וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה ב"הדסה"; מנהל המיון בעין כרם התפטר

27.10.2014 / 19:07

חמישה חודשים אחרי אישור הסכם ההבראה לבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים, הודיעה הערב במפתיע ההסתדרות הרפואית על סכסוך עבודה. "ניסיון כוחני לחתור תחת יחסי העבודה הקיבוציים"

כנס עובדי הדסה לאחר סיום השביתה. פברואר 2014. נועם מושקוביץ
חגיגה מוקדמת? העובדים בהדסה מריעים אחרי חתימת הסכם ההבראה/נועם מושקוביץ

חמישה חודשים בלבד אחרי שנחתם הסכם ההבראה לבתי החולים של הדסה, הכריזה הערב (שני) ההסתדרות הרפואית על סכסוך עבודה בבתי החולים הירושלמים בעין כרם ובהר הצופים, זאת, לדברי הארגון, בעקבות הפרה של הסכמי העבודה הקיבוציים עם העובדים בידי ההנהלה. בהמשך לסכסוך העבודה, הודיע מנהל חדר המיון בהדסה עין כרם, ד"ר עזיז דראוושה, על התפטרות מתפקידו.

בהודעה שהוציאה ההסתדרות הרפואית, הוטחה מחאה בהנהלה על כך שנהגה "בחוסר תום לב ובדרך שמנוגדת ליחסי העבודה הקיבוציים רבי השנים שקיימים בין הצדדים". אל ההודעה הצטרפו ועדי הרופאים.

עוד ידיעות בריאות בוואלה! חדשות
האם המידע הרפואי בוויקיפדיה מדויק?
המגמה מתהפכת: נשים משכילות מביאות יותר ילדים
הצמחים שיעזרו לכם לשרוד את שנת הלימודים

"מדובר בניסיון כוחני לחתור תחת יחסי העבודה הקיבוציים ולכרסם בעבודה המאורגנת בהדסה, תוך פגיעה בזכות ההתארגנות של הרופאים וניסיון להפוך את הדסה למקום עבודה לא מאורגן", נכתב. עוד קבלו הרופאים על "קבלת החלטות חד-צדדיות שיש בהן כדי להשליך על תנאי עבודתם וזכויותיהם של הרופאים, תוך התעלמות מהארגון היציג ומועדי הרופאים וסירוב לקיים עימם היוועצות ומשא ומתן".

בהסתדרות הרפואית טענו כי חרף פניות חוזרות ונשנות, סירבה ההנהלה לחתום עם הרופאים על הסכם קיבוצי. כמו כן אמרו שם כי ההנהלה פעלה תוך התעלמות מהסכמות קודמות שהושגו עם ההנהלה הקודמת, וזאת "תוך פגיעה קשה במרקם יחסי העבודה וביחסים הקיבוציים". בסיכום הדברים נטען כי ישנו ניסיון מתמשך ליצור דה-לגיטימציה נגד הוועדים המכהנים.

אחרי ההודעה של ההסתדרות יחלפו 15 יום לפני שיוכלו העובדים להכריז על שביתה בבתי החולים.

תגובת ההנהלה

מהנהלת הדסה נמסר: "עסקינן בניסיון נואל חסר תום לב של הר"י (ההסתדרות הרפואית) לפתוח את הסדר הנושים ולהתערב בניהול בית החולים של הדסה. הנהלת הדסה והדירקטוריון מחויבים לתנאי והוראות הסדר ההבראה שאושר על ידי כל הנושים, ובכלל זה הר"י והוועדים, לעמידה ביעדי התייעלות הכוללים צמצום 30 משרות רופאים בכירים מיוני ועד סוף אוקטובר כמקבל ביטוי בסעיף 4.2 להסדר.

"במקום לסייע להנהלה לפרופ' תמר פרץ ממלאת מקום המנכ"ל להוציא לפועל את המתחייב מהסדר ההבראה - דווקא ועדי הרופאים הבכירים בחרו להכשיל את הסדר ההבראה מטעמים המקבלים ביטוי בהליכים המשפטיים אשר הוגשו שכל טענותיו נדחו אחת לאחת על ידי בית המשפט המחוזי. זאת, אף מבלי שהדסה נדרשה לענות כלל לעתירה, בגין הטענות חסרות הבסיס אשר נטענו על ידם בפני בית המשפט. בדרך של הפוסל במומו פוסל, עתה הם ממשיכים לאחוז באותן טענות גם לאחר שבית המשפט דחה את עתירתם והכריזו על סכסוך עבודה.

"לעניין מכתב מנהלי המחלקות, הנהלת הדסה מצטערת על הדרך בה בוחרים ועד ראשי המחלקות להגיב על הוראות ברורות של בית המשפט המחוזי ולכן אין בכוונת ההנהלה להיגרר להכפשות. יש רק להצטער כי מנהלי המחלקות בחרו לעמוד מאחורי רופא בכיר אשר עבד בהדסה מספר חודשים בודדים ובחר להתפטר מרצונו החופשי לאחר שלא מונה להיות מנהל מחלקה ואף כתב מכתב אשר ניסה לפגוע בתדמית יחידת ההשתלות בהדסה הפועלת בהצלחה מזה שנים רבות.

הנהלת הדסה קיבלה את התפטרותו של ד"ר דראוושה".



לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully