וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

העדה

שולה זקן בכניסה לבית הכלא נווה תרצה – 15 ביולי 2014. דרור עינב
צילום: דרור עינב/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהבוקר בשעה 9:00 צפויה שולה זקן, במדי שב"ס, לפתוח את עדותה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בתיק טלנסקי, שחזר לאחרונה לבית המשפט המחוזי בירושלים לאחר החלטה חריגה של בית המשפט העליון לקבל ראיות חדשות מצד המדינה, בשלב כה מתקדם של הערעור. בהמשך צפוי גם אולמרט להעיד בניסיון להפריך את דבריה של זקן.

הממשלה מסוגלת?

ישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
צילום: אלכס קולומויסקי/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

אתם צריכים לדעת שהיום יפתח כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה. השנה עוסק הכנס שמתקיים בחיפה ויימשך יומיים, בנושא המשילות ויכולת הביצוע של הממשלה בישום רפורמות, הנדרשות להגברת הצמיחה במשק. בכנס צפויים להשתתף נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שרים, חברי כנסת, בכירים מעולם הכלכלה והבנקאות, החינוך, המשטרה, העבודה והרווחה, וכן אנשי עסקים ואקדמיה. ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, את הטקס ינעלו דברים שיישא ראש הממשלה בנימין נתניהו – אבל את זה אתם צריכים לדעת מחר.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

הדרבי התל אביבי

שחקני מכבי תל אביב, טל בן חיים, ערן זהבי, עדן בן בסט חוגגים. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום בשעה 20:50 יתקיים באצטדיון בלומפילד שביפו משחק הדרבי של תל אביב בכדורגל בין מכבי תל אביב לבין הפועל תל אביב. מכבי, האלופה הגאה, מגיעה למשחק כשהיא ממוקמת במקום השני בטבלה עם 15 נקודות. הפועל הצנועה, שתארח את המשחק הערב, ממוקמת במקום השישי עם 10 נקודות בלבד. המאזן של הפועל תל אביב בדרבים שהיא אירחה עומד על 33 ניצחונות לעומת 17 הפסדים ועוד 27 משחקים שלא הוכרעו.

תל אביב מרכז

חודשה תנועת הרכבות ברחבי הארץ. טל אנגלנדר, דניאל בוק
צילום: טל אנגלנדר/דניאל בוק, טל אנגלנדר

בוודאי רבים מכם יעברו במהלך היום בתחנת הרכבת תל אביב סבידור או כמו שמכונה בפי רוב "תל אביב מרכז", אז אתם צריכים לדעת שהתחנה נחנכה ממש היום לפני 60 שנה. תחנת הרכבת הוותיקה ביותר בעיר והעמוסה ביותר במדינת ישראל. כמעט כל קווי רכבות הנוסעים בישראל עוברים בה, מלבד חלק מרכבות הפרברים. כשהתחנה נחנכה ב-1954, או כמו שאומרים ב-2014 – "הושקה", היא שמשה כתחנת הקצה הדרומית במסילה.

אדי + דס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום בשנת 1900 נולד אדולף דסלר בהרצוגנאורץ שבממלכת בוואריה. השם הזה כנראה לא אומר לרובכם כלום, אבל שם החיבה שלו, אדי, מסגיר מדוע אנחנו מציינים את היום הזה. אם תצרפו לכך את תחילת שם משפחתו תקבלו – אדידס. דסלר ייסד את חברת הביגוד אדידס וגם היה חבר במפלגה הנאצית. האתלט האפרו-אמריקני ג'סי אוונס נעל את נעלי החברה באולימפיאדת ברלין שנערכה בגרמניה הנאצית ב-1936, בה זכה בארבע מדליות זהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully