וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקם ב"ישראל היום": התעלול הטלפוני של כבל ללשכת נתניהו

28.10.2014 / 18:36

כתגובת נגד להצעת החוק של חבר הכנסת נגד "ישראל היום", פרסם החינמון הפופולרי את מספר לשכתו בכנסת, וביקש מקוראיו "להגיד לו מה דעתכם על ההצעה". כבל מצדו, הפעיל שירות "עקוב אחרי" ללשכת ראש הממשלה

איתן כבל במסיבת עיתונאים של עמיר פרץ בה הוא הכריז על התמודדותו לראשות מפלגת העבודה, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
מבול של טלפונים. כבל/נמרוד סונדרס

איתן כבל נגד בנימין נתניהו, עכשיו גם בגרסת ההטרדות הטלפוניות: מחר (רביעי) תעלה במליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת החוק שאותה מוביל חבר הכנסת מהעבודה, אשר זכתה לשם "חוק ישראל היום". ההצעה מנוסחת כך שהיא תפורה למידותיו של החינמון הפופולרי והנפוץ המזוהה עם ראש הממשלה, ומבקשת לחייב למכור את העיתון בכסף, במקום להפיצו בחינם. בהצעה נכתב כי "עיתון יומי, שהוא אחד מארבעת העיתונים הנפוצים ביותר במדינה, יעלה לכל הפחות 70% ממחירו של העיתון המתחרה הזול ביותר".

מטבע הדברים, עוררה ההצעה התנגדות חריפה במערכת "ישראל היום", אשר בחרה לפרסם היום במהדורה היומית חמש תמונות של כבל עם הכיתוב הסרקסטי: "הנה כבל, חמש תמונות. אם תבקש יפה, נצייר סביבן לבבות ורודים ונפזר עליהן נצנצים כמו בכרטיסי ברכה, הולך?". הכיתוב והתמונות הן תשובה ליחס המועדף שאותו מקבל כבל, לטענת ישראל היום, בעיתון המתחרה "ידיעות אחרונות". אלא שבמערכת לא הסתפקו בכך וגם צירפו את המספר של הלשכה של כבל בכנסת. הם קראו לקוראי העיתון להתקשר לשם ו"להגיד לו מה דעתכם על הצעת החוק".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
מלך הקזינו וגובה החובות: כך פעל העבריין מיכאל מור
עקב חשיפת וואלה!: לא ייקרא רחוב על שם סער באור יהודה
דירוג: צה"ל הצבא החזק ביותר במזרח התיכון

פגישת בנימין נתניהו והנשיא ברק אובמה – הבית הלבן, אוקטובר 2014. AP
בלשכתו מאסו בתעלול. נתניהו/AP

החל מהבוקר העידו עובדים בלשכת כבל על מבול של טלפונים מצד קוראים שביקשו להביע מחאה על הצעת החוק השנויה במחלוקת. כעבור שעתיים, כאשר פעילות הלשכה שותקה הלכה למעשה, בחר כבל בעצת עובדיו לעשות מעשה. הוא הפעיל שירות "עקוב אחרי", כך שהטלפונים הזועמים על סגירת העיתון יגיעו ללשכת ראש הממשלה.

בשעות אחר הצהריים גם בלשכת נתניהו מאסו בתעלול, ושלחו עובד טכני של הכנסת כדי שינתק את השירות בלשכתו של חבר הכנסת. בלשכתו של כבל אמרו בתגובה: "ש'ישראל היום' יאכלו את הדייסה שהם בישלו ושיסבירו לביבי למה הוא לא יכול היה לעבוד היום בשקט".

מלבד ההטרדות הטלפוניות, מעוררת ההצעה מתיחות גדולה בתוך סיעות הקואליציה. היוזמים החליטו להעלות את ההצעה להצבעה מחר, מבלי שתאושר קודם לכן בוועדת השרים לענייני חקיקה, כמקובל. למרות זאת, מסתמן כי יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין(הליכוד), יאפשר באופן חריג לחברי הקואליציה חופש הצבעה סביב הצעת החוק. סיכוייה לעבור נראים סבירים, אם כי קשה לחזות כמה מחברי הכנסת יגיעו להשתתף בהצבעה, מה גם שמדובר בקריאה הטרומית.

מלשכת ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה לדברים.


לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully