וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זן אלים מאוד": חשש בהולנד מהתפרצות שפעת עופות

16.11.2014 / 20:05

זן מידבק מאוד של המחלה אותר בחווה בכפר במרכז המדינה, והרשויות מיהרו לעצור את כל הובלות העופות למשך 72 שעות. 150 אלף העופות בחווה האמורה יושמדו. "זה זן אלים, אך ניתן להידבק בו רק בעקבות מגע קרוב"

השמדת בעלי כנף הנגועים בשל מגפת שפעת העופות. סין, אפריל 2013. רויטרס
השמדת עופות הנגועות בשפעת בסין, בשנה שעברה/רויטרס

זן מידבק מאוד של שפעת העופות התגלה בחווה במרכז הולנד – כך מסרו היום (ראשון) הרשויות במדינה. מדובר בזן H5N8, אותו אחד שנמצא מוקדם יותר החודש בגרמניה. פקחים של משרד הכלכלה ההולנדי החלו בהשמדת 150 אלף העופות בחווה, בכפר הקנדורפ. כמו כן, הושעו כל משלוחי העופות במדינה, ונאסרו כל סוגי הציד.

דובר משרד הכלכלה, יאן ון דייפן, מסר כי התפרצות השפעת היא קטלנית לעופות, ועלולה להיות מועברת גם לבני אדם. הרשויות הטילו איסור למשך 72 שעות על הובלת עופות מכל סוג שהוא, כמו גם על שינוע ביצים ומוצרי לוואי נוספים אשר בשימוש בחוות לגידול עופות.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
ראש ועדת הגרעין באיראן: הצעת האמריקנים בלתי מקובלת
הזמינה את רצח בעלה הנכה - ושכבה עם המתנקשים
ארדואן: המוסלמים גילו את אמריקה 300 שנה לפני קולומבוס

השמדת בעלי חיים שלקו בשפעת העופות. הודו, 2011. AP
השמדת בעלי חיים שלקו בשפעת העופות, הודו/AP

הזן שאותר מעולם לא זוהה אצל בני אדם, אולם מלבד המקרה שאותר כאמור בחווה בצפון-מזרח גרמניה, מקרים רבים זוהו בקוריאה הדרומית, בסין וביפן, ומיליוני עופות הושמדו על מנת למגר את התפשטות המחלה.

"מדובר בזן אלים מאוד עבור עופות", הוסיף דובר משרד הכלכלה, "הוא אינו מסוכן כל כך עבור בני אדם, וניתן להידבק בו רק בעקבות מגע מאוד קרוב עם העופות". בעלי החווה בה התגלו המקרים, פיט וילטנסבורג, מסר כי מרבית תוצרת הביצים מהחווה נמכרה בהולנד, וחלק קטן ממנה יוצא לגרמניה. "ברור שאין שום בעיה בתוצרת הזו", הוסיף.

בחודש מרץ, כעשרת אלפים עופות הושמדו לאחר שזן שונה של שפעת העפות זוהה בחווה במזרח הולנד. על פי נתוני הארגון העולמי לבריאות בעלי החיים, לא אותרו מקרים של הזנים המידבקים במיוחד של המחלה במדינה לפחות בעשר השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully