וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד: המבוקש מספר 1 של האף-בי-איי נעצר

אלפי שוטרים, בסיוע מסוקים, השתתפו במצוד אחר אריק פריין בן ה-31, החשוד כי רצח שוטר בתחנת המשטרה בפנסילבניה בחודש שעבר. הוא נלכד בשדה תעופה נטוש, והמדינה צפויה לבקש עונש מוות

אריק מת'יו פריין, מבוקש מספר 1 של ה-FBI שנעצר בפנסילבניה, אוקטובר 2014. AP
דיבר וכתב על תיעובו כלפי מערכת אכיפת החוק. ה"שרדן" אריק פריין/AP

המבוקש מספר 1 של לשכת החקירות הפדרלית של ארצות הברית (FBI), אריק מת'יו פריין, נעצר השבוע בפנסילבניה. פריין, החשוד ברצח של שוטר במארב מחוץ לתחנת משטרת פנסילבניה, נעצר בתום מצוד שנמשך שבעה שבועות בשדה תעופה נטוש במערב המדינה. על פי המשטרה המקומית, הוא היה חמוש ברובה, באקדח ובכמה סכינים בעת שנתפס, אולם לא ניסה להתנגד למעצר.

פריין, בן 31, משתייך לקבוצת אנשים המכונים "שרדנים", הפועלים בצורה אינטנסיבית להכנה לאסון עתידי, ובין היתר מצטיידים בכלי נשק ואוגרים מזון ומים לשעת אסון. הוא נמלט בעקבות המארב שבו הרג על פי החשד את השוטר בריון דיקסון ופצע שוטר נוסף ב-12 בספטמבר. המשטרה פתחה במצוד נרחב לאיתורו, שכלל אלפי שוטרים ומסוקים והסתכם בעלות של מיליוני דולרים, והסתייעה במידע מודיעיני ובעדי ראייה.

עוד ידיעות פלילים מארה"ב:
"ה-FBI איתר את מדליף המסמכים המסווגים הנוסף"
פיגוע טרור בניו יורק: גבר תקף ארבעה שוטרים בגרזן
ארה"ב: פתח בירי בתיכון, הרג תלמיד - והתאבד

שוטרים במהלך המצוד אחר אריק מת'יו פריין, מבוקש מספר 1 של ה-FBI שנעצר בפנסילבניה, אוקטובר 2014. AP
אלפי שוטרים ומסוקים השתתפו במצוד שעלה מיליוני דולרים/AP

אחדים ציינו כי ראו את פריין באזור מיוער לא הרחק מהיישוב קנדנסיס, שבו מתגוררת משפחתו. מפקד המשטרה המקומית, פראנק נונן, הסביר כי העובדה שהוא הסתתר ביער הקשתה על החיפוש ועיכבה את לכידתו. "אריק פריין היה מחויב להריגת אנשי מערכת אכיפת החוק", ציין נונן במסיבת עיתונאים בעקבות לכידת המבוקש. "אני לא יכול לחשוב על עיסוק מסוכן יותר מלהיכנס ליערות הללו ולחפש אחריו".

במהלך המצוד גילו השוטרים שורה של חפצים אישיים שככל הנראה הסתיר ביער שאליו נמלט, ושסייעו לחקירה. בין היתר, התגלתה חפיסה ריקה של סיגריות מתוצרת סרביה, ועל פי ה-FBI, פריין טען כי נלחם לצד הסרבים באפריקה. כמו כן, מצאו השוטרים שני מטעני צינור מוכנים לפעולה וחיתולים משומשים, שעשויים להעיד על כל שפריין נאלץ להישאר ללא תנועה לפרקי זמן ממושכים. עוד הוחרמו מחשבים שבהם השתמש פריין, שהממצאים בהם העלו כי הוא תכנן את התקיפה במשך שנים, ואף נמצאו פתקים שעל גביהם הוא סיפק תיאור מצמרר של הירי שביצע בתחנת המשטרה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חפציו האישיים של אריק מת'יו פריין, מבוקש מספר 1 של ה-FBI שנעצר בפנסילבניה, שנמצאו ביער סמוך לביתו, אוקטובר 2014. AP
החפצים האישיים שהסתיר פריין ביער/AP

לפי שעה הרשויות לא יודעות מה היה המניע מאחורי הירי בתחנת המשטרה, אולם החקירה העלתה כי פריין דיבר וכתב רבות על תיעובו כלפי מערכת אכיפת החוק. התובע המחוזי, ריימונד טונקין, הודיע כי בכוונת הפרקליטות לבקש להטיל עליו גזר דין מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully