וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

שביתה כללית במגזר הערבי

הלווייתו של חיר א-דין חמדאן שנורה למוות על ידי שוטרים בכפר כנא, 8 בנובמבר 2014. אתר בוקרא, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של חיר א-דין חמדאן שנורה למוות על ידי שוטרים בכפר כנא, 8 בנובמבר 2014/מערכת וואלה! NEWS, אתר בוקרא

אתם צריכים לדעת שהיום (ראשון) תתקיים שביתה כללית במגזר הערבי, כולל בערים המעורבות. ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל הכריזה אתמול על על השביתה שתתקיים בקרב כל בעלי העסקים והמוסדות הערביים ברחבי הארץ. השביתה מתקיימת במחאה על מותו של חיר חמדאן בן ה-22, שנורה למוות שלשום בלילה על ידי כוח משטרה בכפר כנא.

דנון נגד נתניהו נגד דנון

בנימין נתניהו דני דנון. קרדיט אמיל סלמן/בן קלמר, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו דני דנון/עיבוד תמונה, קרדיט אמיל סלמן/בן קלמר

אתם צריכים לדעת שהיום יתכנס מרכז הליכוד כשעל הפרק כמה סעיפים הקשורים לבחירות המקדמות לראשות המפלגה. במבט ראשון, מדובר באירוע פוליטי אפרורי ומשמים, אבל בפועל, מפלגת הליכוד תוססת וגועשת. בין היתר ידונו בהצעתו של יו"ר המרכז, דני דנון, להקשות על מועמד שנבחר פעמיים בעבר לראשות המפלגה - נתניהו - להיבחר בפעם השלישית. ראש הממשלה, מצדו, נאבק על מנת להצביע על הסעיפים הללו רק אחרי שייבחר שוב לראשות המפלגה, ואילו דנון מאיים שאם לא תינתן לו האפשרות להצביע בעניין, הוא ישתמש בסמכותו לפזר את המרכז כך שלא ייקבע כלל תאריך לפריימריז.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

החומה

נתיב חומת ברלין מואר בבלוני תאורה מיוחדים, נובמבר 2014. רויטרס
בלוני התאורה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום בירת ארץ המילקי הזול מציינת 25 שנים להפלת החומה שהפרידה בין מזרח למערב ברלין, מהלך שהוביל כ-11 חודשים לאחר מכן לאיחוד גרמניה. העיר תציין את האירוע על ידי הצבת 8,000 בלוני תאורה מיוחדים בנתיב שבו הוצבה החומה, שמסמלים "תקווה לעולם ללא גבולות". אלפי בלוני ההליום ייצרו גבול אורות באורך של 12 קילומטרים במרכז העיר. בשעות הערב הבלונים יופרחו לאוויר ואמורים ליצור מראה מרהיב.

1325

אזרחים מדליקים נרות בכיכר רבין לזכר ההרוגים בעזה עם דגל ישראל הרקע על בניין עיריית תל אביב, יולי 2014. בן קלמר
אזרחים מדליקים נרות בכיכר רבין לזכר ההרוגים בעזה עם דגל ישראל הרקע על בניין עיריית תל אביב, יולי 2014/בן קלמר

אם תסתובבו היום בתל אביב ותראו את המספר 1325 מנצנץ באור יקרות על בניין העירייה, אתם צריכים לדעת שמועצת העיר תצביע על החלטה 1325 של האו"ם. ההחלטה מבקשת להטמיע תכנית לשילוב נשים ממגוון קבוצות האוכלוסייה במוקדי קבלת החלטות. למעשה, לראשונה מאז התקבלה החלטת האו"ם על ידי מועצת הביטחון של האו"ם לפני 14 שנים תצביע רשות מקומית על אימוץ ההחלטה ויישומה באמצעות גיבוש תכנית פעולה כוללת. האירוע יתקיים על גג העירייה וישתתפו בו ראש העיר רון חולדאי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, עו"ד גבי לסקי, חברי מועצת העיר, חברי וחברות כנסת ונשות תרבות וציבור.

מכבי ת"א חוזרת למגרש

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מתעמת עם אוהד. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מתעמת עם אוהד/ברני ארדוב

אחרי סערת הדרבי הגדולה, ואחרי שבוע גדוש באירועים שלא קשורים לכדורגל, אתם צריכים לדעת שהיום האלופה מכבי תל אביב מתייצבת למשחק בית טעון מול מכבי נתניה, ובפני שחקניו של פאקו אייסטרן ניצבים שורה של משימות ואתגרים: לנצח יריבה לא פשוטה, לעשות את זה בלי ערן זהבי המורחק, ולהוכיח ליריבות שלה לצמרת שהיא עדיין חזקה, למרות המכה שספגה. מעידה של האלופה, ובאר שבע וקריית שמונה יקבלו תמריץ להמשך המרוץ. ניצחון של האלופה, ומכבי תל אביב תוכיח לכל הליגה שהיא עדיין חזקה ויציבה, למרות הכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully