וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: נזק בלתי הפיך לתינוקת שאושפזה אחרי לידה ביתית

26.10.2014 / 16:13

מצבה של התינוקת, שנפגעה במהלך לידה ביתית בתל אביב, מוסיף להיות קשה. היא מאושפזת בפגייה בבית החולים "ליס" בעיר, כשהיא מורדמת ומונשמת. האימהות שלה שוהות לצדה

תינוק בן יומו עם צמיד שם. ShutterStock
לתינוקת לא הגיע חמצן במהלך הלידה/ShutterStock

התינוקת שאושפזה בשבוע שעבר לאחר שנפגעה במהלך לידה ביתית בתל אביב עדיין במצב קשה. היא מאושפזת גם היום (ראשון) בפגייה בבית החולים "ליס" ליולדות בעיר כשהיא מורדמת ומונשמת. הרופאים חוששים כי נגרם לה נזק בלתי הפיך לאחר שבמהלך הלידה לא הגיע חמצן למוחה. האימהות של התינוקת שוהות לצד התינוקת בפגייה.

בלידה נכחה דולה (תומכת לידה), אולם לא היה במקום גורם רפואי כפי שממליץ משרד הבריאות. זאת ועוד, התינוקת נולדה בלידת עכוז, מה שמחייב התערבות רפואית בדרך כלל. לטענת ארגון "מניפה", שבו פועלת הדולה, הגורם הרפואי שהיה אמור להיות בלידה לא הספיק להגיע מאחר שהיא התרחשה במפתיע.

בעקבות הלידה שהסתבכה: הסכנה בלידות בית

בארגון ביקשו בשבוע שעבר להבהיר כי הם פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות בנושא לידות בית. "האולטרסאונד האחרון לפני הלידה הראה לידת ראש, ומנח העכוז הפתיע את כולם", סיפרה כנרת דרור, יו"ר הארגון. לדבריה, "במקרים בהם צפויה לידת עכוז לא מבצעים לידת בית, כך על פי הנחיות משרד הבריאות. במקרה הנוכחי, הלידה התרחשה בטווח זמן של פחות משעתיים מתחילת הצירים והגורם הרפואי שאמור היה להיות נוכח לא הספיק להגיע".

במשרד הבריאות מזהירים מפני לידות ביתיות, וממליצים לנשים ללדת בבית חולים, שם נמצא צוות רפואי מיומן. במשרד לא מכירים במקצוע הדולה, ולכן אינם מפקחים על התחום.

עוד בוואלה! חדשות:
אסון רודף אסון: 11 בנות משפחה נרצחו ונעלמו ב-14 שנה
דריסת הרצות בטרקטורון: בית המשפט זיכה את הנאשם
הנשיא ריבלין בכפר קאסם: "פשע חמור נעשה כאן"

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully