלה עושות קולות של פרידה, יצוין מחר יום העוני הבינלאומי בכנסת. עד שהשרים לא יחדלו להתקוטט ביניהם על לבו של הבוחר, נתוני העוני הקשים רק יחריפו

מחר יצוין יום העוני הבינלאומי בכנסת. בשבוע הבא יצוין היום הבינלאומי לאלימות נגד נשים. הבוקר ארבעה מתפללים נהרגו בפיגוע ובשבוע שעבר היו אלה חייל, צעירה וצעיר בכפר כנא, והרשימה יכולה להמשיך. ובנימין נתניהו ויאיר לפיד? הם מעודדים במשחק כדורגל.

בחודש האחרון, כנהוג סביב אישור התקציב, החלו הלחישות, האיומים, כשכל פוליטיקאי שולף את מנוף הלחצים והקו האדום שלו במטרה להרשים את הבוחרים, כי ככה זה "לקראת בחירות". ציפי לבני החלה עם חוק הלאום ובינתיים כבר ירדה מהעץ, נפתלי בנט עומד על שלו אך תנו לו לנוח על זה שבת. לפיד עדיין דבק בחוק מע"מ אפס אך כשזה יידחה, יתלה באילן השגרתי "המצב הביטחוני לא מאפשר...", ונתניהו - הוא צוחק כל הדרך להפיכתו לראש הממשלה ה-34 של ישראל.

מה שעוד קורה לקראת בחירות זה קיפאון. בתחום המדיני כבר הורגלנו למושג, אך בתחום החברתי, דריכה במקום היא הרסנית. בחודש הבא יציג המוסד לביטוח לאומי את דוח העוני והממדים החברתיים לשנת 2013. על פי הערכות, צפויה עלייה במספר המשפחות העניות החיות בישראל ומכאן גם במספר הילדים העניים, כשדוח יכלול את קיצוצי שנת 2012 בהם קיצוץ בקצבאות הילדים. הנתונים לא יפתיעו איש כשרק באחרונה דורגה ישראל בדוח יוניצ"ף במקום הרביעי והמפוקפק בעוני ילדים מבין מדינות המערב.

ישיבת ממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
מתקוטטים על חשבונכם. ישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם
"נכון שיש לכם עבודה רבה – צילום סלפי עם בוחרים פוטנציאליים ואכילת קובה באופקים, כן, העיר הזו עם 13% אבטלה. אבל המצב החברתי בישראל לא יכול לספוג זאת"

ביום הדיונים המיוחד שיערך מחר בכנסת ידונו ביישום דוח ועדת אלאלוף למלחמה בממדי העוני והפערים החברתיים, עלה התאנה של משרד הרווחה והממשלה הנוכחית לתחום העוני. אך התקציב ליישום התכנית כבר הוקצה והוא עומד על 1.7 מיליארד שקלים - חמישית בלבד מסכום ה-7.8 מיליארד שקלים עליו המליצה הוועדה. כל ההמלצות שלא זכו למענה ייקברו להן כמו מספר ניסיונות עבר לטפל בבעיית העוני בישראל. בשבוע הבא יחלקו עוד פרורים לנשים נפגעות אלימות וזהו, מירקנו את המצפון, אפשר לשייט בבטחה לקלפי, רק לא לשכוח לפמפם את האצבע המאשימה לכיוונו של אבו מאזן ש"מלבה את האווירה וגורם להסתה".

מהיום ועד לכינון ממשלה חדשה, עניין של למעלה משנה, על פי הערכות, דבר לא צפוי להשתנות. בתקופת "לפני בחירות" איש לא יעלה יוזמות שלא לומר יזעזע את המערכת בשיחות, ברפורמות, ייעול ושינויים נדרשים. כל שנראה בשנה הקרובה זו גלגל שנע מכוח האינרציה וככה בדיוק פיגועים נמשכים, משפחה על קו העוני נופלת לצדו השני והאלימות בפייסבוק יכולה גם לצאת מהגבולות הווירטואליים כי המערכת "בהמתנה".

חברי ממשלה יקרים, את העובדה שאתם לא מצליחים להחזיק ממשל אחד לתקופה של ארבע שנים בשל אספירציות אינטרסנטיות אותן אתם מכנים "אידיאולוגיה" כבר הבנו. אבל אם כבר החלטתם לבזבז מאות מיליוני שקלים על מערכת בחירות נוספת, אנא קבעו מועד קרוב ככל הניתן. נכון שיש לכם עבודה רבה – צילום סלפי עם בוחרים פוטנציאליים ואכילת קובה באופקים, כן, העיר הזו עם 13% אבטלה. אבל המצב החברתי בישראל לא יכול לספוג זמן פציעות שכזה, כשהוא רחוק מלהיות צוק איתן, וגובה מחירים כבדים שלאזרחים נמאס לשלם.

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully