וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רוסיה שיגרה מתקפת סייבר כלכלית כנקמה בארה"ב?

רשויות האכיפה בוושינגטון חוקרות את מקורה של מתקפה מקוונת שגרמה לאובדן עצום של מידע בבנקים ובחברות כלכליות. ייתכן שמדובר במבצע מתואם שנועד לנקום את העיצומים על מוסקבה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - סנט פטרסבורג, אפריל 2014. AP
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין/AP

האף-בי-איי חוקר את נזקיה האפשריים של מתקפת סייבר רחבת-היקף, שכוונה לאחרונה נגד מוסדות פיננסיים גדולים בארצות הברית. לפי סוכנות הידיעות בלומברג, החקירה מתמקדת בחשד שפצחני מחשב (האקרים) מרוסיה עומדים מאחורי המתקפה. במקביל, נבדק האם המתקפה בוצעה כנקמה על העיצומים שהוטלו על רוסיה בשל מעורבותה הצבאית באוקראינה.

המתקפה גרמה לאובדן של מידע רגיש, ותוארה כ"עוצמתית הרבה יותר מזו שמסוגלים לשגר פצחנים רגילים". בנוסף, נבדק אם המתקפה פגעה בשרתי מחשב המקושרים לבנקים באירופה.

התגובה של רוסיה לסנקציות: חרם על ייבוא מזון מהמערב

בורסות וול סטריט בניו יורק. AP
המתקפה גרמה לשאיבת מידע מחברות כלכליות ומבנקים. הבורסה בוול סטריט/AP

לפי דיווח שהתפרסם ב"ניו יורק טיימס", המתקפה פגעה במחשבים של קבוצת הבנקאות ג'יי.פי מורגן צ'ייס ושל עוד ארבעה חברות לפחות. המתקפה, שהתבצעה בתיאום נגד כמה חברות בתאריך לא ידוע, שאבה כמות מידע עצומה ממחשבי החברות, כולל מידע פרטי של לקוחות הקשור לחשבונות ולהשקעות. גם שרתים המאחסנים מידע של עובדי החברות, נפגעו במתקפה.

לפי שווי נכסיו, ג'י פי מורגן הוא הבנק הגדול ביותר בארה"ב. דוברת הבנק, טריש ווקסלר, אמרה כי "חברות גדולות נתקלות במתקפות סייבר כמעט מדי יום". לדבריה, החברה מגנה על נתוניה בשכבות רבות של הגנה, כדי להימנע מאיומים והונאות מחשב.

בתחילת החודש הכריז ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, על שורת עיצומים נגד האיחוד האירופי וארצות הברית, במסגרתן ייאסר לייבא לרוסיה מוצרי מזון משלל סוגים. רוסיה מייבאת משווקים אלה כ-40% מהמזון שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully