וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה במקום שבו נהרגה התינוקת בבירה: "דורשים נקמה"

כמאה אנשי ימין משתתפים בהפגנת מחאה נוכח גל האלימות הלאומנית ששוטף את הבירה, שבא לידי ביטוי אמש בפיגוע דריסה. הם קראו לשר לביטחון הפנים להתפטר, והניפו שלטים שעליהם נכתב "מוות לאויבים"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר עריכה: קשת סידי

יממה אחרי פיגוע הדריסה בצפון ירושלים, שבו נהרגה התינוקת חיה זיסל ברון ונפצעו שבעה אחרים, התקיימה הערב (חמישי) הפגנה מחאה של כמאה תושבים ואנשי ימין, בהם פעילי הארגון הקיצוני להב"ה ו"עוצמה יהודית" - בקריאה למיגור האלימות הלאומנית נגד יהודים בבירה שהלכה וגברה בחודשים האחרונים. ההפגנה נערכה במקום הפיגוע ביוזמת פעילי ימין קיצוני בולטים. המשטרה מצדה נערכה בהתאם ומנעה מהמפגינים לחסום את ציר התנועה של הרכבת הקלה. 12 בני אדם נעצרו במהלכה בשל הפרות סדר.

המשתתפים קראו שר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' להתפטר מתפקידו. הם נשאו שלטים הקוראים "אהרונוביץ' הביתה" ו-"מוות לאויבים" וכן כרזות עם תמונתו של הרב מאיר כהנא. פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בהפגנה: "שיפסיקו לעבוד עלינו. עם ישראל דורש נקמה".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
הורי ההרוגה והמטייל שהיה עמה ברגעיה האחרונים ייפגשו הערב
הניה בירך את המחבל - וליברמן גינה אשפוז בתו בישראל
לידיעת סילבן: פחח הוא מקצוע מאוד מבוקש ומתגמל

הפגה של פעילי ימין סמוך למקום הפיגוע בירושלים, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
"נקמה". ההפגנה הערב בירושלים/נועם מושקוביץ
הפגה של פעילי ימין סמוך למקום הפיגוע בירושלים, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
הפגה של פעילי ימין סמוך למקום הפיגוע בירושלים, אוקטובר 2014/נועם מושקוביץ
הפגה של פעילי ימין סמוך למקום הפיגוע בירושלים, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
הפגה של פעילי ימין סמוך למקום הפיגוע בירושלים, אוקטובר 2014/נועם מושקוביץ

הפיגוע אתמול היה התקרית הקשה ביותר מאז החלה ההסלמה הביטחונית בירושלים וסביבתה בעקבות רצח הנער מוחמד אבו חדיר בידי יהודים. היום נמשכה האלימות מצד התושבים הערבים בבירה, במה שהולך ומסתמן כ"אינתיפאדה" מקומית שעלולה להתפשט גם לגדה.

הבוקר החל בזריקת אבנים לעבר גן ילדים בשכונת מעלה הזיתים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. החשודים נמלטו, כוחות משטרה ומשמר הגבול ערכו סריקות בניסיון לאתרם. קודם לכן, יודו אבנים לעבר הרכבת הקלה בציר שועפאט שבמזרח ירושלים וגרמו לה נזק.

בצהריים יידו מספר רעולי פנים מג'בל מוכבר אבנים לעבר בתים ברחוב מאיר נקר שבשכונת ארמון הנציב. כוח משטרה פיזר את המיידים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אחר הצהריים בתום פעילות סמויה, נעצר נער בן 13 בחשד שיידה אבן לעבר הרכבת הקלה. היום הובא להארכת מעצר ילד בן 12 שיידה אבנים לעבר רכב פרטי בשכונת א-טור. אלה כאמור, רק חלק מהמקרים שנרשמו היום.

עוד אלף שוטרים לירושלים

בעקבות הפיגוע אתמול נערכה התייעצות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו וראש השב"כ יורם כהן. בתום הישיבה הוחלט לזרז את עיבוי הכוחות הביטחוניים בבירה.

המשטרה מצדה החליטה על תגבור של אלפי שוטרים נוספים לפעילות שוטפת בעיר, על הקמת מפקדה זמנית לטיפול בהתפרעויות, על שימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים ועל הקמת גוף תביעות וחקירות למעצר מהיר של מתפרעים. התכנית המשטרתית גובשה לאחרונה בעקבות ריבוי ההתפרעויות בירושלים, וביממה האחרונה הוחלט במשטרה להאיץ את קידומה, בעקבות פיגוע הדריסה.

במסגרת התכנית, יוקצו למחוז ירושלים קרוב לאלף שוטרים נוספים באופן קבוע למשימות של מיגור האלימות במזרח העיר. נוסף על כך, יתגברו את כוחות שיטור אלו שתי פלוגות של משמר הגבול מיהודה ושומרון. בכל פלוגה כזו ישנם כ-80 שוטרים. לצד השוטרים שיעסקו בפעילות השוטפת של מיגור הפרות הסדר, יתווספו למחוז ירושלים כ-800 בלשים ואנשי מודיעין, כולל יחידות מסתערבים של משמר הגבול, וזאת לצורך התערות באוכלוסייה הערבית ותפיסה של המתפרעים בשעת מעשה.

משטרת ירושלים תתוגבר גם באמצעים טכנולוגיים חדשניים. בין השאר, יוקצו למחוז ירושלים מטוסים זעירים ללא טייס ובלוני צילום, אשר יאפשרו שליטה על הפרות הסדר מן האוויר, וזאת נוסף על תגבור יומיומי של היחידה האווירית של המשטרה. עוד הוחלט במשטרה, על הקמת גוף תביעות מיוחד, שיורכב מעורכי דין, חוקרים ותובעים, בעיקר כאלו דוברי ערבית לצורך העמדה מהירה לדין של המתפרעים.

ביקור ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בכפר עיסאוויה, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
ראש העיר ברקת בסיור בסילוואן/נועם מושקוביץ
הרכבת הקלה בירושלים שם בוצע פיגוע הדריסה, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
מקום הפיגוע, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully