וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת סילבן: פחח הוא מקצוע מאוד מבוקש ומתגמל

23.10.2014 / 15:09

שר האנרגיה והמים זלזל במקצוע וקרא לנתניהו לשלוח את בנו ללמוד פחחות. מבדיקת וואלה! עולה ששכר הפחחים כלל אינו נמוך ושהם בהחלט מרוצים מעבודתם. "יש לי תואר בניהול - והעדפתי להיות פחח". צפו במהדורה

מערכת וואלה!

שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, צעק אתמול לעבר נתניהו "שלח את הילד שלך להיות פחח". שלום וחברים נוספים בממשלה סברו שמדובר במקצוע ששייך לעבר, אך מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי למרות טענותיהם, פחח הוא מקצוע לגמרי רלוונטי ורווחי – גם כיום.

המהומה בישיבת הממשלה החלה במהלך דיון שעסק באפשרות להקים מחדש בתי ספר מקצועיים בישראל. הדיון בנושא גרר תגובה נזעמת מהשר שלום, שהתפרץ במילים קשות לעבר ראש הממשלה. נתניהו ניסה להשיב לשר שלום ברוגע, ואמר כי הוא מבין שמדובר ב"טראומה של הרבה אנשים", אולם הזמנים השתנו. על כך השיב שלום בזעם: "אתה בכלל לא היית כאן בתור ילד" (נתניהו בילה חלק ניכר מילדותו בארה"ב, א.ת.). שרים אחרים, כגון שר הרווחה, מאיר כהן והשר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הביעו גם הם התנגדות להקמתם המחודשת של בתי ספר תעשייתיים, בטענה שהללו יעמיקו את הפערים החברתיים בישראל ויגבילו את הגישה של אזרחים רבים להשכלה.

השר סילבן שלום בוועידת המשפט- פאנל בנושא האח הגדול. בן קלמר
פחח הוא מקצוע רלוונטי ורווחי – גם כיום. השר סילבן שלום/בן קלמר

לפי נתוני אתר "יד2", השכר הממוצע בחודש לפחח הוא 10,000 שקלים. פחחי הרכב, שיש להם ביקוש יותר גבוה ותופסים את רוב המשרות, משתכרים טוב יותר - כמעט כפול מהשכר החציוני במשק, שנכון לסקר משקי הבית האחרון עמד על 6,541 שקלים.

יו"ר איגוד פחחי הרכב בישראל, ישראל צרפתי, מתח ביקורת היום על דבריו של השר שלום. "אולי הייתה שם איזו פליטת פה, אולי היה שם עניין של סטיגמה של לפני עשרים או שלושים שנה, שפחח אולי לא נחשב למקצוע מכובד", אמר, "אבל היום פחח רכב משתכר בצורה מכובדת מאוד, הרבה מעל הממוצע היות שאין הרבה בעלי מקצוע ברמה שלנו".

בניגוד לנהירה ההמונית של צעירים בישראל לרכוש השכלה גבוהה, הנתונים הרשמיים מצביעים על כך שאקדמאי יתקשה היום יותר למצוא עבודה בישראל - מאשר בעל מקצוע בתעשייה. מעבר לכך, פחחים רבים גאים בעבודה שלהם ומצביעים על כך שהכשרתם כוללת מגוון רחב של תחומים וידע טכני גבוה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"זה ענף עם הרבה סיפוק"

"אני כמעט 50 שנה פחח, בעל תעודת אומן בענף, ואני חושב שהמקצוע הזה הוא מקצוע טוב", אמר יוסי כהן, פחח במקצועו. בנו, אייל, בחר ללכת לעבוד עם אביו. "אני באמת חושב שאין דור המשך לענף הזה", הוסיף הבן. "זה ענף טוב, ענף שיכול לפרנס משפחות, זה ענף עם הרבה סיפוק גם, מקבלים אוטו הרוס מתאונה ומתקנים אותו ובסוף רואים את המוצר מוגמר. לא כולם צריכים ללמוד מחשבים. אפשר להגיד שאני הפחח היחיד בארץ שיש לו גם תואר בכלכלה וניהול".

נוסף על תחושות הפחחים, מומחים רבים סבורים שמדובר בצורך חברתי אקוטי. שחר כהן, נציג הצעירים בוועדת טרכטנברג שהוקמה לאחר המחאה החברתית ב-2011, הסביר כי נושא הרחבת בתי הספר המקצועיים עלה בדיוני הוועדה והיה שם קונצנזוס בחשיבותו. לדבריו, חברות תעשייתיות בישראל אינן מצליחות למצוא אנשים בעלי מיומנויות טכניות, ואם יותר יוכשרו בתפקידים כאלה - גם התעשייה תתרחב, וגם הם יזכו במשכורת נאה וינועו קדימה בסולם החברתי".

עוד במהדורה:

חמאס מגייס צעירים בירושלים: הפיגוע אמש, שגבה את חייה של התינוקת חיה זיסל, מתווסף לסדרה של אירועים אלימים שהתרחשו בחודשים האחרונים בעיר הבירה. אבי יששכרוף, פרשננו לענייני ערבים, על שיטות הגיוס של חמאס שמנצל את הייאוש של ערביי מזרח ירושלים ואת המתח ההולך וגובר בעיר.

בדיקה: מי מסתיר מידע מחולות הסרטן? מעדויות של נשים שעוברות כריתת שד חלקית עולה כי בכל שרשרת הטיפול איש לא עדכן אותן שהן זכאיות לניתוח שחזור מיידי במסגרת סל התרופות. הנשים, שעוברות ניתוח שחזור מאוחר, נאלצות להתמודד פעם נוספת עם ניתוח והחלמה. קופת החולים מצידן טוענות שכל הנתונים גלויים בפני הנשים ואיש לא מסתיר מהן מידע, בוודאי שלא במזיד.

איש השבוע: בסוף השבוע כולנו נעביר את השעון שעה אחת אחורה ונקבל עוד שעת שינה. צוות המהדורה מודה לשר הפנים גדעון סער על יותר מחודש של יום ארוך עם שעות אור איכותיות ועל שהתאים את השעון לעונות השנה, בניגוד לשעון התפילות של החרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully