וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה שלכם לתמונה הזו תקבע את עמדתכם הפוליטית

מחקר שנערך בארצות הברית מצא קשר בין רמת גועל מתמונות מסויימות לדעות פוליטיות. "התגובה של המוח לגועל מספיקה כדי לדעת מה האידאולוגיה של הנבדק"

רימות. ShutterStock
אין צורך בסקרים של לפני בחירות, רק להסתכל על רימות/ShutterStock

האם מינה צמח צפויה להצטרף למעגל האבטלה? כנראה שלא, אבל מחקר חדש מגלה כי אין צורך בסקרים שנערכים לפני בחירות - בדיקת MRI מספיקה בהחלט. מדענים ממכון מחקר בוירג'יניה ערכו ל-83 גברים ונשים את בדיקת ה-MRI, והציגו להם תמונות מגעילות במיוחד שהוסתרו בין שלל תמונות רגילות או נעימות למראה.

תוצאות המחקר היו מדהימות למדי: תגובה אחת בלבד של המוח לאחת מהתמונות מספיקה כדי לדעת מהי עמדתו הפוליטית של הנבדק. מושאי המחקר התבקשו לדרג את רמת הגועל שחוו, ואז למלא שאלון בנוגע לעמדותיהם הפוליטיות. בין היתר נשאלו הנבדקים על נישואים גאים, היתרי נשק והגירה.

החוקרים הראו לנחקרים, בין היתר, תמונות של רימות, גופות וכיורי מטבח מלוכלכים. על אף שהליברלים והשמרנים דירגו רמות גועל דומות, הפעילות המוחית שלהם והחלקים שאחראיים על ויסות הרגשות, תשומת הלב והריכוז הגיבו בצורות שונות לחלוטין. כל כך שונות, שהן חזו בדיוק של 95% את הדעות הפוליטיות של הנבדקים. המחקר לא ישנה שום דבר מהותי בעולם, אבל אין ספק שהוא נותן נקודת מבט חדשה ומרתקת על האופן בו המוח שלנו פועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully