וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "חללית התיירים" התרסקה בניסוי, טייס נהרג

1.11.2014 / 0:09

המעבורת "SpaceShipTwo", שיועדה להטיס אזרחים לחלל, התרסקה במהלך ניסוי במדבר מוהאבי בקליפורניה. אחד מהטייסים נהרג, השני נפצע. שלשום התפוצץ טיל לא מאויש בדרכו לתחנת החלל הבינלאומית

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

מעבורת החלל "SpaceShipTwo" שיועדה להטיס אזרחים לחלל התרסקה אתמול (שישי) במהלך טיסת ניסוי באזור מדבר מוהאבי שבקליפורניה. על סיפון החללית, שפותחה על ידי חברת "וירג'ין גלקטיק", היו שני טייסים - טייס המשנה נהרג והטייס נפצע באורח קשה. יותר מ-800 איש כבר שילמו או הפקידו כסף כדי לטוס במעבורת ל"טיול" קצר בחלל, אולם התקווה שלהם נגוזה עם ההתרסקות הערב.

"במהלך הניסוי, נרשמו מדדים חריגים שהובילו להתרסקות החללית", צייצה חברת וירג'ין בטוויטר והוסיפה: "אנחנו נעבוד יחד עם הגופים הרלוונטיים על מנת לקבוע את הסיבה לתאונה. המידע יפורסם כשיתקבל".

לפי התכנון, המעבורת האזרחית - שתאריך היעד להפעלתה הרשמית לא פורסם, אמורה הייתה להמריא לחלל בעזרת רקטה ולהגיע תחילה לגובה של 45 אלף רגל (כ-13 ק"מ). אחרי ההיפרדות מהרקטה, מופעל המנוע של כלי הטיס שמיועד להביא אותו למרחק של מאה קילומטר מהקרקע. שם הנוסעים אמורים היו לצפות בכדור הארץ ולחוות את חוסר כוח הכבידה בחלל למשך כמה דקות. פרט לשני הטייסים, המעבורת יועדה לשישה נוסעים בלבד.

זאת התאונה השנייה השבוע של כלי טיס חללי בארה"ב. ביום רביעי התפוצץ טיל לא מאויש, שנשא אספקה לתחנת החלל הבינלאומית, שניות ספורות לאחר שהמריא מבסיס בחוף המזרחי של ארה"ב.

מעבורת החלל spaceshiptwo שהתרסקה בטיסת הניסוי במדבר מואהבי שבקליפורניה. AP
מעבורת החלל "SpaceShipTwo" במהלך ניסוי בשנה שעברה/AP

הניסוי אתמול היה הראשון של המעבורת מאז חודש ינואר. בחודש מאי האחרון החליפה החברה המפתחת את סוג הדלק המשמש את מנוע הרקטה ההיברידי לכזה המבוסס על דגנים.

המעבורת מבוססת על דגם ששמו "SpaceShipOne", שזכה לפני כעשור בפרס על סך עשרה מיליון דולרים בזכות היותו החללית הראשונה שפותחה על ידי חברת פרטית. ההתרסקות מהווה מכה קשה לחברת "וירג'יניה גלקטיק" של המיליארד ריצ'רד ברנסון שתכננה להוציא לפועל את הטיסות המסחריות הראשונות מחוץ לכדור הארץ.

(עדכון ראשון: 21:09)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
טייס אחד נהרג וטייס נוסף נפצע בהתרסקות מעבורת התיירות  Spaceshiptwo במדבר מוהאבי שבקליפורניה. רויטרס
שברי המעבורת/רויטרס
טייס אחד נהרג וטייס נוסף נפצע בהתרסקות מעבורת התיירות  Spaceshiptwo במדבר מוהאבי שבקליפורניה. רויטרס
טייס אחד נהרג וטייס נוסף נפצע בהתרסקות מעבורת התיירות Spaceshiptwo במדבר מוהאבי שבקליפורניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully