וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונעים את הפיגוע הבא: ליל מעצרים עם לוחמי מג"ב

12.11.2014 / 16:45

במערכת הביטחון גובר החשש מפני הוצאה לפועל של פיגועים על ידי שב"חים מהגדה. השבוע פתחה המשטרה במבצע רחב היקף לאיתור מסתננים. "הם שוהים באתרי בנייה מבלי לעורר חשד, ובשעות הנוחות להם לפעולה הם יוצאים"

מעצרים של שבח"ים במושב מצליח וברמלה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
שוטר מג"ב מול כמה שב"חים שנעצרו לחקירה, הלילה/ראובן קסטרו

ההגעה של הכוח נעשית בשקט. תחילה, מבצעים הלוחמים סגירות של נתיבי ההגעה והיציאה של המבנים. "תחסמו עם הג'יפים כדי למנוע ניסיון של פיגוע דריסה נגדנו", מורה פקד אוהד גולדברג לשניים מהלוחמים. מיד לאחר מכן, מתמקדת חוליית תצפית לכיוון כמה מהמבנים כדי לסייע לפשיטת השוטרים. כמה דקות אחר כך זה מתחיל. הלוחמים עוברים גדר פח, ומטפסים על חומת בטון. הם דרוכים מאוד. היד מונחת על ידית האחיזה של רובה ה-M-16, האצבע על ההדק.

את המבנים הם סורקים ביסודיות, מהמרתף ועד הגג. בכל כניסה לחדר הם מבצעים מה שמכונה בשפה המקצועית "דקירה": קודם קנה הרובה מציץ בפתח החדר, ורק לאחר כמה שניות נכנס פנימה הלוחם. לא חולפות יותר מכמה דקות של סריקות באחד המבנים, והלוחמים מאתרים חדר שבו לנים שני ערבים תושבי שכם. הם יוצאים מהשמיכות, ומציגים אישורי שהייה. בתום בדיקה קצרה הכוח מאפשר להם לשוב לישון על המזרונים.

מעצרים של שבח"ים במושב מצליח וברמלה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
סורקים על הגגות/ראובן קסטרו

בשל החשש הגובר מהסתננות של שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) מהגדה המערבית לשטח ישראל לצורך ביצוע פיגועים – כמו למשל נור אל-דין אל-חאשיה, תושב שכם החשוד כי ביצע את הפיגוע בתחנת רכבת ההגנה בתל אביב ביום שני – פתחה השבוע המשטרה במבצע רחב היקף לאיתור מסתננים ברחבי הארץ. במהלך היומיים האחרונים נעצרו כבר מאות פלסטינים באזורים שונים, והועברו לחקירה.

הלילה (רביעי) בסביבות השעה 2:00 יצא כוח גדול של לוחמי מג"ב ממרחב שפלה למשימת איתור של שב"חים בשכונת קריית האומנים ההולכת ונבנית ברמלה. משפחות רבות החלו אמנם לאכלס כבר את המבנים במקום, אולם חלק גדול מהם עדיין נמצא בשלבי בנייה, ואחד החששות במערכת הביטחון הוא כי פלסטינים עלולים לנצל אותם כדי לשהות בהם בטרם יוציאו אל הפועל פיגוע. "הם מתלבשים כמו עובדים, שוהים באתרי הבנייה מבלי לעורר את חשדה של הסביבה ובשעות הנוחות להם לפעולה הם יוצאים - אם זה לפרוץ לבתים, לגנוב כלי רכב או לבצע אירועים אחרים", מסביר מפקד הכוח, פקד גולדברג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מעצרים של שבח"ים במושב מצליח וברמלה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
לוחמי מג"ב עורכים חיפוש על גופו של אחד החשודים/ראובן קסטרו

בעוד אנו מדברים הכוח מתקדם כבר למבנה נוסף, בניין מפואר בן חמש קומות. בקומה השנייה מזהים הלוחמים כמה עשרות פלסטינים ישנים. הכוח פורץ פנימה בסערה. אלומות האור של פנסי הרובים מפלחים את החשיכה. כמה פלסטינים ממהרים לקפוץ החוצה מהחלונות אל הפיגומים. חלקם האחר מנסה להימלט לגג המשנה, וחלקם לשטחים הפתוחים שלמרגלות הבניין.

בסופו של דבר, נתפסים 15 חשודים. בחקירה קצרה שמבוצעת להם בשטח מתגלה כי רובם מגיעים מאזור חברון. עוד מתברר כי אחד מהם אף דרוש לחקירה של השב"כ. הוא נעצר מיד, ואילו השאר מועברים לאחר חקירה קצרה למחסום מכבים בדרכם חזרה לשטחי הרשות. המרדף הלילי הסתיים. הלוחמים ילכו לנוח בביתם, אך לא לזמן רב. בכל זאת, צריך להתכונן לעוד לילה של מעצרים.


לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

מעצרים של שבח"ים במושב מצליח וברמלה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
מעצרים של שבח"ים במושב מצליח וברמלה, נובמבר 2014/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • שב"חים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully