וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: לא קיים מידע ממוקד אודות צבא של חמאס

9.11.2014 / 12:54

לדברי הגורם הבכיר, קיים מעקב הדוק אחר הפעילות במזרח ירושלים, כדי למנוע אחיזה של חמאס באזור. ארגון שמימן פעילות אלימה הוצא השבוע מחוץ לחוק וארגונים נוספים נמצאים על הכוונת

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
מתכוננים לעימות מחודש. אנשי חמאס בתוך מנהרת טרור ברצועת עזה/רויטרס

במערכת הביטחון לא קיים מידע ממוקד אודות "צבא עממי" של חמאס המונה 2,500 פעילים כפי שטען הארגון – כך אמר הבוקר (שבת) גורם ביטחוני בכיר לוואלה! חדשות. עם זאת, לדברי הגורם, הפעילות של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית וחמאס במזרח ירושלים מוכרת וקיים מעקב הדוק כדי למנוע אחיזה של חמאס באזור.

אמש הודיע חמאס כי בכוונתו להקים "צבא עממי" ברצועת עזה, על מנת "להתכונן" לעימות מחודש עם הכוחות הישראליים, בעיקר לנוכח המתיחות סביב הר הבית והעיר העתיקה בירושלים. בכיר הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד אבו עסכר, אמר במהלך אירוע שהתקיים במחנה הפליטים ג'בליה ברצועת עזה, כי 2,500 לוחמים כבר התגייסו לכוח. הוא הוסיף כי הצבא יתערב "ברגע שבו יהיה מסגד אל-אקצא נתון להפרות ישראליות אכזריות".

מתיחות בירושלים || כותרות אחרונות:
בנט נגד הרב הראשי: "דם יהודים נשפך כי רצחו אותם"
פעילי ימין צעדו לכיוון הר הבית: "לא מפחדים מהמחבלים"
תיעוד: בקבוקי תבערה מושלכים על עמדת מג"ב בירושלים

מהומות במזרח ירושלים. רויטרס
"פעילות חמאס בירושלים בכסות של הפלג הצפוני". מהומות במזרח ירושלים, אתמול/רויטרס

השבוע חתם שר הביטחון, משה יעלון, על צו שמורה לסגור את "המוסד לפיתוח אל קודס" ולהוציא אותו אל מחוץ לחוק, בהמלצת השב"כ, לאחר שהתגלה כי הוא מעודד פעילות אלימה במזרח ירושלים, בדגש על הר הבית. "המוסד לפיתוח אל קודס" הוקם בשנת 2008 ולדברי גורמים במערכת הביטחון, בתחילת דרכו עסק בפעילות חברתית. המנהל בפועל של הארגון הוא איש התנועה האיסלאמית מהפלג הצפוני וכל העובדים תחתיו הם תושבי מזרח ירושלים המזוהים עם חמאס.

"מדובר בפעילות חמאס בירושלים בכסות של הפלג הצפוני", אמר הגורם הביטחוני. "הם נלחמים בצווי הריסה ובשיקום מוסדות, אך גם בעידוד הפעילות של המורביטאת (כוח עממי מטעם חמאס שנועד לשמור על הר הבית, א"ב) שמתסיסים את הר הבית ולוקחים חלק בפעילות הצעירים שבאים להתפלל בהר ולאחר מכן מדליקים זיקוקים נגד השוטרים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"לא מזהים מוטיבציה להסלמה"

במסגרת פעילות מודיעינית של המשטרה והשב"כ סומנו כמה ארגונים נוספים שלדברי כוחות הביטחון מתסיסים את האווירה סביב הר הבית ומזרח ירושלים. פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד אחז בן ארי, פועלים בשיתוף עם המשטרה והשב"כ לסגירת הארגונים הללו.

שר הביטחון מעורב בכלל הדיונים על ההתפתחויות הביטחוניות בירושלים, במטרה להביא לרגיעה באזור ולמנוע תסיסה שתגלוש ליהודה ושומרון. הגורם הביטחוני הוסיף כי בשלב זה מדובר בפעילות של השב"כ והמשטרה ואין צורך במעורבות צבאית. עם זאת, גורמים בצה"ל מייעצים בנושא, תוך שימוש באמצעים מתקדמים של הצבא, שנועדו לשפר את שיטות העבודה ולסייע בהשגת שליטה טובה יותר בשטח ובהרגעת הרוחות.

"יש שיתוף פעולה הדוק בין צה"ל לבין הגדה. אנחנו לא מזהים שום מוטיבציה להסלמה", אמר הגורם הבכיר והוסיף כי בזמן שאבו מאזן הוא שומר על שקט ביהודה ושומרון התסיסה במזרח ירושלים משרתת את האינטרסים המדיניים שלו. זאת משום שלא מדובר בשטח שנמצא בשליטה ביטחונית שלו.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014. טלי מאייר
אבטחה כבדה בעיר העתיקה בירושלים, שבוע שעבר/טלי מאייר
הפגנה סביב הר הבית, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
הפגנה סביב הר הבית, בחודש שעבר/נועם מושקוביץ
מהומות בשכונת ואדי ג'וז – מזרח ירושלים, 25 ביולי 2014. רויטרס
מהומות במזרח ירושלים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully