וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 חודשי מאסר למטפלת שהתעללה בקשיש בן מאה

12.11.2014 / 1:03

המחוזי בחיפה גזר שנה וחצי מאסר בפועל על אזרחית אוקראינה, בת 59, שטיפלה בתושב קריית מוצקין. מעשיה תועדו בעזרת מצלמות אבטחה שהתקינו בני משפחתו, שחשפו כי ירקה עליו והכתה אותו. "חמור ובזוי"

אלימות נגד קשישים, התעללות בקשישים, אלימות, פגיעה בקשישים. GettyImages
המטפלת הביעה חרטה על מעשיה/GettyImages

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה דיאנה סלע גזרה אתמול (שלישי) שנה וחצי מאסר בפועל על אזרחית אוקראינה, בת 59, שעבדה כמטפלת של אדם בן מאה מקריית מוצקין ושהורשעה בהתעללות בו. כמו כן, נגזרו על הנאשמת שנה מאסר על תנאי וקנס של 5,000 שקל.

מקרה ההתעללות התגלה לאחר שבני משפחת הקשיש התקינו מצלמות בדירתו וכשצפו בצילומים ראו כי לאחר שהתיישב במיטתו וירק על הרצפה נכנסה הנאשמת לחדרו, והחלה לצעוק עליו ולקללו. היא תפסה אותו בידו והכתה אותו בראשו ובגבו. המטפלת לא נענתה לקולות המצוקה שהשמיע, והמשיכה לצעוק עליו. כאשר ניסה להתחמק ממנה היא התקרבה למיטתו, תפסה אותו בידה והכתה אותו בפניו. הנאשמת המשיכה לצעוק עליו, ירקה עליו, ושבה לחדרה כשהזהירה אותו שלא יירק שוב. על פי כתב האישום, מאוחר יותר באותו יום, שבה לחדרו, כשהיא צועקת עליו והכתה את הקשיש באמצעות נעל בית. הקשיש ניסה להתחבא במיטתו, ואילו הנאשמת ניגשה אליו, תפסה בידו וירקה בפניו כמה פעמים ולאחר מכן סטרה לו.

עוד בנושא משפט ופלילים
היום: חקירתה הנגדית של שולה זקן בפרשת טלנסקי מתחדשת
מזוודות הסמים: 150 ק"ג קוקאין נמצאו באשדוד
תנ"צ אפרים ברכה נגד פינטו: "שקרן ומגה עבריין"

לדברי השופטת, "מעשי התעללות בקשישים חסרי ישע הנם חמורים ובזויים". השוטפת סלע ציינה כי לקחה בחשבון את דברי בתו של הקשיש, שטענה כי "משנחשפו מעשיה הנפשעים של הנאשמת מיד ביום הראשון שבו הותקנו המצלמות הנסתרות, בהמשך להתנהגותו המתגוננת של אביה בכל פעם שהתקרבו אליו בני אדם, מטילים צל כבד על התנהלותה של הנאשמת בעבר, וכי אין ספק שהתעללה באבי לפני האירוע שנחשף". יחד עם זאת, הוסיפה השופטת כי "לנאשמת קיימת חזקת חפות לגבי כל מקרה אחר שעובדותיו לא הוכחו".

השופטת הוסיפה כי "טענותיה של הנאשמת כי הישיש נהג לירוק, וכי הדבר העלה את חמתה, הנן מקוממות וחצופות. מדובר באדם בנן מאה, חסר אונים, שירק בעת ששכב שכיבה ממושכת. לולא היה המנוח סיעודי, לא היה נזקק לנאשמת כלל, והיא הובאה על מנת לטפל בו במצבו הנתון". הנאשמת ביקשה להתחשב בה בשל מצבה הכלכלי הקשה ועל הצורך שלה לתמוך בנכדה, בן 11, שסובל ממחלה ונזקק לתרופות יקרות. בהחלטתה לקחה בחשבון השופטת סלע את עברה הנקי של הנאשמת ואת העובדה שהביעה חרטה על מעשיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully