וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת המפקד שנהרג לצוערים: "חבל שלא זכיתם להיות חניכיו"

מיכל קידר, אשתו של מפקד גדוד הצוערים "גפן", סא"ל דולב קידר, נשאה דברים בטקס סיום קורס קציני היבשה. "אם היה כאן, הוא היה אומר לכם קודם כול להיות בני אדם עם החיילים שלכם"

דולב קידר. באדיבות המשפחה
"הטקס תמיד מרגש, אבל הפעם זה קצת אחרת". משפחת קידר/באדיבות המשפחה

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, ציין היום (שבת) בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו את טקס סיום קורס קציני היבשה שנערך השבוע בבה"ד 1. "הטקס הזה תמיד מרגש. ממלא גאווה. אבל כל מי שנכח שם הרגיש שהפעם זה קצת אחרת", כתב אלמוז. לאחר מאורעות הקיץ האחרון, "צוק איתן" הפך טקס הסיום ללא שלם, כשבין שורות הצוערים הטריים היו חסרים אלה שהמבצע גבה את חייהם. אלמוז הביא בפוסט גם את דבריה של מיכל קידר, אשתו של סגן-אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן" שנהרג במהלך הקרבות ברצועת עזה, שנאמה במהלך הטקס.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
חשד לרצח ברמלה: בת 31 נורתה למוות במכונית
ישראל גברה על ארה"ב ותספק להודו טילים בכחצי מיליארד דולר
עוד שעה לישון: הלילה עוברים לשעון חורף

הלווייתו של סא"ל דולב קידר, בבית העלמין במודיעין, יולי 2014. נועם מושקוביץ
מיכל בהלווייתו של דולב, יולי 2014/נועם מושקוביץ

"לא הייתי אמורה להיות פה, על הבמה הזאת", אמרה דולב אל מול הקצינים החדשים. "הייתי אמורה להיות איתכם בקהל ולצפות בגאווה אין קץ בבולו שלי, סא"ל דולב קידר בשבילכם, באחד הרגעים שהוא היה כל כך גאה בהם. הוא היה גאה בכם. ולי חבל בשבילכם, שלא זכיתם להיות חניכים שלו, פקודים שלו.

"חבל לי עלינו, על כל מי שהכיר אותו ואהב אותו, שלא נזכה עוד לחיות איתו, לצחוק איתו ולאהוב אותו, ולקבל ממנו אהבה, כי דולב היה איש של אנשים, איש עם המון אהבה לתת", אמרה. בהמשך היא העבירה את המסר שלדעתה היה רוצה בעלה להעביר לחיילים שלו. "אם הוא היה כאן היום הוא היה אומר לכם קודם כול להיות בני אדם עם החיילים שלכם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הלווייתו של סא"ל דולב קידר, בבית העלמין במודיעין, יולי 2014. נועם מושקוביץ
"חבל לי עלינו. על כל מי שהכיר ואהב אותו". מיכל בהלוויתו של דולב/נועם מושקוביץ

היא המשיכה והעבירה את תורתו של בעלה, אשר ייחס משמעות נעלה למעמד. "ביקשו ממני לומר דברים אישיים, אבל אני רציתי לנצל את הבמה כדי להגיד לכם דברים שלדעתי הוא היה רוצה לומר לכם כאן. והוא כל כך רצה להיות כאן. הוא באמת חשב שזה המקום הכי חשוב, הכי משפיע. אתם באמת דור המפקדים הבא של צה"ל, ואתם תצמיחו ותחנכו את הדור שאחריכם. אל תזלזלו בזה, אל תשכחו את הערכים שדולב האמין בהם".

אלמוז דיבר בפוסט שפרסם על המקומות החסרים בטקס, וציין את אלה שלא זכו לעמוד על רחבת המסדרים.: סג"מ בר רהב, צוער בהשלמה החיילית של הנדסה קרבית; סג"מ יובל הימן, צוער בגדוד "גפן" ומפקד גדוד "גפן"; סא"ל דולב קידר, "שלא זכה לראות את צועריו יוצאים לדרך חדשה כקצינים ומפקדים בצבא ההגנה לישראל". יחד עם דולב נהרגו רס"ר קסהון בייניסיהן, גשש בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה וסמ"ר נדב גולדמכר, לוחם בחטיבת בה"ד 1.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully