וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

19 שנים

נשיא המדינה בטקס הזיכרון הממלכתי לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בהר הרצל. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט,
צילום: מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט/מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך טקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר יצחק רבין בהר הרצל בירושלים. בטקס לציון 19 שנים לרצח ישתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן תיערך בכנסת ישיבה מיוחדת לזכרו של רבין, שבה יישאו דברים ריבלין, נתניהו וראש האופוזיציה יצחק הרצוג. ריבלין צפוי להיות הנואם המרכזי בעצרת שתיערך במוצאי שבת בכיכר רבין.

שבוע לירי בגליק

מצבו של יהודה גליק מוסיף להשתפר: "כנראה יחזור לתפקוד מלא". יותם רונן
גליק. צילום: יותם רונן/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום אחר הצהריים תיערך בירושלים צעדה במלאת שבוע לניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק. הצעדה תצא ממרכז מורשת בגין בבירה, המקום שבו ניסו לרצוח את גליק, ותסתיים בשערי הר הבית. שם צפויים המשתתפים לשאת תפילה לרפואתו של גליק. החשש המרכזי במשטרה: הצעדה תוביל להתלקחות אלימה ולעימותים בין יהודים לערבים. אגב, בימים האחרונים חל שיפור במצבו של גליק, ורופאיו אף הביעו תקווה כי הוא ישוב לתפקוד מלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אסון צאלים

שר הביטחון אהוד ברק בסיור בבסיס צאלים, ינואר 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ברק בביקור בצאלים ב-2011. צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 22 שנים אירע אסון צאלים ב', תאונת האימונים שבה נהרגו בבסיס הדרומי חמישה חיילי סיירת מטכ"ל. התאונה התרחשה בעת שהחיילים התאמנו על תכנית לביצוע התנקשות בחיי נשיא עירק דאז סדאם חוסיין. תחקיר שפורסם ב-1995 קבע שהרמטכ"ל דאז אהוד ברק, נטש את שטח התאונה מיד לאחר שקרתה. ברק הכחיש בתוקף – ומבקר המדינה שחקר את האירוע חיזק את גרסתו של ברק.

ימשיכו במומנטום?

דונטה סמית' שחקן הפועל ירושלים עם טוני גפני. קובי אליהו
צילום: קובי אליהו/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שאחרי הניצחון הענק על מכבי תל אביב בליגה, הפועל ירושלים רוצה להמשיך במומנטום החיובי גם באירופה, כשתשחק הערב נגד פלוישטי הרומנית (19:30, ערוץ 50) במסגרת המחזור הרביעי של היורוקאפ. בליגה הישראלית שומרים האדומים על מאזן מושלם, אולם ביורוקאפ הפסידו בשני משחקיהם הראשונים, כשאת הניצחון הראשון שלהם במפעל השיגו אחרי התעלות של דרווין קיצ'ן בשניות האחרונות מול פרטיזן בלגרד. ירושלים חייבת ניצחון חוץ כדי לא לפגוע בסיכויים שלה להעפיל שלב ומוכנים לקרב מול היריבה הרומנית, שמגיעה למשחק עם מאזן של שני ניצחונות והפסד.

לפיד בן 51

שר האוצר יאיר לפיד בכנס של מפלגת "יש עתיד" בתל אביב, 30 באוקטובר 2014. ראובן קסטרו
לפיד. צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום הולדתו ה-51 של שר האוצר יאיר לפיד. לפיד, שבאחרונה שינה מעט תדמית וגידל זקן, הספיק לא מעט ב-51 שנותיו: הוא היה עיתונאי במשך שנים ארוכות, כתב מספר מחזות, כתב תסריטים להצגות, ביים, כתב שירים (למשל "גרה בשינקין" ו"שיר אהובת הספן"), שיחק בסרטים (בהם "שירת הסירנה"), תרגם, הנחה תכניות אירוח בטלוויזיה והגיש את מהדורת החדשות ביום שישי בערוץ 2. לפני הבחירות האחרונות החליט לקפוץ למים הפוליטיים, הקים את מפלגת "יש עתיד" והצליח להוביל אותה להישג אדיר כשזכה ב-19 מנדטים. הוא מונה לשר האוצר, ומאז הוא מתמודד עם גירעון עמוק, בעיות קואליציוניות, מחאה ציבורית ומה עוד. מזל טוב!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully