וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בעיריית ירושלים נגד בנט: "מעכב צעדים לפיתוח העיר"

17.11.2014 / 12:00

עופר ברקוביץ', סגן ראש עיריית ירושלים המחזיק בתיק הפיתוח הכלכלי והתעסוקה בעירייה, מאשים את בנט כי הוא אינו ממלא את תפקידו כשר לענייני ירושלים. לטענתו, הוא עקף החלטת ממשלה וכך עיכב שורת צעדים שיכולים לתרום לכלכלת העיר

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
השר לענייני ירושלים בחר להקים רשות חדשה לחדשנות ולעידוד יזמות טכנולוגית מחוץ לעיר", נפתלי בנט, ספטמבר 2014/ראובן קסטרו

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מוכר לרוב הציבור כשר הכלכלה. אולם תיק נוסף שבו הוא אוחז, ואשר לא מקבל בדרך כלל בולטות בכלי התקשורת, הוא השר לענייני ירושלים והתפוצות. במסגרת תפקיד זה, בנט אחראי על מימוש חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל ועל קידום פעולות שונות לפיתוח עיר הבירה.

עם זאת, עופר ברקוביץ, סגן ראש עיריית ירושלים המחזיק בתיק הפיתוח הכלכלי והתעסוקה ויו"ר תנועת "התעוררות", מאשים את בנט בכך שבמקום לדאוג לפיתוח העיר ולשיפור המצב הכלכלי בה, הוא בחר להקים רשות ממשלתית חדשה מחוץ לבירה ואף מעכב את החלטת הממשלה, שלפיה יש להשיב לירושלים את היחידות הממשלתיות הנמצאות מחוץ לה. לפי החלטת ממשלה מ-2007 הרשויות הממשלתיות, דהיינו השלוחות של משרדי הממשלה, צריכות להיות בירושלים. אולם, בפועל, חלקן עדיין מפוזרות ברחבי הארץ, בעיקר בתל אביב.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו זימן את בכירי סיעתו לדיון חירום - וביטל אותו
המשטרה לא אוכפת, האופניים החשמליים ממשיכים לדהור על המדרכה
גם היום: גשם ברחבי הארץ; בהמשך השבוע יבש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק הפיתוח הכלכלי והתעסוקה בעירייה, עופר ברקוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקוביץ' הסביר כי דחיית ההחלטה להשיב לעיר את אותן רשויות גורמת לנזק של כ-170 מיליון שקלים בשנה לבירה – 130 מיליון שקלים הצפויים להגיע מגידול בתצרוכת הפרטית של העיר ו-40 מיליון שקלים נוספים הצפויים להיכנס לקופת העיר מהארנונה. הוא הוסיף כי מימוש ההחלטה אף ייצור 4,000 מקומות עבודה חדשים בעיר.

"אלו ימים לא פשוטים עבור ירושלים", כתב ברקוביץ' במכתב ששלח בשבוע שעבר לשר. "הפתיע אותי לגלות שדווקא עכשיו ממשיכה מגמה של הוצאת יחידות ממשלתיות חשובות מירושלים וכי השר לענייני ירושלים בחר להקים רשות חדשה לחדשנות ולעידוד יזמות טכנולוגית מחוץ לעיר". ברקוביץ' הדגיש כי הקמת היחידה בתחומי העיר תתרום לכלכלת העיר, תסייע ביצירת מקומות תעסוקה חדשים, תגדיל את הכנסות הארנונה לעירייה ותיצור ביקושים בשוק הפרטי.

"אני חושב שחובתו של שר הכלכלה והשר לענייני ירושלים לקבוע את מושבה של הרשות בירושלים ולהוביל את תהליך החזרתן של 65 היחידות הממשלתיות הנמצאות מחוץ לעיר בניגוד לחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל ולהחלטות הממשלה בנושא בעבר", סיכם ברקוביץ'.

מלשכתו של השר נפתלי בנט טרם התקבלה תגובה לדברים.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully