וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

עוד בוקר מתוח

נמשכות המהומות בכפר כנא בעקבות הרג הצעיר על ידי המשטרה. צילום מסך
נמשכות המהומות בכפר כנא בעקבות הרג הצעיר על ידי המשטרה/צילום מסך

אתם צריכים לדעת שגם היום תימשך המתיחות במגזר הערבי. אתמול נעצרו כ-30 בני אדם, מרביתם נערים, בהפגנות בגליל התחתון. משפחתו של חיר א-דין חמדאן, הצעיר שנהרג מירי שוטר, דורשת כי ימוצה עמו הדין. השביתה הכללית ביישובים הערביים מסתיימת והיום מערכת החינוך תפעל כרגיל ובתי העסק ישובו לפעול. הציפייה היא לחזור לשגרה.

התקציב יעלה?

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עם שר האוצר יאיר לפיד בהגשת תקציב המדינה לשנת 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עם שר האוצר יאיר לפיד בהגשת תקציב המדינה לשנת 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתם צריכים לדעת שתקציב המדינה שהיה אמור לעלות היום להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ככל הנראה לא יעלה. המגעים בין משרד האוצר לכנסת עלו על שרטון. אתמול ניסו בקואליציה להגיע להבנות עם ראשי הסיעות על פיצולי סעיפי חוק ההסדרים לוועדות השונות אולם בהיעדר הסכמות, תדחה הקואליציה את הבאת התקציב לאישור הכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כבוד השופטים

נשיא המדינה אירח במשכנו את משלחת חברי הפרלמנט האירופאי. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: חיים צח, לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתם צריכים לדעת שהיום נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, יערוך טקס השבעת שופטים ראשון בכהונתו, בשעה 11:00 בבוקר בבית הנשיא. בטקס יצהירו אמונים בפני נשיא המדינה 19 שופטים וחמישה רשמים בכירים. שופט אחד יושבע לבית משפט עליון, תשעה שופטים יושבעו לבתי משפט מחוזי ותשעה שופטים יושבעו לבתי משפט השלום. בטקס יישאו דברים הנשיא ריבלין, שרת המשפטים ציפי לבני, ונשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס.

התקווה

מטס יום העצמאות, מאי 2014. יותם רונן
צילום: יותם רונן/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום לפני עשר שנים נקבע לישראל המנון: התקווה. לפני שאתם מטקבקים לנו "מי כתב את זה? ההמנון הזה של מדינת ישראל מאז ומעולם", נגיד לכם שנכון, השיר שהיה ההמנון הלאומי ביישוב הציוני עוד בסוף המאה ה-19, נחשב להמנון המדינה מיום הקמתה, אבל רק ב-10 בנובמבר 2004 הדבר עוגן בחוק הדגל והסמל. את ההמנון מנגנים בכל טקס ממלכתי וברבים אחרים, באירועים ספורטיביים ויש פקודות מטכ"ל מיוחדות באשר להתנהגות החיילים בעת נגינתו. לאורך השנים הוצעו חלופות להמנון שלא התקבלו, ואחרי שגלי עטרי וחלב ודבש זכו עם "הללויה" באירוויזיון נפוצה שמועה שזה יהיה ההמנון החדש, דבר שכמובן לא הייתה לו אחיזה במציאות. העיקר – שלא נאבד את התקווה.

הדרבי הגדול: גרסת הכדורסל

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב, במרכז. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהערב ייערך הדרבי הגדול של הכדורסל, שיהיה מורכב וטעון משלל סיבות. גם ככה הקרב העירוני הוא מתוח ויוקרתי, אבל הפעם הוא מגיע בדיוק שבוע אחרי האירועים הסוערים של הדרבי בכדורגל, ואם זה לא מספיק - הוא ייערך מספר שעות אחרי החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל על פרשת זהבי והעונשים לקבוצות. אין פלא שהמשטרה נערכת בצורה יסודית ומתכוננת בשיא הרצינות למשחק. כשמוסיפים לכל הקלחת הזו את המצב הספורטיבי הלא פשוט של מכבי תל אביב, מקבלים משחק מרתק ומסקרן מכל הבחינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully