וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים ממיכל: "החום בלבך לא הפשיר את השלג"

23.10.2014 / 16:59

מיכל צ'רקסקי, הרוגה הישראלית הרביעית באסון בנפאל, נקברה ביישוב נורדיה בו גדלה. "איך לקחת ממני את הנסיכה שלנו", אמר בעצב האב עדי, והאח ליאור הוסיף: "הענקת לכולם המון אהבה"

מיכל גילי צ'רקסקי. שלומי גבאי
הלוויתה של מיכל צ'רקסקי, אחר הצהריים בנורדיה/שלומי גבאי

בבית העלמין הקטן של היישוב נורדיה שליד נתניה, בו גדלה - הובאה היום (חמישי) למנוחות מיכל צ'רקסקי בת ה-36, שנהרגה בסופת השלגים בנפאל. חברים, בני משפחה וקרובים ליוו בדרכה האחרונה את צ'רקסקי, שגופתה נמצאה קבורה בשלג חמישה ימים אחרי האסון.

אביה של צ'רקסקי, עדי, קרא על בתו קדיש, והודה לרבים שבאו לנחם את המשפחה. "אלוהים שבשמיים, איך לקחת ממני את הנסיכה שלנו? איך אני אמשיך מפה? קח אותי אליה בבקשה", התייפח. סבה ספד לה אף הוא: "מיכל, את לא עוזבת אותנו. לא עזבת אותנו ואת לא תעזבי אותנו לעולמי עד". עוד הוסיף הסב: "יום אזכרתך ילווה אותנו בכאב עצום, תהיה מנוחתך בגן עדן". על אף הכאב הגדול, הוא פנה לקהל ואמר: "למען מיכל, אנא מכם המשיכו את חייכם, כיוון שבני משפחותיכם זקוקים לכם".

האסון בנפאל | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
פרידה מתמר: "קיווינו שתמצאי שלווה אחרי תקופה קשה"
עדות הזוועה: "לקחתי החלטה - עוזבים את תמר בשטח"
"סרקנו מלמעלה ומלמטה ומצאנו את מיכל קבורה בשלג"

הלוויתה של מיכל גילי צ'רקסקי, שנהרגה בנפאל. מושב נורדיה, אוקטובר 2014. שלומי גבאי
הוריה של צ'רקסקי נפרדים ממנה/שלומי גבאי

ליאור קורן, אחיה של מיכל, נפרד ממנה אף הוא בצער גדול. "אהובה שלנו, לפני שיצאת לטיול ביקשתי שתשמרי על עצמך, עכשיו אנחנו מבינים כמה חשוב זה היה. בלילה השני לאחר קבלת הידיעה שאת נעדרת רעדתי מקור כל הלילה, הרגשתי שאני בשלג קפוא יחד איתך, לא יכולתי לסבול את המחשבה שאת סובלת וזועקת לישועה. איך החום בלבך לא הצליח להפשיר את הקור? בימים האחרונים פנו אלינו אנשים שאנחנו לא מכירים וסיפרו לנו על ימייך האחרונים, כמה חום ואהבה הענקת. איך דווקא בך פגע הקרח, אנחנו מבקשים ממך סליחה אם אי פעם פגענו בך, את המקום שלך אצלנו בלב אף אחד לא יתפוס".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הלוויתה של מיכל גילי צ'רקסקי, שנהרגה בנפאל. מושב נורדיה, אוקטובר 2014. שלומי גבאי
ארונה של צ'רקסקי/שלומי גבאי

ביום שני בבוקר, חרף התקווה שבה נאחזה משפחתה במשך חמישה ימים, נמצאה גופתה של צ'רקסקי תושבת גבעתיים בגובה של כ-5,000 מטרים ברכס אנאפורנה שבנפאל. מיכל היא ההרוגה הישראלית הרביעית באסון ההרים החמור בו נהרגו גם נדב שהם, תמר אריאל ואגם לוריא. נדב קליפה, מצוות החילוץ של חברת "הראל", שמצא את גופתה, סיפר לוואלה! חדשות על המאמצים שהובילו לאיתורה.

"בשעה 10:00 בבוקר שעון נפאל מיכל נמצאה במקום שבו הערכנו ששם היא קפאה למוות ונקברה בשלג. היא אותרה באחד האזורים המסוכנים שבהם פגעה הסופה, אמר. "מאז הסערה, היא הייתה מכוסה בשלג. בימים האחרונים, כשהפציעה השמש, השלג החל להפשיר וגופתה התגלתה במרחק של שעתיים מתחת לפס (מעבר ההרים ת'ורטנג לה שבגובה 5,416 מטרים, ד"י)".

נמצא כי היא צעדה הרבה יותר ממה שחשבו בתחילה, בניסיונה למצוא מקום מסתור מהסופה האימתנית. לפי הידוע, הסבל הנפאלי שהיה עמה נטש אותה כשהתבהרה חומרת מזג האוויר והיא נותרה למעשה ללא התיק שלה, שאולי היה עוזר לה להתמודד עם המצב הקשה. הקורבנות הישראלים מצטרפים לעוד כ-40 הרוגים זרים ונפאלים, ול-175 פצועים באחד מאסונות ההרים החמורים ביותר שידעה נפאל.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

צוות חילוץ גופתה של מיכל גילי צ'רקסקי בנפאל. אוקטובר 2014. צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669", מערכת וואלה! NEWS
החיפושים אחרי מיכל בהימלאיה/מערכת וואלה! NEWS, צוות החילוץ של חברת הראל "הראל 669"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההרוגים הנוספים: נדב שהם, אגם לוריא ותמר אריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully