וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסל המחבלים: "הייתי בטווח של 5 מטר - זה או אני או הם"

19.11.2014 / 0:22

חוקר המז"פ שירה למוות במחבלים, שיחזר את שאירע ברגעי האימה בבית הכנסת. "שמעתי בקשר דיווח על ירי, ונסעתי במהירות למקום", סיפר. "בכניסה, שוטר שעמד לידי חטף ירי ברגל ונפל לרצפה, הבנתי שאני נמצא בטווח האש"

צילום: חטיבת דובר המשטרה

רב-פקד א', חוקר במחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ), אשר היה זה שחיסל אתמול (שלישי) את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בירושלים, שיחזר את שאירע בדקות האימה בתוך בית הכנסת. "הייתי בכניסה לעיר, ושמעתי דיווח בקשר על יריות בשכונת הר נוף. משם נסעתי במהירות לזירת האירוע", סיפר. "הבחנתי בשוטרים שמגיעים לכניסה לישיבה, שמענו ירי ונצמדנו לקיר.

"ראיתי שיש שישה חלונות, וצימצמתי טווח כדי שלא נקבל ירי דרך החלון. הלכנו לתפוס מחסה מאחורי רכב, והמשכנו לשמוע ירי. היה לי ברור שאם אני עומד בחוץ, ירצחו יהודים בתוך הישיבה". הוא המשיך וסיפר: "התחלתי לצמצם. בכניסה, שוטר שעמד לידי חטף ירי ברגל ונפל לרצפה, הבנתי שאני נמצא בטווח האש".

פיגוע בבית כנסת בבירה - עוד כותרות:
הרופאים נלחמים על חיי שוטר שניסה לנטרל את המחבלים
חילופי האש ושוטרים הפצועים: המחבלים חוסלו תוך 5 דקות
תיעוד: שוטרים מנהלים קרב יריות עם המחבלים
המחבלים מירושלים: בני דודים מג'בל מוכבר

לאחר מכן, זיהה את שני המחבלים. "הייתי מאוד מפוקס, מכוון את הנשק לתוך גרם המדרגות. הבחנתי בשני צעירים רצים - הראשון החזיק אקדח וסכין קצבים גדולה מגואלת בדם. השני, החזיק גם כן סכין שהייתה מאוד מגואלת בדם. הייתי בטווח של 5-7 מטר, זה או אני או הם.

"ביצעתי ירי לעבר הראשון, ראיתי שהוא קורס. ביצעתי ירי לעבר השני, גם הוא קורס. המשכתי לבצע ירי. הבחנתי שנגמרה התחמושת. פניתי לעמית שלי וביקשתי את המחסנית שלו והחלפתי מחסניות".

הוא הוסיף כי בשלב הזה הוא עדיין לא ידע אם יש מחבלים נוספים בפנים, ונכנס לסרוק את המבנה כשאינו יודע מה ממתין לו בפנים. "התחלנו לעלות בגרם המדרגות, כי המחשבה האינסטינקטיבית הייתה שיש מחבלים בפנים ושאנחנו חייבים לעצור את זה".

כוחות הביטחון בזירת פיגוע בשכונת הר נוף - ירושלים – 18 בנובמבר 2014. רויטרס
כוחות משטרה בבית הכנסת, אתמול/רויטרס

ארבעה בני אדם נהרגו בפיגוע בבית הכנסת "קהילת בני תורה". האירוע החל בסביבות השעה 7:00 בבוקר. שני בני דודים, רסאן ועאדי אבו גמ'ל משכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים - קרובי משפחה של אסיר ששוחרר בעסקת גלעד שליט, פרצו עם אקדחים וסכיני קצבים לבית הכנסת והחלו לתקוף את המתפללים במקום בעת תפילת שחרית. שני שוטרי תנועה שהיו באזור הגיעו לאחר כדקה למקום והחלו לנהל חילופי אש עם המחבלים. אחרי כחמש דקות הגיע למקום רפ"ק א' יחד עם שוטרים נוספים מהמחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ), וחיסל את המחבלים.

כוחות הביטחון בזירת פיגוע בשכונת הר נוף - ירושלים – 18 בנובמבר 2014. רויטרס
כוחות הביטחון בזירת פיגוע בשכונת הר נוף - ירושלים – 18 בנובמבר 2014/רויטרס

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, שיבח את פעילות השוטרים באירוע. "השוטרים פעלו באומץ רב ומנעו בגופם פיגוע קשה יותר", אמר אדרי. הוא הדגיש כי "מדובר באירוע חמור וקשה. משטרת ירושלים תמשיך בפריסה הרחבה של השוטרים ברחבי העיר, מתן מענה מהיר לכל אירוע כפי שנעשה בפיגוע זה ובפיגועים הקודמים בעיר. אנו נפעל להשבת השקט והביטחון לעיר, באמצעות כוחות משטרה רבים".

אדרי שלח את תנחומיו למשפחות ההרוגים וברכת החלמה מהירה לפצועים, וקרא לציבור לגלות אחריות ואיפוק ולדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם או חפץ חשוד או חריג.

בבתי החולים בירושלים מאושפזים עדיין שבעה מבין הפצועים בפיגוע. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים שני פצועים באורח אנוש - אחד מהם שוטר, לבד משני פצועים באורח קשה שהובהלו למקום ופצוע קל אחד. בבית החולים שערי צדק מאושפזים פצוע בינוני ופצוע קל.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 12:03)

כוחות הביטחון בזירת פיגוע בשכונת הר נוף - ירושלים – 18 בנובמבר 2014. רויטרס
כוחות הביטחון בזירת פיגוע בשכונת הר נוף - ירושלים – 18 בנובמבר 2014/רויטרס
חיילים בזירת הפיגוע בירושלים – 18 בנובמבר 2014. רויטרס
חיילים בזירת הפיגוע בירושלים – 18 בנובמבר 2014/רויטרס
חיילים בזירת הפיגוע בירושלים – 18 בנובמבר 2014. רויטרס
חיילים בזירת הפיגוע בירושלים – 18 בנובמבר 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully