וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחת בפיגוע הובאה למנוחות: "המחבל לא יחליש אותנו"

11.11.2014 / 11:19

מאות בני משפחה וחברים של דליה למקוס בת ה-25, שנדקרה למוות בצומת אלון שבות אתמול, הגיעו להלווייתה בהתנחלות תקוע. יו"ר הכנסת נשא דברים: "הפתרון לטרור - הגדלת אלון שבות ותקוע"

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

כ-300 בני אדם הגיעו הבוקר (שלישי) להתנחלות תקוע להלווייתה של דליה למקוס בת ה-25 ,שנרצחה אתמול בפיגוע הדקירה בצומת אלון שבות שבגוש עציון. מלבד חבריה ובני משפחתה של למקוס, משתתפים בהלוויה גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ומפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון. לאחר ההספדים במרכז היישוב יצא מסע ההלוויה לבית העלמין של היישוב.

נחום, אביה של דליה, ספד לבתו: "דליה, אהובה, את עולה למעלה להצטרף לאמותינו הקדושות. תמליצי יושר יחד איתן, על משפחתך ועל גאולת הארץ ובניית בית המקדש". האב דיבר על המחבל שרצח את בתו, ואמר: "הוא לא ידע שהוא לא יצליח להחליש אותנו. דליה, בקבורתך פה בהרי יהודה את מחזקת את האחיזה שלנו. זכית גם במותך למות על קידוש הארץ".

עוד על המצב הביטחוני בוואלה! חדשות:
הסיע את דליה בטרמפ האחרון: "עמדה עם שלט בידה"
אם החייל שנרצח בפיגוע: "מבקשת מעם ישראל לא להישבר"
"אין ערבים - אין רכבים": צמיגים נוקבו בבית צפאפא

הלוויתה של  דליה למקוס ביישוב תקוע בגוש עציון, נובמבר 2104. טלי מאייר
ההלוויה של דליה למקוס בתקוע, היום/טלי מאייר

מרים, אחותה של דליה, אמרה כי בשבילה היא תמיד הייתה האחות הגדולה. "תמיד כיוונת אותי והראית לי את הדרך", אמרה מרים. היא סיפרה על אחותה: "אי אפשר שלא לזכור אותך בהכנות לשבת. העוגות הטעימות שלך מוכרות לציבור, כל שבת השתדלת ללכת לתפילה, בסעודת השבת הגשת לנו לשולחן". על הפיגוע עצמו, אמרה האחות: "איך ששמעתי על הפיגוע חשבתי שזו את. התקשרתי ולא עניתי לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הלוויתה של  דליה למקוס ביישוב תקוע בגוש עציון, נובמבר 2104. טלי מאייר
נפצעה לפני 8 שנים בפיגוע בצומת הגוש/טלי מאייר

שושנה, אחות נוספת של דליה, ספדה לאחותה וסיפרה על החוויות שעברו יחד. "אחותי הקטנה, כשנולדת איזו שמחה הייתה בבית. את חסרה, דליה", אמרה האחות. "אני אוהבת אותך, מתי תחזרי? ביקשתי שתשמרי על בתי, ובמקום זאת אנו כאן מלווים אותך בדרכך האחרונה. בלב ונפש את איתנו. אני רוצה לשתף אותך בעוד הרבה חוויות".

שושנה הזכירה את פיגוע הדקירה שבו נפצעה דליה לפני שמונה שנים. "ב-2006, בצומת הגוש, הייתי בדרך לאולפנה. הוא פספס אותך אז. חבל ששחררו את המחבל הקודם, אני מקווה שאת המחבל הזה לא ישחררו", אמרה האחות, ושאלה: "איך הוא יכול היה לעשות את זה? איך?"

דליה למקוס הנרצחת בפיגוע באלון שבות. באדיבות המשפחה
דליה למקוס/באדיבות המשפחה

יו"ר הכנסת אדלשטיין נשא אף הוא דברים בהלוויה. "באנו לפה להיפרד ממך לאחר שמחבל שפל רצח אותך", אמר אדלשטיין. "כמה הספקת לתת לזולת בימי חייך, קורותיך שזורים במקום הזה, בגוש עציון. תמצית חייך הוספת צדק ואור לכולם". גם הוא הזכיר את הפיגוע שבו נפצעה ואמר: "לשטן היו תכניות אחרות. הוא לא הצליח לפני שמונה שנים, אך הצליח אתמול". בנוגע לכך שהמחבל לא נהרג מירי מאבטח היישוב הוא הוסיף: "חבל שהשומר של אלון שבות פספס בכמה סנטימטרים".

"כמה קורבנות אנחנו עוד צריכים להקריב?" שאל אדלשטיין. "אין לנו ידיעה בחשבונות של מעלה, אך יש לנו צבא. יהודי לא יהיה עוד עלה נידף מול מחבלים טרוריסטים. יש להם גם יד מכוונת ברמאללה או בעזה. זה טרור שמתודלק בשנאה. אלון שבות ותקוע יגדלו, וזה יהיה הפתרון לטרור. אני מקווה שאומות העולם הנאור, אם יש עוד דבר כזה, מבינים עם מי יש לנו עסק".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully