וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאלי: התגלה מקרה מוות שני מנגיף האבולה

השלטונות אישרו כי אחות שטיפלה באימאם מגינאה במרפאה בבירה מתה מהווירוס הקטלני. סגר הוטל על המרפאה. המקרה לא קשור לפעוטה בת שנתיים שמתה בחודש שעבר מהנגיף

אבולה. GettyImages
האימאם לא אובחן בתחילה כחולה באבולה/GettyImages

שלטונות מאלי אישרו הלילה (רביעי) מקרה מוות שני במדינה מנגיף האבולה. אחות שטיפלה באימאם מגינאה במרפאה בבירה במקו מתה מהווירוס הקטלני, לאחר שככל הנראה נדבקה ממנו. האימאם, שמת בסוף החודש שעבר, לא אובחן כחולה בנגיף שהביא עד כה למותם של כ-5,000 איש במערב אפריקה. הוא הושב למדינתו, שם התפרץ הנגיף, מבלי שננקטו אמצעי הזהירות הנדרשים לטיפול בגופות של אנשים שנדבקו באבולה.

משרד המידע של המדינה מסר כי "ננקטים אמצעי הזהירות הנדרשים", אך לא פירט מעבר. על פי דיווחים, כוחות משטרה גדולים הגיעו למרפאה, שנמצאת בשכונת יוקרה בבירה, והטילו עליה סגר.

התפשטות נגיף האבולה - סיקור מיוחד
המלחמה באבולה: רופאים ואחיות בחזית
פיקוד העורף החל להיערך להתפרצות אבולה בישראל
אופטימיות זהירה בליבריה: צניחה בהידבקות באבולה

צוותים רפואיים קוברים אישה שעל פי החשד מתה מאבולה, מונרוביה, ליבריה, 18 באוקטובר 2014. AP
צוותים רפואיים קוברים אישה שמתה באבולה בליבריה, בחודש שעבר/AP

המקרה החדש אינו קשור לראשון שאירע בסוף החודש שעבר, אז מתה פעוטה בת שנתיים מהנגיף. אתמול אישר ארגון הבריאות העולמי לשחרר מבידוד 25 מתוך מאה האנשים שבאו עמה במגע. מות הפעוטה עורר חשש במדינה המערב אפריקנית מפני התפשטות הנגיף בשטחה, לאחר שהאוטובוס שבו נסעה בדרך חזרה מגינאה עבר בחלקים נרחבים במדינה, כולל בבירה עצמה.

מאלי היא המדינה השישית במערב אפריקה שבשטחה התגלו מקרים של הנגיף – מרבית הקורבנות הם מליבריה, סיירה לאון וגינאה. מקרים בודדים אירעו גם בניגריה ובסנגל, אך מאז הן הוכרזו כ"חופשיות מאבולה". על אף האטה מסוימת בקצב ההידבקות בווירוס באזורים מסוימים, בשלושת הימים האחרונים דווח על 300 מקרים חדשים בסיירה לאון בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully