וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת השנה האקדמית: אלה התכניות המיוחדות במוסדות

תואר ראשון בהנדסת מינהור, תואר שני בלוחמת הסייבר, קורס הכרת התזמורת והכשרה לפיתוח מיזמי סטארט-אפ הם רק חלק מהקורסים הייחודיים שהמוסדות האקדמיים מציעים השנה לסטודנטים החדשים

אוניברסיטת תל אביב. מיכל קידרון,
שם המשחק הוא יצירתיות/מיכל קידרון

השנה האקדמית צפויה להיפתח מחר (ראשון), ועמה מגוון קורסים ותכניות לימוד חדשות של האוניברסיטאות והמוסדות האקדמיים הפרטיים, שנפתחו על מנת להמשיך להוות חלק פעיל בתחרות ביניהם. בפני הסטודנטים עומדים 65 מוסדות אקדמאיים לבחירה ובהם כאלה שהבינו כי עליהם להציע מדי שנה מגוון רחב של קורסים ייחודיים ושירותים שונים לרווחת הסטודנט, כאשר שם המשחק הוא יצירתיות.

באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע מציעים השנה תואר ראשון בהנדסת מינהור - תכנית עדכנית המשלבת שתי דיסציפלינות שהיו רחוקות עד היום זו מזו: גאולוגיה והנדסת בניין, בשיתוף רכבת ישראל ובתמיכת מלגות לסטודנטים ממשרד התחבורה. התכנית תתמקד בלימודי תשתיות פיזיות של המדינה, כמו עורקי תחבורה ציבוריים, פיתוח תשתיות אנרגיה ותשתיות מיגון ומקלטים.

"זה לא שאירועי הקיץ האחרון וגילוי המנהרות באזור היוו לנו השראה", הסביר פרופ' אריאל פלדשטיין, המזכיר האקדמי של אוניברסיטת בן גוריון. "במדינת ישראל הגיעו למסקנה שאין מהנדסי מינהור. האחרון אמור לפרוש לגמלאות בזמן הקרוב וכל התשתיות של המדינה אמורות להיות מתחת לקרקע בגלל שאי אפשר לעבוד יותר על התוואי הקיים, אי אפשר לפגוע עוד בטבע. גם פרויקט הרכבת לאילת נתן דחיפה להוצאת התכנית, חלקים גדולים ממנה יהיו במנהרות וצריכים מהנדסים בדחיפות".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
פיגוע טרור בניו יורק: גבר תקף ארבעה שוטרים בגרזן
פרקליטי אולמרט: הדיסק של זקן הועבר אלינו ביודעין
במח"ש ביקשו לחקור את ברכה - היועמ"ש התנגד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אירועי הקיץ האחרון לא היוו לנו השראה". אוניברסיטת בן גוריון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין אם הושפעו באוניברסיטה ממבצע "צוק איתן" ובין אם לאו, השנה תיפתח לראשונה תכנית לתואר שני בלוחמת הסייבר. מטה הסייבר הלאומי שבמשרד ראש הממשלה הכריז לפני כחצי שנה על באר שבע כבירת הסייבר הלאומית, החלטה שתמכה באוניברסיטת בן גוריון והעניקה לה גב אקדמי מחקרי בנושא. התכנית תחקור נושאים הקשורים להצפנה ולתקשורת מאובטחת ולאיומי הסייבר הגוברים בשנים האחרונות. באוניברסיטה מתגאים כי ענקית התקשורת הגרמנית, "דוייצ'ה טלקום", הקימה את מרכז המחקר שלהם בבאר שבע ואף הרחיבה אותו לאחרונה. זאת, לאחר שהפך למרכז המחקרי היחיד של החברה מחוץ לגרמניה, עם סגירת מרכזי המחקר שלה בארה"ב.

"זה מאפשר לנו לשתף פעולה עם הגרמנים ולהביא אלינו תלמידי מחקר וחברי הסגל יוכלו לעסוק בתחומים האלו, של אבטחת מידע", הסביר פרופ' פלדשטיין. בגזרת הקורסים הקלילים של האוניברסיטה, מוצע לכלל הסטודנטים קורס הכרת התזמורת, כאשר הסטודנטים נחשפים לסינפונייטה באר שבע, לשמיעת קונצרטים שונים בתחומי מוזיקה שונים ולומדים על הלהיטים השונים של התזמורת. כמו כן, ילמדו על קופמוזיציה ועל תולדות המוזיקה הקלאסית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

השנה בספיר: פיתוח משחקי מחשב

במכללת סמינר הקיבוצים מציעים לסטודנטים קורס בשפת הסימנים ושיח על תרבות לקויי השמיעה והתמודדותם בחיי היומיום, וכן סדנה לבניית בובות במסגרת לימודי חינוך מיוחד. כך, הסטודנטים ידרשו לבצע משימות המתאימות לכל אחת מסוגי הבובות. ובמעבר חד לדרום, גם מכללת ספיר שבעיר שדרות, שספגה מהלומה קשה בקיץ האחרון במהלך מבצע "צוק איתן", מתחדשת בכמה תחומים. המעניין מביניהם הוא שיתוף הפעולה של המחלקה למדעי המחשב עם המחלקה לאמנויות הקול והמסך, בתכנית חדשה לפיתוח משחקי מחשב.

מכללת ספיר. שי מכלוף
"התכנית לפיתוח משחקי מחשב היא סנונית ראשונה בדרך לשיתוף פעולה רחב". מכללת ספיר/שי מכלוף

"המטרה היא לבנות תכנית אקדמית שתאפשר התמחות המשלבת הבנה טכנית לצד מכלול ההיבטים הקשורים בהפקה ויצירה קולנועית כגון אנימציה ממוחשבת, משחקי מחשב, אפקטים ויזואליים ועוד", הסבירה ד"ר נורית גלעוז, ראש המחלקה למדעי המחשב במכללת ספיר. "הקורס הינו סנונית ראשונה ומשמשת כפיילוט בדרך לשיתוף פעולה רחב יותר המתוכנן בין שתי המחלקות".

משחקי מחשב נחשבים לאחת התעשיות המבטיחות בישראל ובעולם, וגם במרכז הבינתחומי בהרצליה יפתח קורס שנתי חדש לפיתוח משחקי מחשב. כמו כן, נפתחה תכנית התמחות חדשה המכשירה צעירים לפיתוח סטארט אפ. "מטרות הקורס הן להבין לעומק את התהליכים העוברים על חברות סטראט אפ, לפתח הבנה של התפקידים הארגוניים והפונקציות שמשמשות מגוון המחלקות והדיסציפלינות העסקיות, להגדיל את יכולות התקשורת הבינאישית על מנת לנווט תקשורת זו ליחסים מקצועיים, לקחת חלק ולהשפיע על תהליכים בחברות", נמסר מהמרכז הבינתחומי.

חקר זירות פשע, קורס ביסודות הטניס

גם במכללות להנדסה בארץ עושים מאמצים לשלהב את הסטודנטים בנושאים שזרים להם ולפתח את דמיונם - ב"עזריאלי - המכללה האקדמית להנדסה ירושלים" למשל, חושפים את הסטודנטים למושגים מעולם המדע הפורנזי, Crime Scene Investigation, ומלמדים אותם את רזי המאבק בפשיעה בדגש על איסוף ראיות, עיבוד נתונים, מהן ראיות משפטיות וכיצד מתבצע איסוף הראיות, והכלים המשמשים למטרה זו תוך דגש על תחומי הכימיה, הביולוגיה, ההנדסה והרפואה המשפטית.

ב"SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון", משתפים את הסטודנטים בלימודי תיאטרון בשיתוף תיאטרון באר שבע ומעניקים לסטודנטים קורס ביסודות הטניס. במכללה למינהל שבראשון לציון השיקו שירותים מיוחדים השנה לרווחת הסטודנטים – מרכזי למידה אלטרנטיביים בהם הסטודנטים יושבים ללמוד אחרי שעות הלימודים במקום לחזור הביתה. קבוצות הלימוד מתקיימות שם כמו גם שעות הקבלה של המרצים.

כמו כן, ישיקו עם פתיחת שנת הלימודים את העצים הסולאריים, עמדות טעינה סולארית חופשית של מכשירים ניידים וטאבלטים. המיזם, שנקרא "העץ הנדיב", הוא פרי פיתוחם של קבוצת סטודנטים במכללה, במסגרת לימודי יזמות במנהל עסקים. לאחר שהקבוצה קיבלה חסות מאחד הבנקים הגדולים בארץ, מתכננים הסטודנטים להשיק את "העץ הנדיב" במוסדות אקדמאיים נוספים, פארקים וגנים ציבוריים.

"מיזם 'העץ הנדיב' מציע טעינה חופשית לסמארטפון או לטאבלט על בסיס אנרגיה סולארית שאינה תלויה בתשתיות לעשרה אנשים בו זמנית", מסבירים במכללה. "לצד הטעינה, מציע 'העץ הנדיב' גם wi-fi חופשי-חינמי וכל זאת תוך כדי ישיבה נוחה ומוצלת תחת 'ענפיו', מה שיוצר מקום התכנסות יום-יומי וייחודי לסטודנטים במכללה למינהל".

אילוסטרציה. ShutterStock
הסטודנטים יוכלו להנות מ-wi-fi ועמדות הטענה תחת ענפיו של "העץ הנדיב"/ShutterStock

ועוד בתחום השירותים החדשים, התאחדות הסטודנטים הארצית השיקה בשיתוף חברת "I student" את מועדון הצרכנות הארצי לסטודנטים. כפי שפורסם בוואלה! חדשות לפני כחודש, המיזם נתקל בקשיים פוליטיים פנימיים בין אגודות הסטודנטים וההסכם עם החברה החיצונית עמד בפני סכנת ביטול והשתת קנס יציאה בגובה 750 אלף שקל. לבסוף, הוסר האיום על קיומו והוא צובר מדי יום עשרות סטודנטים חדשים, לדברי החברה.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully