וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצי הרגעה? הטלוויזיה הפלסטינית: "היום צועדים לירושלים"

בעוד שבהר הבית הותרה כניסת מתפללים בכל גיל, ולאחר מאמצי המנהיגים להרגיע את האווירה, ברשות נמשכת ההסתה. בפייסבוק של הטלוויזיה הפלסטינית נכתב: "היום יום המהפכה והזעם"

כוננות גבוהה במזרח ירושלים 31.10.14. טלי מאייר
גם היום, כוננות בהר הבית/טלי מאייר

המנהיגים נפגשים, התפילה בהר הבית מותרת לכולם – אבל ההסתה נמשכת: פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של ערוץ "פלסטין", המזוהה עם הרשות הפלסטינית, קורא הבוקר (שישי) לפלסטינים לצאת ליום "מהפכה, אש וזעם" בירושלים.

"מכל רחוב, בית ומחנה פליטים, מכל שכונה, כפר ועיר, בני פלסטין הכבושה, בעלי הארץ", קורא הפוסט, "יום שישי הזה הוא יום המהפכה, האש והזעם. צועדים לירושלים – בכל מחסום, גדר ושער של האויב, הודיעו לו: 'פלסטין שלנו, וירושלים בירתנו'".

הטלוויזיה הפלסטינית מסיתה לאלימות. פייסבוק, צילום מסך
"היום צועדים לירושלים". כרזה פלסטינית/צילום מסך, פייסבוק

אתמול נועדו בעמאן ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, והמלך עבדאללה השני, במטרה לסייע להרגיע את הרוחות בירושלים, שסערו בשבועות האחרונים, והביאו עמם גם גל פיגועים ברחבי הארץ. גורם ישראלי בכיר מסר כי בשיחתו עם קרי, הדגיש ראש הממשלה כי יש כעת צורך בהרגעת הרוחות והשבת השקט על כנו. נתניהו הדגיש כי צריך להפסיק את ההסתה שיוצרת את האלימות, "אותה הסתה שמובילים גורמים איסלאמיים קיצוניים וגם גורמים רשמיים של הרשות הפלסטינית".

במהלך הפגישה, שבה נכחו גם ראש המועצה לביטחון לאומי יוסי כהן ושליחו המיוחד של ראש הממשלה יצחק מולכו, הציג נתניהו דוגמאות להסתה, לטענתו, בערוצים רשמיים של פתח והביטחון הלאומי הפלסטיני. כמו כן, ציין ראש הממשלה כי תהליך מדיני הוא חשוב, אך "אינו יכול לדור בכפיפה אחת עם הסתה חסרת אחריות נגד ישראל ומעשי אחריות נגד אזרחיה". לדבריו, "צריך להפסיק להפיץ את דברי הבלע לגבי השינוי לכאורה בסטטוס קוו בהר הבית". הוא הוסיף כי ההסתה בהר הבית מביאה לאלימות, ועל כל המנהיגים באזור לפעול להרגעת הרוחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פגישת קרי נתניהו ועבדאללה בעמאן. פייסבוק, צילום מסך
הזהיר מפני ההסתה. נתניהו/צילום מסך, פייסבוק

היום, לראשונה זה חודש, לא מוגבלת כניסת מתפללים מוסלמים להר הבית. זאת, בהתאם להחלטתו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, בתום הערכת מצב שהתקיימה אמש. הרקע להחלטה הוא ההערכה כי אין מידע מודיעיני המצביע על כוונות להפר את הסדר בתום התפילות. יחד עם זאת, הכוחות המתוגברים בירושלים וסביב הר הבית יישארו בכוננות גבוהה כדי להגיב במהירות לכל תרחיש, אם יהיה צורך בכך.

בשבוע שעבר המשטרה הקלה בהגבלות למתפללים, ואפשרה לגברים מגיל 35 ומעלה להיכנס להר. זאת, לאחר שבועות רבים שבהם גיל המתפללים המותר היה מעל 45. ההגבלות החלו בחודש האחרון לאור גל הטרור ששטף את הבירה בשבועות האחרונים, אשר כלל את פיגוע הירי ביהודה גליק, פיגוע דריסה והתפרעויות רבות במזרח העיר.

כרזות פלסטיניות שקוראות להפגין בירושלים. טוויטר, צילום מסך
"הולכים לירושלים"/צילום מסך, טוויטר
כרזות פלסטיניות שקוראות להפגין בירושלים. טוויטר, צילום מסך
"הולכים לירושלים"/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully