וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: העסקים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת

11.11.2014 / 15:09

בית המשפט לעניינים מקומיים קבע כי בשל העובדה ששר הפנים היוצא סער לא ניצל זכותו להתערב בחוק העזר של עיריית תל אביב, שיתיר את פתיחת העסקים, החוק מאושר - ושר הפנים הנכנס לא יוכל לשנותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההחלטה מחזקת את אופייה החילוני של העיר תל אביב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסופרים יישארו פתוחים: בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב קבע היום (שלישי) כי המרכולים בעיר יישארו פתוחים, וזאת בשל חוק העזר החדש שקיבלה העירייה. השופט אביים ברקאי קבע כי בשל העבודה שבתקופה שחלפה מאז שהונח החוק לפניו, לפני 60 יום, נמנע שר הפנים גדעון סער להתערב בהחלטה, משמעות הדבר היא כי חוק העזר התקבל, ו-165 בתי עסק עליהם תחליט העירייה מראש יוכלו לפעול ללא חשש מדו"חות וצווי סגירה.

בכך דחה השופט את טענתו של השר סער, לפיה בשל פרישתו, הוא מבקש להשהות את החלטתו בדבר חוק העזר, ולהותיר אותה לשר הפנים הנכנס ארדן. ארדן יוכל לערער על ההחלטה לערכאה עליונה כדי להחזיר אליו את היכולת להשפיע על החוק, או לחלופין לפנות להליך של חקיקה ראשית בכנסת, כדי שיוכל לשנות את תוכן החוק. בשל החלטת בית המשפט, נמחקו גם הבקשות לצווי סגירה ל-21 מרכולים שפעלו בשבת.

מיטל להבי, סגנית ראש העיר, אמרה כי היא שמחה על ש"פסק הדין הכיר בזכות בתי העסקים לפתוח את עסקיהם בשבת וגם הכיר בסמכותה של מועצת העיר לקבוע את אופייה ודמותה בהתאם לרצון התושבים שבחרו את נציגיה".

עוד ידיעות בנושא "חוק המרכולים":
סער: אשאיר סוגיית פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת ליורשי
עיריית ת"א זימנה מרכולים שנפתחו בשבת לבית המשפט
מרכולים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת עד נובמבר

ממטה העסקים הקטנים והמכולות נמסר כי "פסיקת השופט עומדת בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה. חילופי שרי פנים במדינת ישראל לא יכולים להצדיק התעלמות בוטה מהחוק ומפסיקת בית המשפט העליון. עוד השבוע תוגש עתירה לבג"ץ על מנת שגם העסקים הקטנים והמכולות יוכלו בסופו של דבר לזכות ביום מנוחה אחד בשבוע כמו כל שאר אזרחי ישראל".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי היא "מכבדת את החלטת בית המשפט ותפעל על פיה. העירייה לומדת את משמעויות ההחלטה ובמקביל לכך, אנו מצפים שחוק העזר יאושר ויסדיר את אופי השבת בהתאם לרצון תושבי העיר, כפי שבא לידי ביטוי בהחלטת מועצת העירייה".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully