וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

14 יום לשביתה

אבי ניסנקורן מגיע לפגישה של ההסתדרות והעובדים הסוציאליים בניסיון להביא לסיום שביתת העובדים הסוציאליים, מרץ 2011. עומר מירון
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום ההסתדרות צפויה להכריז על סכסוך עבודה כולל במשק. הנימוקים, לפי הודעת ההסתדרות: "בושת שכר המינימום במדינת ישראל, התרחבות מדאיגה של תופעת עובדי הקבלן וזלזול המדינה באי החלה של צו ההרחבה בנושא תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה". משמעות ההכרזה היא שבעוד שבועיים יוכלו עובדי המגזר הציבורי לפתוח בשביתה.

צפו: בג"ץ

טקס פרישה של השופטת עדנה ארבל, בבית המשפט העליון. נועם מושקוביץ
בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שבית המשפט העליון מתקדם למאה ה-21: הבוקר יתקיים לראשונה שידור וידיאו ניסיוני מדיון בבג"ץ, לאחר שבשבוע שעבר הועבר דיון באודיו בלבד. הרכב מורחב של שבעה שופטים ידון בעתירה שהגישו עו"ד שושנה גביש ובעלה פרופ' משה גביש מהטכניון, בדרישה לבטל את חובת הפרישה בגיל 67. לעתירה הצטרפו פרופ' אסא כשר, פרופ' רות בן-ישראל ופרופ' מרדכי שגב. העותרים מבקשים להתנות את הפרישה בגיל 67 בהסכמת העובד וטוענים כי פרישה כפויה על סמך גיל היא אפליה פסולה. נשמע מעניין? הצטרפו לשידור הבוקר ב-09:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ההתאבדות שזעזעה את העולם

קומונת ג'ונסטאון בגינאה לאחר ההתאבדות ההמונית ב-1978. AP
918 קורבנות. ג'ונסטאון/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מלאו 36 שנה לספק-התאבדות ספק-רצח חברי "מקדש העם", כת אמריקנית שבראשה עמד המטיף ג'ים ג'ונס. מעשה ההרג המתואם שזעזע את העולם גבה את חייהם של 918 בני אדם ובהם 276 ילדים. רובם מתו לאחר שלגמו משקה קל מהול בציאניד בג'ונסטאון - הקהילה האוטופית של הכת בגיאנה שבאפריקה. לדידו של ג'ונס, מותם היה "התאבדות מהפכנית". כמה בני אדם נוספים, ובהם חבר קונגרס ואחדים מחברי הכת שביקשו לעזוב, נרצחו בהוראת ג'ונס. גם מנהיג הכת מצא את מותו באירוע.

ערב של ידידות

יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה בפרייבורג. GettyImages
מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב/GettyImages

ההתרגשות ממשחקי מוקדמות יורו 2016 עברה, וכאילו כדי ליצור אנטי קליימקס מכוון מגיע ערב של משחקי ידידות בעולם. אתם צריכים לדעת שלמרות חוסר הפורמליות, צפויים לנו כמה משחקים מאוד מעניינים. בווינה ייפגשו אוסטריה וברזיל, אירלנד תתמודד עם ארצות הברית, סקוטלנד תפגוש את אנגליה, והדובדבן – מפגש בין שתי אלופות העולם האחרונות, ספרד וגרמניה. אולי לא מדובר פה באירועים מכריעים, אבל עדיין – יהיה זה ערב גדוש שייתן עוד אינדיקציה ליכולותיהן של הנבחרות המובילות בעולם.

החדשות של נוקיה

מתגעגעים לנוקיה? אתם צריכים לדעת שהחברה עשויה להודיע היום הודעה מרגשת, פחות או יותר. מיקרוסופט אמנם הסירה את שם המותג הוותיק מהטלפונים החדשים והזולים שהיא השיקה באחרונה – אחרי שקנתה את חטיבת המכשירים של נוקיה – אך אנשי היצרנית הפינית לא ממהרים לתת לו לגווע. החברה צייצה אתמול: "נחשו מה? אנחנו זוממים משהו", והוסיפה תמונה של קופסה שחורה שעליה מוטבע השם "נוקיה" והתאריך של היום. החדשות, יהיו אשר יהיו, יוצגו בכנס הטכנולוגיה "סלאש" שנערך היום בפינלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully