וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת המיילים של מחלקת המדינה הושבתה בשל חשד לפריצה

17.11.2014 / 0:30

מחלקת המדינה האמריקנית ניתקה באופן מוחלט את רשת הדואר האלקטרוני הבלתי-מסווגת, לאחר ש"פעילות מדאיגה" זוהתה בה. כעת פועלים בוושיגנטון לשיפור ביטחון הרשת, ומבהירים: לא הגיעו לרשתות המסווגות

האקר, האקרים. gualtiero boffi, ShutterStock
גם שירות הדואר האמריקני והשירות המטאורולוגי הלאומי דיווחו על מתקפות דומות/ShutterStock, gualtiero boffi

מחלקת המדינה האמריקנית נקטה צעד חסר תקדים, וניתקה בסוף השבוע לחלוטין את רשת הדואר האלקטרוני הבלתי-מסווג שלה - כך מסר אתמול (ראשון) בכיר בוושינגטון. זאת, בשל חשש לחדירת האקרים לרשת, ושעה שטכנאים פועלים לאיתור נזק אפשרי שנוצר בעקבות המתקפה, ולתיקונו.

בכיר במחלקת המדינה מסר כי "פעילות מדאיגה" אותרה במערכת, בסמוך לזמן המתקפה האלקטרונית נגד הבית הלבן, בסוף החודש שעבר. מאז אותו אירוע, שבמסגרתו זוהתה פעילות סייבר חשודה ברשת המחשבים הבלתי-מסווגת של הבית הלבן, גם שירות הדואר האמריקני והשירות המטאורולוגי הלאומי דיווחו על מתקפות דומות.

עוד בוואלה! חדשות:
האם ישראל מוכנה למכה הבאה של לוחמי הסייבר של חמאס?
"הווירוס ממרוקו": דף הפייסבוק של השר שלום נפרץ
האם רוסיה שיגרה מתקפת סייבר כלכלית כנקמה בארה"ב?

ג'ן סאקי, דוברת מחלקת המדינה של ארה"ב. AP
ההערכה: האקרים רוסים או סינים עומדים מאחורי המתקפה. דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי/AP

עם זאת, הגורם הבכיר הבהיר כי אף אחת מהמערכות המסווגות של מחלקת המדינה בוושינגטון לא הושפעה. מערכת הדואר האלקטרוני הושבתה בכללותה, יחד עם מערכות אינטרנטיות נוספות, על מנת לבצע שיפורים ביטחוניים ברשת. הפעולות צפויות להסתיים היום או ביום שלישי, אז תשוב הרשת לפעולה רגילה.

הגורם סירב להעריך מי עומד מאחורי המתקפה האלקטרונית, אולם מתקפות עבר דומות, בהן המתקפה האחרונה על רשת הבית הלבן, בוצעו על פי ההערכות על ידי האקרים רוסים וסינים. עם זאת, הערכות אלה לא קיבלו אישור רשמי בשום שלב.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully